Weer terug?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Frenz
2nd Gear member
Contacteer:

Verschillende Volvo's gehad, 245, 850, 960 (ouwe avatar zie ik) en als laatste een hele fijne V70 T5 (Classic).

Vreemd gegaan met een Forester, niks mis mee, leuke karaktervolle auto, betrouwbaar op de cilinderkoppen na...motorschade is hoger dan economische waarde van deze '99 auto. Budget drie keer niks, belangrijker is een dealer vinden die me van de Subaru afhelpt. Heb er twee gevonden, eentje dichtbij:

2.4 140 pk

Eentje wat verder: 2.4T

De Forester rijdt nog, op drie, soms 4 pitten, maar ff van Maarssen naar Alkmaar is tricky.

Wat is wijsheid?
Huidig: XC70 2.4T man. MY01 Midnight Blue

Voorheen: V70 t5 aut. Zwart | 850 20V aut. | 960 3.0 aut. Zwart | 245 GLE man. Blauw (en nog een stuk of 7 niet vermeldenswaardige leaseauto's)
MN-NL
5th Gear member

De Subaru door een sloper op laten halen (oudijzer prijs vrees ik?) en met een geleende auto naar beide V70's om een rondje maken. De blauwe rijdt leuker, de zwarte is minder kritisch (handbak, geen turbo). Maar bij dit soort bedragen gewoon de best rijdende kopen en zien waar het schip strandt. Dikke kans dat je er nog een tonnetje bij kunt klokken. Met cash in de hand een deal maken voor het einde van het jaar....kijk ook even naar het profiel van de banden. Serieus waardebepalend bij dit soort aanschafbedragen ;-)

Succes!
MN-NL
5th Gear member

Hier op het forum ook nog deze:

viewtopic.php?t=77167

en deze:

viewtopic.php?t=76816

te koop. De onderste een classic maar wel een lekkere auto (ervaring :-) ). En die andere is te vergelijken met je zelf opgezochte auto's?
lint
Geartronic member

De classic op het forum aangeboden is wel een hele leuke auto.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Frenz
2nd Gear member
Contacteer:

MN-NL schreef: De Subaru door een sloper op laten halen (oudijzer prijs vrees ik?) en met een geleende auto naar beide V70's om een rondje maken. .....
Hij rijdt nog en Hilversum (eigenlijk Loosdrecht daar) durf ik wel aan, beide hebben een serieus hoger bod dan de sloopprijs gedaan.

Die 2.4t heeft wel een hoger 'hebbe'-gehalte, maar beiden zijn idd een risico in deze prijsklasse. Die zwarte heeft nog iets vreemds, op de laatste foto zie je een LPG ringtank, terwijl in de advertentie staat dat het een benzine auto is (ook volgens het RDW trouwens). Bij navraag zegt de verkoper: ja, zit een G3 installatie in.

Die garage van de turbo heb ik uiteraard ook gegoogeld en daar staan ook wisselende berichten over, hmmm

Overigens bedankt voor de links, maar ik wil echt voor weinig weer mobiel worden, meer budget zit er ff niet in (en een kleinere auto is geen optie, stapt mijn vrouw niet in :D )
Laatst gewijzigd door Frenz op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.

Voorheen: V70 t5 aut. Zwart | 850 20V aut. | 960 3.0 aut. Zwart | 245 GLE man. Blauw (en nog een stuk of 7 niet vermeldenswaardige leaseauto's)
Frenz
2nd Gear member
Contacteer:

Proefgereden in de LPG auto, liep eerst niet echt briljant, had ff stilgestaan denk ik. Maar nadat de motor warm was prima (hoewel we later met de motorkap open een wel wat onregelmatiger loop hoorden, maar met wat gepruts aan de injectoren was dat over. Niet helemaal geruststellend. Verdere staat eigenlijk best goed, banden nog ok, remde recht, geen onbalans tot 100 km/h (niet harder gereden). Het was geen afgeleefde auto en hoewel het een wat dubieuzer adresje is (tussen de autosloperijen) kwam de verkoper wel goed over. Hij pushte niks en wilde de auto ook pas verkopen als het nieuwe contactslot erin zat (sleutel kwam soms niet rond, bekend euvel schijnbaar).

LPG G3 is aan de andere kant ook wel aanlokkelijk, misschien dat ik hem laat keuren bij de garage waar ik vroeger mijn T5 in onderhoud had (Auto & Emotie in Utrecht, is wel bekend hier, denk ik). Dan ben ik ietsje zekerder over de staat van de auto

(is toch wel weer een wereld van verschil met m'n Forester, het gaat denk ik sowieso een V70N worden, zat al wel weer verlekkerd naar een XC te kijken, prachtige auto)

MN-NL
5th Gear member

Maar die LPG staat niet op het kenteken? Dat is wel 'bijzonder' zeg maar....

Nu die andere nog. Blijft bij dit soort budgetten altijd een beetje een gok. Andere kant: rijdt ie ok dan doet ie dat de volgende 10000 ook wel denk ik dan altijd maar....Kwam ik meestal mee weg ook :-)
Frenz
2nd Gear member
Contacteer:

Inderdaad vreemd, hij checkte via z'n telefoon en zei dat LPG wel als tweede brandstof vermeldt stond.

Naar Alkmaar ga ik niet, €1450 voor een ogenschijnlijk nette 2.4T en dan € 500 bieden voor mijn auto, kweenie, if it looks to good to be true, is probably is...

Heb hier in buurt nog een mooie 2.4T zien staan voor bijna 2k, net als twee in Nijkerk. Het aanbod turbo's is sowieso vrij groot vinnik, jammer dat die auto zo dorstig is

Doeke Dobma
5th Gear member

Met alle respect, maar als dit ongeveer je budget is, moet je deze auto's, of een V70N in het algemeen, gewoon niet kopen. Je kan simpelweg voor dit geld écht niet een goede vinden. Het kan allemaal leuk lijken en in eerste instantie goed overkomen, maar deze auto's hebben gewoon veel meer aan boord wat stuk kan gaan dan bijvoorbeeld een 940 of 850, welke volgens mij een veeeel betere keus zouden zijn. Een knappe V70N vind je eigenlijk niet onder de 3k.
Als je dit doet, zorg er dan voor dat je een 1000 euro achter de hand hebt voor achterstallig onderhoud. Dat is overigens altijd een aanrader ;)

Ik zou je adviseren om te kijken naar een 850 of 940. Enorm bullit-proof en relatief goedkoop in onderhoud. Zeker een 940. Wellicht niet super aantrekkelijk, maar de 940 van '97-'98 zijn vaak vol mooie opties zoals airbags, cruise control en airco, met in kleur meegespoten bumpers en met lage- of hogedruk turbo ook prima om mee voor de dag te komen in het hedendaagse verkeer. Een V70N is in onderhoud echt significant duurder.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Frenz
2nd Gear member
Contacteer:

Hmm, you got a point, een bedrag voor onderhoud heb ik wel achter de hand. En als ik 'm laat keuren dan weet ik iig wat over staat van de auto. Ik heb een 960 gehad, niks mis mee zolang je rechtdoor gaat, maar net als de 940 ietwat te lomp voor mijn smaak.

Ik ga inderdaad ook maar 's naar 850/V70 classic kijken, ik neem tenminste aan dat je de V70 onder de 850 schaart, ik heb beide gehad en vond er nogal een verschil in stijfheid in zitten (maar da's eigenlijk ook een oneerlijke vergelijking tussen een ietwat gare 850 20V en een V70 t5 met veerpootbrug).

Hè getver, verstandig doen <_<

MN-NL
5th Gear member

Die zilveren uit het tweede linkje? Evt een veerpootbrug erbij dan.... ;-)

Als die ok is voor dat bedrag, lever je er nooit veel op in als je m met een jaar weer wegdoet!

(V70 classic is de enige auto die ik ooit voor meer verkocht dan ik m kocht :whistle:)
Laatst gewijzigd door MN-NL op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Frenz
2nd Gear member
Contacteer:

Punt is dat ik dan met twee auto's zit, ik wil de Subaru liefst inruilen (en ik schat zo maar in dat Raymond niet inruilt), maar wel een aardige auto.

Het aanbod V70 uit '97 - '99 is sowieso wel groot, heb er wel een paar aardige tussen zien staan (ook qua dash prefereer ik de V70 boven de 850 trouwens)

Doeke Dobma
5th Gear member

En de Subaru los verkopen? Via marktplaats of ikwilvanmijnautoaf ofzo. Het komt niet op 100 of 200 euro aan toch? Ik zou je adviseren om je beslist niet te laten leiden door 'ja maar daar kan ik de auto inruilen' maar door 'dat is de mooiste auto (en de Subaru lever ik wel ergens in)'. Is er geen Subaru verkoop Facebook groep?
Laatst gewijzigd door Doeke Dobma op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
MN-NL
5th Gear member

Als het financieel zo'n krap plaatje is dan idd de subaru naar een opkoper, klein autootje kopen voor weinig, 3 maanden afzien en je hebt zoveel ge-/bespaard dat je weer terug in de volvo kan....
Niet leuk, wel verstandig. Zou het zelf ook niet heel grappig vinden maar a man got to do what a man got to do...
Frenz
2nd Gear member
Contacteer:

Na ja, financieel zo'n krap plaatje is ook niet helemaal waar, mss teveel dubbeltje-op-de-eerste-rang mentaliteit na de tegenvaller met de Forester. Het vervelende is dat een klein autootje geen optie is, daar gaat mijn vrouw niet inzitten (puur subjectief/emotioneel uiteraard, maar argumenteren op basis van ratio? Neuh).

En ja, ik weet dat er significant hogere onderhoudskosten aan een dergelijke auto zitten (net ook nog naar een Audi A6 Avant gekeken, net zoiets), da's het punt ook niet. Sparen voor een duurdere auto kan ik wel doen, maar ga ik toch niet willen uitgeven aan een auto, zo verschrikkelijk nodig heb ik 'm ook niet, woon/werk doe ik met de fiets bijvoorbeeld.

Ik heb net nog de verkoper van die LPG auto gebeld, die is akkoord met een aankoopkeuring en mijn voormalige garage gaat 'm keuren na de kerst. Dan ga ik redelijk op zeker en kan ik sowieso makkelijk geld apart houden voor reparaties.

Ondertussen nog blijven schuimen door de ads, verveelt ook niet echt.

Frenz
2nd Gear member
Contacteer:

Goed, het contactslot is nog steeds niet vervangen van die V70 op LPG en ik heb de indruk dat de verkoper nou niet echt graag een deal wil. Inmiddels wel m'n Forester verkocht aan een liefhebber die er zelf aan gaat knutselen. Makkelijker een deal doen dus.

Vanochtend heb ik gebeld voor een auto die al best wel lang op het verlanglijstje stond: een XC70. Eigenlijk was ik daar helemaal niet op zoek naar, maar ik vond er een voor een prijs die te mooi leek (en dat meestal dan ook is). Toch gebeld en het verhaal klonk realistisch. Maar het is wel een Duitse auto zonder kenteken. De verkoper is een handelaar in busjes (naar Afrika) en doet niet zoveel in auto's en al helemaal niet in Volvo's.

Daar aangekomen, auto ziet er redelijk uit, beetje krasjes, paar putjes zag ik wel, bestuurdersstoel met een scheur (in het leer) op de bekende plek. Wij wat heen en weer onderhandelen over wat hij kost met kenteken (heb ik nog nooit zelf gedaan) en APK. Maar ik wil hem eerst gekeurd hebben. Daar in de buurt was een Bosch service garage, de monteur had wel tijd om er ff naar te kijken. Verdict: voor de leeftijd (2001) en de km's (360k) een hele nette auto, allen veerschotels vóór moet tussen een jaar en twee jaar vervangen worden, geen meldingen/storingen van het motormanagement. Ondertussen ff gebeld hoe dat zit met verzekering en nog iets van de prijs af. APK heeft tie al voor 75% gehad, dat kan nog wat extra kosten opleveren. Auto rijdt kraak en rammelvrij, aandrijflijn voelt goed. Ik neem 'm!

Morgen afspraak bij het RDW, eerste week van januari pas rijden als het kenteken binnen is.

Frenz
2nd Gear member
Contacteer:

Zoals mijn handtekening laat zien, heb ik de geluisterd naar de verstandige adviezen hier O-) en heb een Duitse V70 XC uit 2001 gekocht die bijna 360k achter de rug heeft.

Wel technisch laten keuren, inmiddels een keuring bij de RDW, kentekenaanvraag en APK verder (kwam geen rottigheid uit, alleen een fuseekogel en wat klein grut en een nieuwe accu die me uiteraard niet verraste, gegeven het startgedrag).

Inmiddels een weekje de auto rijdend, man man man, wat een luxe gevoel en een relaxed rijden, werelds. Mijn laatste V70 t5 classic was ook niet echt behelpen, maar dit is een different ballpark zeg.

Frenz
2nd Gear member
Contacteer:

Even een update en een beetje een lofzang over m'n XC

Na de APK heeft hij probleemloos gereden, hoewel na verloop van tijd ik wel het gevoel had dat ik motorvermogen kwijt begon te raken. De bovenstaande heren zijn trouwens nooit zo constequent (en vaak) bezig geweest met het schoonhouden van de auto, zonder enig aandringen mijnerzijds. Inmiddels de belegen JVC radio vervangen voor een Android 2din variant, inclusief achteruitrijdcamera. Aangezien we het aanbod kregen om een caravan te lenen voor de vakantie wilde ik de auto een grote beurt laten geven voor de trip naar Frankrijk met als aandachtspunt het motorvermogen met name bij vol gas. Daar bleek dat het turbo regel ventiel en de nokkenas reset klep vervangen moesten worden, waardoor de beurt €300 hoger uitviel. Da's alleszins acceptabel voor een auto met die lage aanschafprijs. Helemaal omdat na de beurt alle jongens in het vooronder weer meededen (en bij een significant lager gebruik).

Afijn, meer dan 2500 km gereden met sleurhut en hij gaf geen krimp. Oké het verbruik is stevig, heel stevig, maar op geen enkel moment heeft hij ons in de steek gelaten en het blijft een feestje om na een rit van 1000+ km redelijk fris uit de auto te komen. Toch best een prestatie voor een 17 jaar oude auto met 374K op de teller

Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”