Beste lezers,
Bij mijn volvo S40 1.8 benzine uit 2007, duurt het bij een buitentemperatuur van 4 graden zeker 15 minuten op de snelweg voordat de temperatuurmeter bij het 3e streepje komt. In het midden komt de meter niet.
Bij rijden in de stad, haalt de temperatuurmeter wel de middenstand.
Mijn vraag is aan lezers met een 1.8 benzine : hoe lang duurt het bij jullie voordat de temperatuurmeter in het midden staat, als je koud wegrijdt, en haalt deze bij jullie wel de middenstand bij winterse temperatuur ?
Bij mijn oude volvo V40, duurt het niet meer dan 5 minuten voordat deze op temperatuur is, meter in het midden, maar die rijdt op gas, gaat altijd wat sneller.
Mocht de thermostaat defect zijn, heeft iemand ervaring om dat zelf te vervangen, is dat een klein klusje, of moet het hele koelsysteem worden afgetapt ?
Bedankt voor het meedenken
Vriendelijke groet
Theo
Opwarmtijd koelwater temperatuur 1.8
-
- 2nd Gear member
Als hij op de snelweg niet op temperatuur komt zoals het hoort is je thermostaat kapot.
Ik neem aan dat je een Ford Duratec onder de kap hebt..?
Onderkant van je radiator zit een aftapschroef dacht ik. Even netjes en gecontroleerd koelvloeistof aftappen.
Ik zou wel thermostaat compleet met huis vervangen. Ze gaan wel eens scheuren namelijk.
Stuurbek. pompje even aan de kant en dan zie hem zitten dacht ik.. Is voor mij ook weer even geleden.
Ik neem aan dat je een Ford Duratec onder de kap hebt..?
Onderkant van je radiator zit een aftapschroef dacht ik. Even netjes en gecontroleerd koelvloeistof aftappen.
Ik zou wel thermostaat compleet met huis vervangen. Ze gaan wel eens scheuren namelijk.
Stuurbek. pompje even aan de kant en dan zie hem zitten dacht ik.. Is voor mij ook weer even geleden.
V50 T5 Polestar gekieteld en mét handbak!
- tnjk111
- 1st Gear member
Het is inderdaad een Duratec.
Heeft iemand wel eens zelf de koelwater thermostaat vervangen ?
Volgens de officiële handleiding moet het inlaatspruitstuk eraf, brandstofrail, nogal een klus voor het vervangen van een thermostaatje.
Iemand tips om dat handiger te doen ?
Heeft iemand wel eens zelf de koelwater thermostaat vervangen ?
Volgens de officiële handleiding moet het inlaatspruitstuk eraf, brandstofrail, nogal een klus voor het vervangen van een thermostaatje.
Iemand tips om dat handiger te doen ?
-
- 6th Gear member
Internet is een mooie uitvinding.