Kleuren

De Nieuwe XC60
Summum
6th Gear member

Van de laatste vier door jou getoonde kleuren zou mijn keuze toch uitgaan naar Pine Grey. Schitterend met Amber interieur.

Maar ik vind de Fusion Red ook echt heel goed staan op een XC60! Weer eens wat anders dan fifty shades of grey...
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
jvov60
4th Gear member

Summum schreef: Van de laatste vier door jou getoonde kleuren zou mijn keuze toch uitgaan naar Pine Grey. Schitterend met Amber interieur.

Maar ik vind de Fusion Red ook echt heel goed staan op een XC60! Weer eens wat anders dan fifty shades of grey...
Ik heb kleine kinderen: Amber interieur gaat het sowieso niet worden :-). Bovendien vind ik dat zelf ook niet mooi.
Maar Pine Grey met zwart interieur kan ook natuurlijk...
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Summum
6th Gear member

Ik heb zelf ook kleine kinderen, en een Magic blue buitenzijde met beige soft leder interieur. Tot op heden geen problemen om dit schoon te houden hoor. Alleen wel verstandig om de vloerbedekking en onderzijde deuren zwart te houden. Amber is nog minder besmettelijk dan beige. Daarom hoef je het dus niet te laten.

Maar als het puur je smaak is moet je vooral zwart doen.
Persoonlijk vind ik het contrast binnen-buiten altijd het fraaiste. Dus bij wit of zilver exterieur past prima een zwart interieur. En bij fusion red zou ik dat ook mooi vinden. Maar bij een donkere buitenkant liever een lichter interieur. Zwart op zwart vind ik persoonlijk niets. Maar er zijn mensen die erbij zweren...

Kortom, volg je hart!
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
DB200
6th Gear member

Dit is echt persoonlijk, volg je hart. Vaak is de eerste ingeving de beste.

Mijn persoonlijke mening:
Osmium grey is ook mooi, mooier dan zwart in elk geval, maar haalt het niet met pine grey en denim blue. Pine grey vind ik chique en onderscheidend maar mocht ik zelf een nieuwe auto samenstellen dan ging ik voor Denim blue.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
jvov60
4th Gear member

Pine Grey gaat het niet worden verwacht ik. Is me echt te groen en bruin. Of dat moet in werkelijkheid in de zon niet het geval zijn (de laatste keer zag ik de kleur in de showroom).
Denim Blue vind ik soms mooi, maar ik schrik dan weer van foto's zoals deze:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
TomXC60
4th Gear member
Contacteer:

Blauw staat de XC60 best goed, en is ook wel een kleur die na de grijstinten best acceptabel is op de weg
Dec. 2021: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic

Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic

2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
jvov60
4th Gear member

Lijkt Pine Grey hierop vinden jullie: http://www.snellers.nl/occasions/297/65 ... Turbo.html ?
Dan toch in ene wel weer hip. Zelfs Wendy van Dijk rijdt in die auto met deze kleur...
Laatst gewijzigd door jvov60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Summum
6th Gear member

De kleuren waar je nu tussen twijfelt hebben allemaal dezelfde eigenschap dat ze afhankelijk van de lichtinval anders overkomen. Je kunt dus nog honderd foto's vinden waarop ze steeds wat anders ogen. Die Porsche zal er onder kunstlicht in een showroom of buiten in het schemerlicht ook anders uitzien.

Kennelijk luistert het bij jou erg nauw, in de zin van dat je de ene kant van het kleurspectrum wel mooi vind, maar de andere kant van diezelfde kleur niet. Wil je dat niet, dan moet je niet opteren voor een kameleonkleur. Denk dan eens out of jouw "donkere buitenkant box" en ga voor Chrystal white of Fusion Red. Of doe gek en kies een R-design met Bursting Blue! Stuk voor stuk mooie kleuren waar de XC60 erg goed in uitkomt en die ook nog mooi staan bij een zwart interieur. Maar eigenlijk lees ik tussen de regels door dat wat jou betreft alle andere opties minder zijn dan zwart.

Nogmaals, blijft erg persoonlijk dus advies vragen is vrijwel zinloos. Zoveel hoofden, zoveel zinnen.
Ik wens u wijsheid toe! (en zet mijn geld vwb je uiteindelijke keuze voorlopig gewoon op wederom zwart... ;-) )
(2020) Audi E-tron
casper
5th Gear member

jvov60 schreef: Lijkt Pine Grey hierop vinden jullie: http://www.snellers.nl/occasions/297/65 ... Turbo.html ?
Dan toch in ene wel weer hip. Zelfs Wendy van Dijk rijdt in die auto met deze kleur...
Dit (kleur Porsche) lijkt helemaal niet op Pine Grey.
Dit is toch maar een erg grijze muis waarvan mij het hippe totaal ontgaat.
De kleur die hier het dichtst bij aanleunt is Osmium Grey (iets lichter wel).
Afbeelding
Laatst gewijzigd door casper op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Former:
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
jvov60
4th Gear member

casper schreef:
jvov60 schreef: Lijkt Pine Grey hierop vinden jullie: http://www.snellers.nl/occasions/297/65 ... Turbo.html ?
Dit (kleur Porsche) lijkt helemaal niet op Pine Grey.
Dit is toch maar een erg grijze muis waarvan mij het hippe totaal ontgaat.
De kleur die hier het dichtst bij aanleunt is Osmium Grey (iets lichter wel).
Hmmm, een van ons heeft last van kleurenblindheid... Of een slecht scherm.
Bij Porsche heet de kleur Volcano Grey. In de foto's in bijlage zie ik toch veel gelijkenis (en groen-tinten) met de Pine Grey van Volvo.
Laatst gewijzigd door jvov60 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V70_FT
Starter

Ik heb gekozen voor Pine Gray met Amber interieur. Het hemeltje is dan ook automatisch zwart. Ik denk dat ik er geen spijt van ga krijgen. Echt grijs, wit of zwart wilde ik niet. Daar zie je er al zoveel van. Lekker veilig, dat wel. Mijn vorige twee V70's zijn al blauw, dus... nu wat anders.

Succes met je keuze!
jvov60
4th Gear member

Summum schreef: De kleuren waar je nu tussen twijfelt hebben allemaal dezelfde eigenschap dat ze afhankelijk van de lichtinval anders overkomen. Je kunt dus nog honderd foto's vinden waarop ze steeds wat anders ogen. Die Porsche zal er onder kunstlicht in een showroom of buiten in het schemerlicht ook anders uitzien.

Kennelijk luistert het bij jou erg nauw, in de zin van dat je de ene kant van het kleurspectrum wel mooi vind, maar de andere kant van diezelfde kleur niet. Wil je dat niet, dan moet je niet opteren voor een kameleonkleur. Denk dan eens out of jouw "donkere buitenkant box" en ga voor Chrystal white of Fusion Red. Of doe gek en kies een R-design met Bursting Blue! Stuk voor stuk mooie kleuren waar de XC60 erg goed in uitkomt en die ook nog mooi staan bij een zwart interieur. Maar eigenlijk lees ik tussen de regels door dat wat jou betreft alle andere opties minder zijn dan zwart.

Nogmaals, blijft erg persoonlijk dus advies vragen is vrijwel zinloos. Zoveel hoofden, zoveel zinnen.
Ik wens u wijsheid toe! (en zet mijn geld vwb je uiteindelijke keuze voorlopig gewoon op wederom zwart... ;-) )
Prima analyse :D

Ik zal nooit weer een licht interieur kiezen. Een keer gehad en dat beviel mij persoonlijk helemaal niet.
Een lichte buitenkant vind ik in de herfst en winter kil en koud staan. Daarom ook dat liever niet weer. Alhoewel ik nog steeds osmium grey overweeg.
Verder heb ik, zoals jullie merken, moeite met vage kleuren die niet goed uitgelegd kunnen worden. Waarschijnlijk klopt de analyse van Summum volledig...

Voorlopig blijft daarom Onyx Black staan. Ook al vind ik het een moeilijk te onderhouden kleur en erg krasgevoelig.
Als er overigens Savil Grey was, dan had ik dat deze keer gekozen waarschijnlijk.

Een zwarte XC60 is naar mijn mening wel mooi. Samen met andere zwarte onderdelen geeft het een rustig totaal.
Een XC90 is eigenlijk alleen maar mooi in zwart. Anders zijn de oppervlaktes te groot.
Maar.... dat zijn mijn persoonlijke meningen.
Fulaks
6th Gear member

Wat die "vage" kleuren betreft : mijn ouders rijden een Flamenco Red V60. Dat is erg mooi met zonnig weer, maar op grauwe dagen ziet het er eerder bruinig uit, wat mijn vader helemaal niet mooi vindt. Totaal anders dan in de showroom volgens hem, en dat is ook zo. Gelukkig zit ik er voor niets tussen qua kleurkeuze...

Beste is toch om de shortlist van mogelijke kleuren in het echt en buiten (niet in showroom) te bekijken. Ik heb daar ooit twee uur voor gereden omdat een bepaalde dealer een bepaalde kleur had staan op z'n terrein, die ik nog niet in het echt had gezien. Dus ik begrijp zeker dat je de juiste keuze wil maken.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
RoaldH
6th Gear member

BendW schreef: Osmium is heel mooi in combinatie met zwart...zwarte velgen,grill,ramen,sierstrips,...hier in de buurt staat een xc90 in osmium grey met zwart gecombineerd,vette bak...
Inderdaad mee eens!
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
jvov60
4th Gear member

Zie ook: viewtopic.php?t=77129&page=last#last_post

Maar onderwerp hoort hier.

Iedereen kiest Osmium of Pine of Blue.
Is er dan niemand die zwart mooier vindt? Zeg nou zelf: wat staat beter (strakker, rustiger geheel) vanuit de zijde op onderstaande foto's.
BlackcurrantV70
7th Gear member

Nee ik heb een zwarte XC60 gehad, nooit meer een zwarte.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
diesel01
Geartronic member

Osmium Grey is een hele mooi kleur op de XC60, ook de V60 is erg goed te pruimen in deze kleur.
Mooier dan zwart.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
lint
Geartronic member

Helemaal mee eens, maar ik heb natuurlijk geen objectieve mening met een XC60 in Osmium Grey.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
casper
5th Gear member

Zwart verkleint de XC60 enorm en doet zijn mooie proporties verdwijnen.
Ik zou daarom alleen al nooit zwart kiezen naast het feit dat je een zwarte continu moet wassen om die mooi te houden. Je ziet er alle vuil op, zelfs het droge stof in de zomer.
Former:
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
jvov60
4th Gear member

Ik twijfel nog steeds... Heb nog twee weken de tijd om te wijzigen.
Mijn XC60 staat nu op zwart. Maar ik twijfel, zeker na wat jullie allemaal opnoemen, nog over Osmium. Ik vind Osmium ook een mooie kleur.

Is er niemand die voordelen van zwart kan noemen hier? ;-) Dan moet ik zelf maar wat voordelen noemen.

Zelf vind ik de achterkant vooral rustiger worden. Bij de XC60 is dat best druk met veel lamp-delen en een soort dwarsbalk er tussen. In zwart is het rustiger.
Met extra getinte ramen geld hetzelfde van de zijkant.

Dat een zwarte auto altijd vies is en meer krassen zal hebben, is ten delen waar: andere kleuren hebben het precies hetzelfde, maar je ziet het niet zo snel.
Een beetje vieze auto vind ik niet zo erg. Met de vele km die ik maak is het toch niet schoon te houden. Als het binnenin maar schoon is. Daar zit ik.

Krasjes laat ik eens per jaar of eens per twee jaar weg polijsten. Dat heb ik met mijn V60 ook twee keer laten doen. De auto is dan weer als nieuw. Behalve de steenslag...

Dat zwart iets kleiner oogt vind ik een voordeel.
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”