Camera's in Sensus Connect

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
dimitripb
4th Gear member

Het valt me op dat de camerawaarschuwingen in Sensus Connect verre van compleet zijn. Het grootste deel van de snelheidscamera's kent het systeem helemaal niet. De autobaan, hier vlakbij, heeft drie snelheidscamera's binnen een paar kilometer. Die staan er al sinds 2002 en maar voor twee van de drie word ik gewaarschuwd door het systeem.
Ook onderweg zie ik vaker camera's staan en krijg ik geen waarschuwing. Is er ergens een site waarop je deze kunt toevoegen zodat ze in een volgende update wel meegenomen worden?
Dat geldt overigens ook voor fouten in de kaarten. Kun je die ergens rapporteren? Ik kan daar helemaal niets over vinden.
Rinootje
4th Gear member

Je bedoelt de snelheidscamera's?

Ik heb een abbo op de SCDB database en zet deze regelmatig in de Sensus (ik weet niet, of ik deze hier mag delen?).
Maar de oude database, blijft nog steeds aanwezig. Ook in mijn buurt, worden snelheidscamera's aangegeven, die er 15 tot 20 jaar niet meer zijn.
Volvo gebruikt kaarten van Here (= inmiddels eigendom van Audi, BMW en Daimler). Maar ik zou niet weten, waar ze deze flitspaal info vandaan hebben, maar ik ben het met je eens, deze is OUD.
Heel veel auto fabrikanten gebruiken helemaal geen flitspalen in hun, onboard, navigatie. En in dit geval zou Volvo dat ook beter kunnen doen.
Mazda CX-30 SkyActive-X Takumi (MY2025)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
dimitripb
4th Gear member

Ik ga ook eens kijken of ik ze apart kan importeren.
De gegevens in de database zijn niet alleen oud maar ook inconsequent als je twee van de drie camera's op dezelfde weg kent terwijl ze all drie op hetzelfde moment geplaatst zijn...
PGV90
6th Gear member

Je kan ze zelf importeren, als POI;
heb ik ook gedaan (welliswaar een wat ouder bestand), maar werkt meestal nog wel goed;
heb de standaard Volvo camera's uitgezet.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”