Volvo S80 V8 AWD 2007 230000 km
Tijdens het passeren van een viertal rondtondes ging de bak steeds wisselend schakelen en even later gaf hij transmissie service vereist aan en we stonden stil. Achteraf bleek er geen olie meer in te zitten en dat was er door de keerring in de bak t.p.v. de koppel omvormer uit gelopen. Er was weinig te zien aan de keerring na demontage van de bak. Inmiddels is de bak/koppel omvormer vervangen door een gebruikte bak met 88000 km. Preventief is de keerring bij deze vervangende bak vervangen.
En wat blijkt: de bak lekt nog iets tijden stationair draaien en verliest dan weer olie. Minder bij rijden, dan is het vrijwel nihil.
Al deze werkzaamheden zijn bij een Volvo garage/dealer uitgevoerd.
Probleem is dus niet opgelost met het vervangen van bak/koppelomvormer en de preventieve keerring.
Ik vrees dat Volvo dit niet op kan lossen en dat de auto dan verkocht zal moeten worden.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
S80 V8 AWD automaat lekt t.p.v. koppelomvormer ook na vervangen bak
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1512
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45
Een keerring loopt in op de as waarop hij afdicht. Als de nieuwe keerring op dezelfde plek is gemonteerd, kan het zijn dat de afdichtlip precies in de oude 'moet' loopt. En dat kan een afdichtingsprobleem geven. Normaliter monteer je een nieuwe keerring iets verzet, reinig je de as grondig (polijsten) of monteer je een hulpmiddel om de afdichting weer goed te krijgen. Van bijvoorbeeld SKF heb je de zogenaamde Speedisleeve.
In principe moet de nieuwe keerring, bij vakbekwame montage, gewoon afdichten. Het kan zijn dat er nog enige inloop nodig is maar dat is echt marginaal.
Kortom, vraag de garage hoe ze het op denken te lossen!
In principe moet de nieuwe keerring, bij vakbekwame montage, gewoon afdichten. Het kan zijn dat er nog enige inloop nodig is maar dat is echt marginaal.
Kortom, vraag de garage hoe ze het op denken te lossen!
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6297
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Precies, gewoon naar de dealer terug gaan. Netjes vragen om hulp mag altijd...........MN-NL schreef: Kortom, vraag de garage hoe ze het op denken te lossen!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor