Jaren geleden reed ik in een Volvo 480 Turbo met veel plezier, ik kocht deze auto omdat ik voor mijn werk best wat kilometers maakte, en de grote liefde (1800es) niet rendabel zou zijn.
Toen ik mijn huidige vrouw leerde kennen was de 480 mijn auto, en zij heeft er ook veel mee gereden, met veel plezier.
Na een aantal omzwervingen, en inmiddels eigenaren van een kever cabriolet, waren we erg VW minded. (rijtje Golf TDI's Polootjes een VW ponton en veel T3 bussen)
Ik heb zelfs jaren bij een grote verdeler van aircooled VW onderdelen gewerkt, maar na een zeer laf en achterbaks ontslag was die liefde bekoeld. Die hobby was kapot gemaakt.
Mijn vrouw reed nog steeds in haar Polo uit 1990 naar haar werk, maar een aantal storingen aan de auto en het gebrek aan stuurbekrachting begonnen zwaar te wegen.
Op zoek naar een auto voor haar vroeg ze hoe de Volvo heette die op de 480 leek qua kontje, dus ik antwoordt dat dat de C30 is...........
Zij zegt, zo eentje wil ik! Ik heb haar uiteraard vermanend toegesproken.....het moest wel een vijfpitter zijn

We zijn dus trotse eigenaren van een C30 2,4i, en het rijd waanzinnig goed.
Je kunt deze auto rijden als een oude TDI, laag in toeren en altijd koppel genoeg om weer op te pakken.
Geef je echt gas, en laat je het toerental richting 6000 toeren gaan sleurt de auto heerlijk door, zonder nerveus te worden.
We zijn erg blij met dit boodschappen autootje (understatement), en hopen nog lang van deze auto te mogen genieten.