Mijn XC70 uit 2010 heeft bij mijn weten geen ingebouwd alarm. Geen rood knipperend lampje onder de voorruit, geen stickers over alarm op de ramen, geen warm plekje op het midden van het dak waar de bewegingsensor oid zit, geen vermelding van alarm toen ik de auto begin dit jaar bij de Volvo dealer kocht. Vond het wel een pré, geen alarm, aangezien mijn vorige auto (V70 uit 2002) wel een alarm had en dat wilde op een gegeven moment midden in de nacht nog wel eens af gaan (bleek overigens een lekkende alarmaccu te zijn die de onderliggende printplaat liet corroderen, opgelost door zelf een nieuwe alarmunit in te bouwen; paar jaar later begon het gedonder opnieuw).
Maar...
Nou was ik vandaag de voorruit aan het schoon maken, auto op slot, en toen ik iets op het sparbord van de auto hing, begon deze spontaan te toeteren (toet-toet-toet-etc). Niet op gelet of de knipperlichten ook in werking waren gezet. Eerst schaapachtig rond staan kijken waar die herrie vandaan kwam en toen pas besefte ik dat het mijn eigen auto was die herrie stond te maken. In een reflex op de 'ontgrendelen' knop van de afstandbediening gedrukt en het getoeter hield direct op.
Wat is dit? Heeft de auto nu wel of geen alarm? Of is dit een hellingshoekalarm en geen inbraakalarm?
Geen alarm, wel toeteren
- olav
- 3rd Gear member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 19.02.2007 - 18:58
- Locatie: Midden Brabant
Volvo XC70 2.4D drive handbak uit 2010. Aankoop febr. 2017: 158.195km - huidig 292.000+km (streven: minstens zoveel als zijn illustere voorganger)
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
- PGV90
- 6th Gear member
- Berichten: 3175
- Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
- Locatie: Zuid Holland - groene hart
Bij mijn weten gaat er een alarm af als je lang op de gevaren driehoek knop van de afstandsbediening drukt;
had ik een keer toen ik op de sleutel ging zitten - ook eerst kijken waar komt dat toch vandaan.....om te ontdekken dat ik het zelf was.
Is dus meer een soort panic button.
Kan dat bij jou ook het geval geweest zijn?
had ik een keer toen ik op de sleutel ging zitten - ook eerst kijken waar komt dat toch vandaan.....om te ontdekken dat ik het zelf was.
Is dus meer een soort panic button.
Kan dat bij jou ook het geval geweest zijn?
Laatst gewijzigd door PGV90 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10510
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
De rode knop op de afstandsbediening in jouw broekzak per ongeluk ingedrukt. Kan haast niet missen.olav schreef: Mijn XC70 uit 2010 heeft bij mijn weten geen ingebouwd alarm. Geen rood knipperend lampje onder de voorruit, geen stickers over alarm op de ramen, geen warm plekje op het midden van het dak waar de bewegingsensor oid zit, geen vermelding van alarm toen ik de auto begin dit jaar bij de Volvo dealer kocht. Vond het wel een pré, geen alarm, aangezien mijn vorige auto (V70 uit 2002) wel een alarm had en dat wilde op een gegeven moment midden in de nacht nog wel eens af gaan (bleek overigens een lekkende alarmaccu te zijn die de onderliggende printplaat liet corroderen, opgelost door zelf een nieuwe alarmunit in te bouwen; paar jaar later begon het gedonder opnieuw).
Maar...
Nou was ik vandaag de voorruit aan het schoon maken, auto op slot, en toen ik iets op het sparbord van de auto hing, begon deze spontaan te toeteren (toet-toet-toet-etc). Niet op gelet of de knipperlichten ook in werking waren gezet. Eerst schaapachtig rond staan kijken waar die herrie vandaan kwam en toen pas besefte ik dat het mijn eigen auto was die herrie stond te maken. In een reflex op de 'ontgrendelen' knop van de afstandbediening gedrukt en het getoeter hield direct op.
Wat is dit? Heeft de auto nu wel of geen alarm? Of is dit een hellingshoekalarm en geen inbraakalarm?
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- olav
- 3rd Gear member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 19.02.2007 - 18:58
- Locatie: Midden Brabant
Panic button... dat zou wel eens het geval kunnen zijn; sleutel in broekzak, dikke jas met daar overheen een overall, been opgetrokken en dan half afsteunen op de auto. Oeps 

Volvo XC70 2.4D drive handbak uit 2010. Aankoop febr. 2017: 158.195km - huidig 292.000+km (streven: minstens zoveel als zijn illustere voorganger)
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10510
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Geen paniek.....olav schreef: Panic button... dat zou wel eens het geval kunnen zijn; sleutel in broekzak, dikke jas met daar overheen een overall, been opgetrokken en dan half afsteunen op de auto. Oeps![]()

“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge