Problemen met tankinhoud

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
arjen_
Starter

Goedemiddag,

Normaal ben ik alleen een lezer op dit forum, maar voor het probleem wat ik nu heb kan ik helaas nog geen topics vinden.

Ik bezit een V50 1.6D uit 2006 en sinds enige tijd klopt de indicatie van mijn tankinhoud niet meer.
Op het moment dat ik helemaal vol tank geeft zowel het metertje als de boordcomputer aan dat hij ongeveer half vol zit.
Vervolgens tijdens het rijden veranderd dit ook regelmatig, soms komen er een paar km bij of soms gaat er heel veel af. Bij het opnieuw starten komen er dan weer aardig wat km's bij die gereden kunnen worden volgens de boordcomputer.

Normaliter reed ik ongeveer 800km op een tank. Nu geeft hij aan bij meestal rond de 500 gereden km's aan dat de tank helemaal leeg is. Als ik vervolgens tank, hoef ik de auto lang niet vol te tanken en zit er dus nog voldoende brandstof in.

Ik dacht dus, dan houd ik het zelf wel in de gaten en rijd gewoon door als de meter op nul staat. Maar vreemd genoeg begon de auto te sputteren en kon ik met veel moeite nog net een tankstation bereiken. Na het tanken (wederom niet een volledige tank) was er niks meer aan de hand.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is? Het probleem is ook dat het steeds erger wordt. De laatste keer dat ik volgetankt heb kon ik volgens de boordcomputer met mijn volle tank maar 350km rijden.

Alvast bedankt!
Longone
5th Gear member

Ik gok op een defecte fuel level sensor van ca. 100 Euro, lijkt me niet iets dat je even zelf kunt vervangen.
AlexSL
1st Gear member

Het kan ook zijn dat de meters het juist hebben, maar dat je de tank niet helemaal vol krijgt.
Dat je denkt dat hij vol zit, maar in werkelijkheid halfvol. Dat verklaart dan het sputteren bij het doorrijden, dan zou de meter dus gewoon gelijk kunnen hebben.
Als dat zo is moet je dus zoeken naar de oorzaak waarom je de tank niet 'vol' krijgt.

zo een gedachte....

Alex
Volvo_Bjorn
3rd Gear member

Zou eerder de ontluchting van de tank nakijken. Als deze ergens verstopt is dan springt het tankpistool vroegtijdig af en krijg je hem nog moeilijk vol getankt.
-Volvo V60 D3 Momentum, Black
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total :( )
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Hoeveel liter kan je tanken als de benzinemeter aangeeft dat je tank bijna leeg is?
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”