Meest geschikt voor G3?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Scott
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 05.06.2013 - 11:38

Ben me al een tijdje aan het oriënteren op een youngtimer voor mijn zaak: de V50 gaat eruit en een V70 komt erin, maar dan wel youngtimer. Kom in Zweden en Duitsland waar ik regelmatig ben voldoende mooie V70's tegen met mooie kilometerstanden (tot max 250.000), maar aangezien hij zowiezo op G3 gaat gezien de km's die ik jaarlijks wegrij vraag ik me af welke motor nou de beste basis is voor ombouw naar G3? 2.4T, 2.5T, de T5 of een non-turbo? Graag jullie input!
JasperT
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 25.10.2017 - 11:15

Ik zou voor een non turbo gaan.
Gas verbrand al warmer dan benzine en wellicht stook je hem dan extra heet met turbo.

De Bi-fuel is volgens mij ook alleen als on geblazen 2.4 geleverd.
MN-NL
5th Gear member
Berichten: 1512
Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45

Ik zou er in Duitsland eentje zoeken die al op LPG staat?
hsv70
4th Gear member
Berichten: 557
Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36

Of probeer een V70 classic met de 2.5 10v motor en weinig km's op de kop te tikken en bouw daar een G3 installatie in.
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3798
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

hsv70 schreef: Of probeer een V70 classic met de 2.5 10v motor en weinig km's op de kop te tikken en bouw daar een G3 installatie in.
ik zou dan gaan voor een 2.5 20v
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
Gustaf Larson
4th Gear member
Berichten: 503
Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
Locatie: Arnhem

Turbo zou niet uit moeten maken: de 940's LPT en HPT lopen makkelijk een half miljoen op gas en voor zover ik weet zijn de turbo's zelden een probleem. Ik heb zelf een LPT gehad en de turbo liep als een zonnetje. De laatste Saab 9000 2.0T op lpg van mijn schoonvader kreeg uiteindelijk turboproblemen bij 480.000 maar dat was omdat door roest aan de olieleiding (en dus lekkage) naar de turbo de turbo een slechte smering heeft gehad. Maar ook dat was nog de originele turbo.

Er zwerft ergens op internet een pdf van Vialle rond waarop bij verschillende motoren wordt aangegeven hoeveel extra garantie ze geven. de keuze's zijn no, plus en premium.
Ik kan de ijst niet vinden nu maar heb hem in het verleden wel meermaals gezien.

EDIT
Toch wel.
https://alldocs.net/consument-catalogus-nl
Alleen bij mij gooit hij de tekst door elkaar na het binnenhalen.
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gustaf Larson op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
Scott
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 05.06.2013 - 11:38

Dank allen! Wisselende ervaringen dus. Dacht eens gelezen te hebben dat de 2.5T's wel eens last hebben van kleppenproblemen bij gas ivm zachte klepzittingen.....is dat een terechte zorg?
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”