Dag heren, dames
Ik heb iets raars (is al 3 jaar aan de gang):
V60 PIH.
Auto volledig opgeladen. Ga mijn dochter van school halen (4 km), en auto rijdt keurig op elektra. Op de terugweg, weigert de auto om elektrische te rijden. Meteen bij starten en pook in "D", gaat de dieselmotor aan. Het rechter balkje blijft onderin, en het druppeltje gaat aan.
Als ik de auto uit / aanzet, geen verschil.
Met de hand forceren in PURE modus, krijg ik te zien: Pure niet beschikbaar vanwege tijdelijke beperkingen van het hybride systeem. Ook als ik AWD inschakel, zelfde melding. Terwijl de batterij voor 75% gevuld is. Het is niet koud buiten, 9 graden. Ik heb wel bij -10 op batterij gereden.
Weet iemand wat het probleem kan zijn?
V60 weigert op elektra te rijden
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik mag hopen dat je dit vaker hebt gehad
Hij wil gewoon soms even je diesel motor laten lopen om alles te reinigen / door te blazen.
Bij mij doet hij dat meestal op het verkeerde moment (ook precies op een Pure route
)
Moet zeggen dat mijn oude V60 het vaker deed dan deze, maar kan ook zijn omdat ik minder rij
Wanneer hij dit overigens ook doet is als er oude diesel in zit, je hebt bijvoorbeeld 3000km op 1 tank gereden dan gaat hij het oude brandstof vinden en moet hij ook op de diesel.

Bij mij doet hij dat meestal op het verkeerde moment (ook precies op een Pure route

Moet zeggen dat mijn oude V60 het vaker deed dan deze, maar kan ook zijn omdat ik minder rij

Wanneer hij dit overigens ook doet is als er oude diesel in zit, je hebt bijvoorbeeld 3000km op 1 tank gereden dan gaat hij het oude brandstof vinden en moet hij ook op de diesel.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Millimetervreter.
- 5th Gear member
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 21.02.2015 - 12:59
- Locatie: Oegstgeest
Ik heb dit af en toe ook, auto uitzetten van contact af helpt dan, daarna doet die het weer op stroom.
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6332
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Heb het in ruim 20K kilometer nu een keer of 3 a 4 gehad, dat je op Pure wil wegrijden maar deze melding krijgt. Toevallig gisteren onderweg naar ons vakantiehuisje. Even stoppen bij de pomp, auto uit en op slot. Koffie halen en voilà alles weer normaal.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Staat automatisch verwarmen wel aan?haik01 schreef: Dag heren, dames
Ik heb iets raars (is al 3 jaar aan de gang):
V60 PIH.
Auto volledig opgeladen. Ga mijn dochter van school halen (4 km), en auto rijdt keurig op elektra. Op de terugweg, weigert de auto om elektrische te rijden. Meteen bij starten en pook in "D", gaat de dieselmotor aan. Het rechter balkje blijft onderin, en het druppeltje gaat aan.
Als ik de auto uit / aanzet, geen verschil.
Met de hand forceren in PURE modus, krijg ik te zien: Pure niet beschikbaar vanwege tijdelijke beperkingen van het hybride systeem. Ook als ik AWD inschakel, zelfde melding. Terwijl de batterij voor 75% gevuld is. Het is niet koud buiten, 9 graden. Ik heb wel bij -10 op batterij gereden.
Weet iemand wat het probleem kan zijn?
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Als automatisch verwarmen niet aanstaat kan de Standkachel niet gestart worden om de auto te verwarmen en zal de diesel worden gestart. Het is overigens wel zo dat zodra de auto warm is en het hybride systeem ook de diesel uitgaat. Tot het moment dat alles weer afkoelt en de diesel weer wordt gestart. Dit gedrag is normaal onder de 15 graden als deze optie niet ingeschakeld (zie gebruiksaanwijzing).
Als alles wel aanstaat kan het ook een van de bovengenoemde opties zijn:
- roetfilter reiniging
- oude brandstof
- koud hybride systeem door geen preconditioning
- etc
Als alles wel aanstaat kan het ook een van de bovengenoemde opties zijn:
- roetfilter reiniging
- oude brandstof
- koud hybride systeem door geen preconditioning
- etc
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 14.12.2014 - 17:00
Maar het rare is, dat ik wegging, alles correct werkte. Dus meteen in Hybrid en keurig elektrisch rijden (voor een kwartiertje). Nadat ik de auto had uitgezet, en 10 minuten later terugkwam, wou deze niet in elektra gaan.
Dus de auto was al "voorverwarmd". En dat was bij 9 graden "maar"...
Dus de auto was al "voorverwarmd". En dat was bij 9 graden "maar"...
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Dan denk ik dat de roetfilter te vol was of de diesel te oud.haik01 schreef: Maar het rare is, dat ik wegging, alles correct werkte. Dus meteen in Hybrid en keurig elektrisch rijden (voor een kwartiertje). Nadat ik de auto had uitgezet, en 10 minuten later terugkwam, wou deze niet in elektra gaan.
Dus de auto was al "voorverwarmd". En dat was bij 9 graden "maar"...
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Lees even dit:
viewtopic.php?t=64597
viewtopic.php?t=64597
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 18.07.2009 - 23:13
- Locatie: Zwolle
Als het een fout betreft zou ik naar de dealer gaan. Als de roetfilter vol zit dat de auto continue aan het regenereren is kan ook weer nadelige consequenties hebben.
Laatst gewijzigd door aristo op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.