Goedemiddag,
Redelijke noob hier maar ben op zoek naar eerlijke feedback. In 2009 kocht ik een V50. Toen vier jaar oud, 80K kilometer, 2.4 liter benzine en wat leuke opties zoals lederen bekleding. Hele fijne en nette auto. De v50's waren toen ongeveer 14.000 en deze was 15.000 gezien alle opties en de zwaardere motor.
Na vele jaren fijn rijden nu op zoek naar vervanging en dus aan het kijken naar een V60. De prijzen voor 4/5 jaar oude v60's met minder dan een ton aan kilometers beginnen boven de 20.000 euro (20.900 is de goedkoopste die ik nu zie), en zeker met wat leuke opties al snel 23.000 of meer.
Dat verschil verbaast me nogal, flink meer dan verwacht. Nogmaals, ben verre van een autokenner en heb de markt niet gevolgd dus ongezouten kritiek is welkom: zal deel inflatie zijn maar vanwaar de grote delta? is de v60 nieuw duurder dan de v50 ooit was oid? Ook geen idee hoe dit zich verhoudt tot prijzen van andere modellen.
Prijs vier jaar oude V60
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Op de Volvo website kan je prijslijsten van oudere bouwjaren downloaden, dus vergelijken is makkelijk.
Een V60 is in mijn mening wel een trapje hoger dan een V50.
Een V60 is in mijn mening wel een trapje hoger dan een V50.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Tip: kijk ook eens naar een V60 D6 (hybride). Lekker vol en voor interessante prijzen te koop en nog twee jaar tegen half MRB tarief te rijden.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Volvo_Bjorn
- 3rd Gear member
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 27.05.2016 - 20:34
In Duitsland gaan kijken. Staan er met hopen en goed uitgerust. Scheelde 5 a 6000€ dat ze goedkoper waren dan hier in België. Ben vorige maand mijn V60 er ook gaan halen.
-Volvo V60 D3 Momentum, Black
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total
)
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total

- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Maar wij in Nederland moeten rest BPM betalen en dan wordt het in ieder geval minder aantrekkelijk.........Volvo_Bjorn schreef: In Duitsland gaan kijken. Staan er met hopen en goed uitgerust. Scheelde 5 a 6000€ dat ze goedkoper waren dan hier in België. Ben vorige maand mijn V60 er ook gaan halen.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
is mede diesel, tp wil benzine.Gouwe schreef: Tip: kijk ook eens naar een V60 D6 (hybride). Lekker vol en voor interessante prijzen te koop en nog twee jaar tegen half MRB tarief te rijden.
Laatst gewijzigd door wim de jong op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
ik zou me zeer zeker niet blind staren op km stand (minder dan een ton in vier jaar)
ik heb liever een volvo met 2 ton erop met goed onderhoud, dan 80.000 met amper onderhoud en veel stilstaan.
bijv: https://www.autowereld.nl/volvo/v60/1-6 ... tails.html
behoorlijk rijk uitgerust (nav, leder, cruise, stoelverwarming en onderhoud history) voor bijna € 17000 incl ?
ik heb liever een volvo met 2 ton erop met goed onderhoud, dan 80.000 met amper onderhoud en veel stilstaan.
bijv: https://www.autowereld.nl/volvo/v60/1-6 ... tails.html
behoorlijk rijk uitgerust (nav, leder, cruise, stoelverwarming en onderhoud history) voor bijna € 17000 incl ?
Laatst gewijzigd door wim de jong op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 01.08.2009 - 17:17
Dank voor de reacties. Ik zocht weer op 80k KM voor het vergelijk. Eens dat ze veel meer kunnen hebben motorisch, maar moet ook weer even mee en (in mijn persoonlijke ervaring) betekent KM stand vaak ook iets voor status interieur en exterieur.
Mede dankzij jullie input ook verder gaan zoeken. Denk dat een deel van de kern al boven aan staat: ik zoek een v60 en de opvolging van de v50 is niet helemaal lekker te matchen. Ik geloof dat formeel de v40 de opvolger is, maar daar heb ik in gereden en die komt kleiner over dan de v50. De v60 is dan de vervolgstap maar wel een klasse groter/duurder. Erg subjectief dat begrijp ik. Toch nog maar eens de v40 en v60 naast mijn v50 zetten en beenruimte achter en kofferbak nog eens goed vergelijken. Dank voor de inzichten.
Mede dankzij jullie input ook verder gaan zoeken. Denk dat een deel van de kern al boven aan staat: ik zoek een v60 en de opvolging van de v50 is niet helemaal lekker te matchen. Ik geloof dat formeel de v40 de opvolger is, maar daar heb ik in gereden en die komt kleiner over dan de v50. De v60 is dan de vervolgstap maar wel een klasse groter/duurder. Erg subjectief dat begrijp ik. Toch nog maar eens de v40 en v60 naast mijn v50 zetten en beenruimte achter en kofferbak nog eens goed vergelijken. Dank voor de inzichten.
Laatst gewijzigd door Jaspov op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Een V40 is beduidend voorin kleiner dan de V50, ook in breedte.
Toen ik een vervanger voor de V50 zocht, heb ik een dag gereden in de V40......met twee personen voorin moet je om de beurt ademhalen, anders kom je klem te zitten tussen de portieren.
Het middengedeelte van de V60 is vele malen ruimer, de V60 is ook comfortabeler.
Wel is de beenruimte achterin beperkt, maar dat was hij ook al bij de V70, dus dat is niets nieuws onder de zon.
Toen ik een vervanger voor de V50 zocht, heb ik een dag gereden in de V40......met twee personen voorin moet je om de beurt ademhalen, anders kom je klem te zitten tussen de portieren.
Het middengedeelte van de V60 is vele malen ruimer, de V60 is ook comfortabeler.
Wel is de beenruimte achterin beperkt, maar dat was hij ook al bij de V70, dus dat is niets nieuws onder de zon.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 23.09.2016 - 10:05
2ehands auto's zijn ook gewoon duurder geworden.
Ik kocht in 2009 voor €10.000 een nieuw model Octavia Combi 2.0 TDI uit 2006 met 176.000 op de teller. Nieuwwaarde ongeveer 30k.
Als ik nu een nieuw model Octavia 2.0 TDI wil kopen van 3-4 jaar oud met max 180k op de teller en nieuwwaarde rond 30k betaal ik v/a €15.000
Misschien ligt dat ook nog aan andere dingen, zoals acceptatie van het merk Skoda, maar ik vind het best een flink verschil.
Ik kocht in 2009 voor €10.000 een nieuw model Octavia Combi 2.0 TDI uit 2006 met 176.000 op de teller. Nieuwwaarde ongeveer 30k.
Als ik nu een nieuw model Octavia 2.0 TDI wil kopen van 3-4 jaar oud met max 180k op de teller en nieuwwaarde rond 30k betaal ik v/a €15.000
Misschien ligt dat ook nog aan andere dingen, zoals acceptatie van het merk Skoda, maar ik vind het best een flink verschil.
Laatst gewijzigd door Taan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 23.11.2017 - 11:24
Auto's zijn sowieso duurder geworden en dat zie je dus ook terug in de 2e hands prijzen. In 2012 reed ik een Golf VI GTD met niet al te gekke opties voor 35k, als ik nu een min of meer vergelijkbare Golf 7,5 GTD samenstel kom ik op 52k... Dat was voor mij de reden om toch maar eens verder te kijken dan die Golf.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ben ik niet met je eens, ik had hier laatst de rekening van mijn eerste C30 Summum 1.6D met High Performance Audio. Ding was 33k en nu heb je een V40 D3 R-Design met navigatie, leer, led stoelverwarming voor 29kTaan schreef: 2ehands auto's zijn ook gewoon duurder geworden.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra