immobilizer

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
spar
1st Gear member

Hoi Volvo liefhebbers ( althans, daar ga ik van uit...)
gisteren problemen gehad met starten. Na het tanken kreeg ik de melding Immobilizer, raadpleeg handboek. dus auto wilde niet starten. Die heb ik niet dus ben ik aan het experimenteren gegaan. Even aan de kant duwen lukte ook niet, want automaat niet uit de P-stand te krijgen.
Auto open en dicht, geen verandering. nog wat met sleutel zitten spelen zonder enige verbetering. Nu weet ik dat zo'n modern ding veel sensoren heeft. Ik heb bij aan ander merk al eens startproblemen gehad omdat de motorkapsensor defect was. Dus ik motorkap open gedaan, auto gestart en voila, probleem weg!
Nu lees ik nergens iets over een motorkapsensor, dus ga uit van toeval. Nee, niet ik had een toeval...:-)
Ik zal van de week maar even langs de dealer rijden om storingen uit te laten lezen. Ik heb erg veel last van vocht in de auto, dus corrosie is ook een mogelijkheid.
Ik hou jullie op de hoogte

groeten
Don
Nu geen Volvo meer maar Private Lease Niro. Mijn volgende auto: waarschijnlijk Volvo :-)

Van gedachten veranderen is bewijs van het feit dat je je hersens gebuikt!
Blade
5th Gear member
Contacteer:

Waar is de auto vochtig?
spar
1st Gear member

De S40 is in de cabine erg vochtig. Er staat bij een klein beetje zon damp op de ramen aan de binnenkant. Ik merk geen natte vloer meer maar ik heb toch het idee dat ie niet helemaal regendicht is. Na starten bij koude auto en de climate control lekker aan begint het met beslaan en na een minuut of 2 ontwasemt hij pas. Hij kan naar mijn idee het vocht niet kwijt. Maar goed, die immobilizer is het "echte probleem". Vandaag ruim 300 km gereden met tussenstops, maar geen melding of startproblemen meer gehad.
Nu geen Volvo meer maar Private Lease Niro. Mijn volgende auto: waarschijnlijk Volvo :-)

klaaskootstra
Starter

Versleten startslot hoort ook tot de mogelijkheden.
Volvere
2nd Gear member

Probeer eens de paravan schoon te maken. Bij mij lag hier een leuke collectie tsjap choi aan bladeren die vocht vasthield. Naar het schijnt zitten hier ook luchtinlaten en kan het interieur daar dus nat van worden.

Anyhow: ik merk dat als ik de aanjager aanzet, de condens rechtstreeks uit mijn blaasmonden tegen het raam komt en de boel beslaat. Goede kans dus dat je luchtkanalen eens grondig schoongemaakt moeten worden.
XC70 2014 T5 VEA 4-cilinder Nordic+
V50 2004 Momentum Geartronic 2.4 5-cilinder benzine
spar
1st Gear member

Alweer bijna een maand geleden dat ik Immobelizer problemen heb ervaren. Het is voorlopig bij 1 storing gebleven. Nu had ik ook net 30 km daarvoor de auto op de krik gehad voor plaatsen van de winterwielen. Toeval? We wachten nu maar even af.
Paravan is aan de buitenkant geheel schoon. inwendig kan ik het niet zien.

Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”