Hoi forum leden,
Ik ben ook op zoek naar een mogelijkheid om die ingebouwde telefoon van mijn V70 P2 te kunnen gebruiken. Ding is te mooi om niet te gebruiken.
Heeft iemand ervaring met de 'Volvo BT phone module P2'? Hij wordt door TRP Powerflush verkocht. Ik heb het een paar keer voorbij zien komen, maar kan er geen gebruikers ervaring van vinden.
Link naar PowerFlush
Werkt de telefoon dan ook echt goed? En ook alles via het stuur te bedienen? En word de microfoon die in de spiegel zit gebruikt??
Ik ben wel benieuwd. Lijkt me een prima oplossing.
Groet,
Laurens.
Wie heeft er ervaring met de 'Volvo BT phone module P2'?
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Raymond van TPR heeft het me gedemonstreerd. Het werkt echt super mooi en geheel origineel. Ik heb er ook wel oren naar, maar ik vind 300 euro echt teveel. Ik wacht dus in ieder geval nog tot er een actie komt ofzo, forumdag ofzo. Verder ben ik erg benieuwd naar de duurzaamheid. Doet dat ding het over 5 jaar nog net zo goed als nieuw? Hoe is de support als dat ding buiten de (2-jarige?) garantieperiode stuk gaat?
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
-
- Starter
Hoi Doeke,
Ja dat zijn de goede vragen!
Ik ben nog even verder gaan zoeken en heb een levendige discussie gevonden op een engelse Volvo Forum. Je ziet dat de maker van het bluetooth kaartje en de sofware op dat forum communiceerd met gebruikers en aspirant gebruikers.
Opvallend is dat hij de software continu blijft verbeteren en wens van gebruikers ook verwerkt in zijn software. Link naat het forum:
https://www.volvoforums.org.uk/showthre ... 575&page=6
[url=th+dX4fS
th+dX4fS
https://www.volvoforums.org.uk/showthre ... 575&page=6]UK Volvo Forum [/url]
Dei €300 vind ik ook te veel, maar dat is inclusief inbouwen - terwijl dat inbouwen niet zo veel voorsteld. Dat kunnen we zelf ook wel: radio er uit; telefoon module los maken; kaartje eraf; nieuw kaartje er op en weer dicht maken. Appeltje-eitje.
Ik zal ze komende week wel even bellen.
Ja dat zijn de goede vragen!
Ik ben nog even verder gaan zoeken en heb een levendige discussie gevonden op een engelse Volvo Forum. Je ziet dat de maker van het bluetooth kaartje en de sofware op dat forum communiceerd met gebruikers en aspirant gebruikers.
Opvallend is dat hij de software continu blijft verbeteren en wens van gebruikers ook verwerkt in zijn software. Link naat het forum:
https://www.volvoforums.org.uk/showthre ... 575&page=6
[url=th+dX4fS
th+dX4fS
https://www.volvoforums.org.uk/showthre ... 575&page=6]UK Volvo Forum [/url]
Dei €300 vind ik ook te veel, maar dat is inclusief inbouwen - terwijl dat inbouwen niet zo veel voorsteld. Dat kunnen we zelf ook wel: radio er uit; telefoon module los maken; kaartje eraf; nieuw kaartje er op en weer dicht maken. Appeltje-eitje.
Ik zal ze komende week wel even bellen.
-
- Starter
Hallo Laurens,
Op het zusterforum heb ik mijn ervaring een tijdje geleden al gedeelt. Ik ben er erg blij mee iig!
Hier even copy-paste mijn ervaring:
Goedemorgen Volvo liefhebbers.
Ik heb ook zo'n module (een week of 2 geleden inmiddels) laten inbouwen bij TPR Powerflush en ik kan met recht zeggen dat dit echt het mooiste is wat je met je Volvo kunt doen vwb handsfree bellen en bluetooth muziek afspelen op de doorgaans mooie sound die je Volvo audio al standaard heeft (I know, er zijn idd verschillen in audio kwaliteit).
Ik had zelf toevallig al eerder al een draadje hierover aangemaakt omdat ik er zo happy mee was, maar die is destijds door de crash vd server blijkbaar verdwenen.
Heb een 2001 V70 T5. Deze heb ik vorig jaar gekocht vanwege de fiscale voordelen welke een Youngtimer heeft voor een zzp-er. Mijn vorige auto was een 'moderne' V60.
Toen ik destijds de overstap maakte kreeg ik wel meer power, maar stapte terug in de tijd qua geintegreerde handsfree, audi en navigatie. De Sensus vs oldschool telefoonmodule...
Heb nog wel een Yatour ingebouwd ooit incl. een bluetooth module en handsfree bellen en kende het bestaan van de Grom en iMiv wel maar...
Toen ik eenmaal de technologie van de persoon vond die deze BT module gemaakt had begin dit jaar heb ik na wat wikken en wegen toch besloten om deze upgrade te maken...en wat een enorme stap voorwaarts was dat!
De V70 uit 2001 maakte een hele generatie sprong voorwaarts! Als je nu instapt verbinden de telefoons vrijwel direct...ook die van m'n kids dus terwijl papa gewoon handsfree verbonden blijft mocht ie gebeld worden
Ben helemaal happy omdat je gewoon alles funcies gebruikt zoals de engineers van Volvo het destijds zo bedacht hadden..maar dan op de 'moderne' manier.
De persoon die deze BT module gemaakt heeft en zo flawless past in deze Volvo heeft echt een heel mooi product bedacht, zo knap!
Anyway, mocht iemand nog vragen hebben dan zal ik die zo goed mogelijk proberen te beantwoorden. Ik ben iig zoals je kunt lezen een happy customer en rijd weer met een stukje meer plezier in mn V70
Hopelijk hebben jullie mede Volvo liefhebbers iets aan deze info.
Groeten Marco
Ps Als ik nu achteraf terugkijk op wat ik het afgelopen jaar met deze Volvo gedaan heb denk ik dat mn tuning bij Obbe (een Oleg file) en deze BT module op een gedeelte eerste plaats staan! Een TomTom in mn RTI komt op # 2 en de rest vd 'upgrades' toch echt een stukje lager

Op het zusterforum heb ik mijn ervaring een tijdje geleden al gedeelt. Ik ben er erg blij mee iig!
Hier even copy-paste mijn ervaring:
Goedemorgen Volvo liefhebbers.
Ik heb ook zo'n module (een week of 2 geleden inmiddels) laten inbouwen bij TPR Powerflush en ik kan met recht zeggen dat dit echt het mooiste is wat je met je Volvo kunt doen vwb handsfree bellen en bluetooth muziek afspelen op de doorgaans mooie sound die je Volvo audio al standaard heeft (I know, er zijn idd verschillen in audio kwaliteit).
Ik had zelf toevallig al eerder al een draadje hierover aangemaakt omdat ik er zo happy mee was, maar die is destijds door de crash vd server blijkbaar verdwenen.
Heb een 2001 V70 T5. Deze heb ik vorig jaar gekocht vanwege de fiscale voordelen welke een Youngtimer heeft voor een zzp-er. Mijn vorige auto was een 'moderne' V60.
Toen ik destijds de overstap maakte kreeg ik wel meer power, maar stapte terug in de tijd qua geintegreerde handsfree, audi en navigatie. De Sensus vs oldschool telefoonmodule...
Heb nog wel een Yatour ingebouwd ooit incl. een bluetooth module en handsfree bellen en kende het bestaan van de Grom en iMiv wel maar...
Toen ik eenmaal de technologie van de persoon vond die deze BT module gemaakt had begin dit jaar heb ik na wat wikken en wegen toch besloten om deze upgrade te maken...en wat een enorme stap voorwaarts was dat!
De V70 uit 2001 maakte een hele generatie sprong voorwaarts! Als je nu instapt verbinden de telefoons vrijwel direct...ook die van m'n kids dus terwijl papa gewoon handsfree verbonden blijft mocht ie gebeld worden

Ben helemaal happy omdat je gewoon alles funcies gebruikt zoals de engineers van Volvo het destijds zo bedacht hadden..maar dan op de 'moderne' manier.
De persoon die deze BT module gemaakt heeft en zo flawless past in deze Volvo heeft echt een heel mooi product bedacht, zo knap!
Anyway, mocht iemand nog vragen hebben dan zal ik die zo goed mogelijk proberen te beantwoorden. Ik ben iig zoals je kunt lezen een happy customer en rijd weer met een stukje meer plezier in mn V70

Hopelijk hebben jullie mede Volvo liefhebbers iets aan deze info.
Groeten Marco
Ps Als ik nu achteraf terugkijk op wat ik het afgelopen jaar met deze Volvo gedaan heb denk ik dat mn tuning bij Obbe (een Oleg file) en deze BT module op een gedeelte eerste plaats staan! Een TomTom in mn RTI komt op # 2 en de rest vd 'upgrades' toch echt een stukje lager

-
- 4th Gear member
Vind 'm ook interessant maar veelste duur. Voor dat geld koop je ook leuk spul van volvotech. Ik gebruik zelf een dualsim en zet mobiel dan in vliegtuigmodus.
Kost de module in het buitenland hetzelfde?
Kost de module in het buitenland hetzelfde?
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
V50 1.8 2005
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Als je een beetje googled vind je een topic op een Engelstalig forum. Dit topic is van de maker/ontwikkelaar die ze in eerste instantie zelf verkocht. De prijs was/is circa de helft van wat ie hier in NL moet kosten. In NL heeft hij echter een distributeur waardoor hij niet meer rechtstreeks in NL wil leveren. Volgens mij ben je in andere landen dus aanzienlijk goedkoper uit.
- bveenhof
- 2nd Gear member
Hier heb ik ook wel oren naar! Is er iemand in geslaagd om ze voor minder te vinden? Ik ben absoluut geen autotechnicus, maar dit durf ik ook wel aan om zelf in te bouwen. Of wellicht kan het voordeliger wanneer er een x aantal mensen tegelijk bestellen, al dan niet met inbouw?
'08 Volvo S60 2.5t Summum
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
-
- Starter
Als ik nog mag inbreken op deze post. Op Wish zijn bluetooth aux emulatoren te koop voor slechts 4 tientjes. Draadloos je muziek streamen en telefoneren. Op dezelfde mannier als dat Grom dat doet. Alleen een fractie van de prijs.
- RuudH
- 2nd Gear member
Alleen gaat dit topic niet over de grom. Het gaat over de "BT phone module" oftewel bellen in de auto en dat doet deze emulator niet.snapplication schreef: Als ik nog mag inbreken op deze post. Op Wish zijn bluetooth aux emulatoren te koop voor slechts 4 tientjes. Draadloos je muziek streamen en telefoneren. Op dezelfde mannier als dat Grom dat doet. Alleen een fractie van de prijs.
XC70 D5 AWD GT Summum '08
-
- 5th Gear member
via de IMIV kan je met bluetooth module ook je telefoon koppelen.
als je audio dan op MD player staat, gaat geluid van telefoon over geluidssysteem van de auto.
Telfoon zelf wel over microfoon gsm.. en niet de ingebouwde in de auto. Geluid spreker wel over speakers auto.
Functionaliteit daardoor mogelijk minder uitgebreid dan de telfoonmodule, maar voor de niet continue beller goed werkzaam.
En dan ook meteen spotify streamen en via de IMIV de rearview cam op het RTI scherm.
Telefoon zelf via anker magneet ophangen
(amazon 12 euro )
Wel los kabeltje voor opladen. Maar niet duur en erg prettig.
Hangt beetjee af van functionaliteit die je wil.
Veel gsm kan je ook voice control doen... met android "OK GOOGLE" kan je met je stem bel actie opstarten.
Volvo BT phone module P2 wel gewoon duur, maar mogelijk net wat meer geintegreerd.
Kan zijn dat je dat prettig vind.
Jammer dat er een extra dealer tussen zit, want hij koste eerder rond de 139 als ik me niet vergis voor de printplaat alleen.
maargoed, die moet ook zijn brood verdienen. En service ook prettig.
als je audio dan op MD player staat, gaat geluid van telefoon over geluidssysteem van de auto.
Telfoon zelf wel over microfoon gsm.. en niet de ingebouwde in de auto. Geluid spreker wel over speakers auto.
Functionaliteit daardoor mogelijk minder uitgebreid dan de telfoonmodule, maar voor de niet continue beller goed werkzaam.
En dan ook meteen spotify streamen en via de IMIV de rearview cam op het RTI scherm.
Telefoon zelf via anker magneet ophangen
(amazon 12 euro )
Wel los kabeltje voor opladen. Maar niet duur en erg prettig.
Hangt beetjee af van functionaliteit die je wil.
Veel gsm kan je ook voice control doen... met android "OK GOOGLE" kan je met je stem bel actie opstarten.
Volvo BT phone module P2 wel gewoon duur, maar mogelijk net wat meer geintegreerd.
Kan zijn dat je dat prettig vind.
Jammer dat er een extra dealer tussen zit, want hij koste eerder rond de 139 als ik me niet vergis voor de printplaat alleen.
maargoed, die moet ook zijn brood verdienen. En service ook prettig.
Laatst gewijzigd door crackedtooth op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- bveenhof
- 2nd Gear member
Even een "oude" topic weer oprakelen; zijn er mensen die zich hier nog verder in verdiept hebben? Want als je €299 al te duur vond, de prijs is nu €363 

Laatst gewijzigd door bveenhof op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Had het al gelezen ja. Wordt met die stijgende prijs echt steeds minder aantrekkelijk. Vorig jaar mei bij een forumdag voor 239, had ik toen maar ja gezegd...bveenhof schreef: Even een "oude" topic weer oprakelen; zijn er mensen die zich hier nog verder in verdiept hebben? Want als je €299 al te duur vond, de prijs is nu €363![]()
- alex1307
- 2nd Gear member
Heb de module er nu een maand of 4 in zitten en ben er super blij mee. Eindelijk gewoon spotify kunnen gebruiken, telefoontjes over de geïntegreerde Volvo telefoon.
Ford Mondeo 1.8 Centennial Machine Silver 04-2003
Ford Focus 1.6 Futura Tonic 01-2005
Ford Mustang 3.8L V6 Moondust Silver 06-1999
Audi A6 1.9 TDI 06-2001 Black
Volvo V50 1.6D Zilver 01-2005 Momentum + Volvo Bluetooth Carkit
Volvo V70 2.0T Barentsblue Metallic 10-2006 Edt. II + Volvo Bluetooth Carkit + Imiv
Volvo V70 2.5T AWD Silver 06-2004
Volvo XC70 T6 AWD 02-2014
Volvo V60 CC T5 AWD Pine Grey 10-2019
Ford Focus 1.6 Futura Tonic 01-2005
Ford Mustang 3.8L V6 Moondust Silver 06-1999
Audi A6 1.9 TDI 06-2001 Black
Volvo V50 1.6D Zilver 01-2005 Momentum + Volvo Bluetooth Carkit
Volvo V70 2.0T Barentsblue Metallic 10-2006 Edt. II + Volvo Bluetooth Carkit + Imiv
Volvo V70 2.5T AWD Silver 06-2004
Volvo XC70 T6 AWD 02-2014
Volvo V60 CC T5 AWD Pine Grey 10-2019
-
- 5th Gear member
spotify/audio gsm naar audio streanen kan ook met IMIV en adaptx bluetooth module op einde kabel IMIV
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Jaaaa... maar dit gaat over de BT phone module, niet over Grim, iMiv etc... Dat zijn prima alternatieven, maar qua functionaliteit is de BT phone module natuurlijk superieur, alleen wat te duurcrackedtooth schreef: spotify/audio gsm naar audio streanen kan ook met IMIV en adaptx bluetooth module op einde kabel IMIV

- bveenhof
- 2nd Gear member
Waarschijnlijk is 'ie zo duur omdat er bijna geen alternatief is. Bij Volvotech hebben ze wel een bijna gelijk alternatief, maar dan moest je op €400 rekenen... In de installatie zullen de grootste kosten niet liggen lijkt me. Heb de video gezien en het ziet er niet complex uit.
Ik was eigenlijk wel bereid om €299 te betalen, aangezien het toch de mooiste oplossing is. Helaas is het nu gewoon echt te duur voor wat je krijgt. Waarschijnlijk ga ik dan ook gewoon voor de dual sim + telefoon op vliegtuigmodus. Bluetooth heb ik eigenlijk ook nooit altijd aan, dus ik zou dan sowieso iets aan / uit moeten zetten op m'n telefoon. Dan alleen nog een mooie oplossing om muziek te kunnen streamen, als dat al mogelijk is i.c.m. vliegtuigmodus
Ik was eigenlijk wel bereid om €299 te betalen, aangezien het toch de mooiste oplossing is. Helaas is het nu gewoon echt te duur voor wat je krijgt. Waarschijnlijk ga ik dan ook gewoon voor de dual sim + telefoon op vliegtuigmodus. Bluetooth heb ik eigenlijk ook nooit altijd aan, dus ik zou dan sowieso iets aan / uit moeten zetten op m'n telefoon. Dan alleen nog een mooie oplossing om muziek te kunnen streamen, als dat al mogelijk is i.c.m. vliegtuigmodus

- sander142
- Starter
Ik ga volgende week even kijken en luisteren. Wat betreft de prijs van de module: het is natuurlijk fors geld, maar kijk maar eens wat de aanschaf en het inbouwen van bijv een Parrot 9200 kost. De kit, verloopkabels voor je specifieke radio, inbouw en BTW. Zit je niet zover van de 300 ex BTW af! En als de module van tpr doet wat de gebruikers hierboven ervan vinden, dan is wat mij betreft de keus snel gemaakt!!!
V60 Plugin Hybrid 2013
V70 T5 2005
142 1974
das war mal:
XC70 2.4 T exclusive 1998
XC90 D5 summum 2005
S80 D5 summum 2007
V70 D5 summum 2005
480 GT Turbo 1994
V70 2,5 T summum 2006
V70 2.4 170 pk 2004
V70 classic 170 pk 1997
V70 classic 170 pk 1998
850 2,5 20V 1995
850 2,5 10V 1993
240 2,3 1984 (?)
V70 T5 2005
142 1974
das war mal:
XC70 2.4 T exclusive 1998
XC90 D5 summum 2005
S80 D5 summum 2007
V70 D5 summum 2005
480 GT Turbo 1994
V70 2,5 T summum 2006
V70 2.4 170 pk 2004
V70 classic 170 pk 1997
V70 classic 170 pk 1998
850 2,5 20V 1995
850 2,5 10V 1993
240 2,3 1984 (?)
-
- 1st Gear member
Beste allemaal,
Met veel belangstelling lees ik deze postings over de Volvo BT phone module P2 unit. Ik heb een aantal vragen die jullie wellicht kunnen beantwoorden:
1) Kan ik de huidige DualSIM blijven gebruiken naast de BT verbinding indien deze telefoon een andere nummer heeft?
2) Stuurbediending etc. blijft allemaal werken?
3) is er ook een optie voor een USB aansluiting?
4) Past de Volvo BT phone module P2 ook in een XC90 MY2005?
5) Komt er binnenkort nog een batch prijs voordeel aktie?
Hartelijk dank voor jullie reacties.!!
Met veel belangstelling lees ik deze postings over de Volvo BT phone module P2 unit. Ik heb een aantal vragen die jullie wellicht kunnen beantwoorden:
1) Kan ik de huidige DualSIM blijven gebruiken naast de BT verbinding indien deze telefoon een andere nummer heeft?
2) Stuurbediending etc. blijft allemaal werken?
3) is er ook een optie voor een USB aansluiting?
4) Past de Volvo BT phone module P2 ook in een XC90 MY2005?
5) Komt er binnenkort nog een batch prijs voordeel aktie?
Hartelijk dank voor jullie reacties.!!
XC60 T5 Momentum MY19 Polestar tuned
XC90 T6 MY05
Onderhoud bij Volvoservice.Eu
XC90 T6 MY05
Onderhoud bij Volvoservice.Eu