Kleuren
- edraket
- 7th Gear member
+Osmium. De auto wordt er wat gezelliger van dan zwart vind ik. Osmium is een erg fraaie kleur.
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Summum
- 6th Gear member
Zullen we dit topic niet gewoon sluiten? De keuze is allang gemaakt, jij probeert alleen maar bevestiging van die keuze te vinden en je keuze te verdedigen tegen ieder opgeworpen tegenargument. Inmiddels is uit de vele reacties wel duidelijk dat de meeste leden niet NIET voor zwart zouden opteren op een XC60. Jij dus wel, prima toch?jvov60 schreef: Ik twijfel nog steeds... Heb nog twee weken de tijd om te wijzigen.
Mijn XC60 staat nu op zwart. Maar ik twijfel, zeker na wat jullie allemaal opnoemen, nog over Osmium. Ik vind Osmium ook een mooie kleur.
Is er niemand die voordelen van zwart kan noemen hier?Dan moet ik zelf maar wat voordelen noemen.
Zelf vind ik de achterkant vooral rustiger worden. Bij de XC60 is dat best druk met veel lamp-delen en een soort dwarsbalk er tussen. In zwart is het rustiger.
Met extra getinte ramen geld hetzelfde van de zijkant.
Dat een zwarte auto altijd vies is en meer krassen zal hebben, is ten delen waar: andere kleuren hebben het precies hetzelfde, maar je ziet het niet zo snel.
Een beetje vieze auto vind ik niet zo erg. Met de vele km die ik maak is het toch niet schoon te houden. Als het binnenin maar schoon is. Daar zit ik.
Krasjes laat ik eens per jaar of eens per twee jaar weg polijsten. Dat heb ik met mijn V60 ook twee keer laten doen. De auto is dan weer als nieuw. Behalve de steenslag...
Dat zwart iets kleiner oogt vind ik een voordeel.
Nou vooruit, zal ik één voordeel van een zwarte XC60 opnoemen: Afgaande op de reacties in dit topic rij je straks in een tamelijk zeldzame kleur!

(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
- jvov60
- 4th Gear member
Jij bent psycholoog?Summum schreef:Zullen we dit topic niet gewoon sluiten? De keuze is allang gemaakt, jij probeert alleen maar bevestiging van die keuze te vinden en je keuze te verdedigen tegen ieder opgeworpen tegenargument. Inmiddels is uit de vele reacties wel duidelijk dat de meeste leden niet NIET voor zwart zouden opteren op een XC60. Jij dus wel, prima toch?jvov60 schreef: Ik twijfel nog steeds... Heb nog twee weken de tijd om te wijzigen.
Mijn XC60 staat nu op zwart. Maar ik twijfel, zeker na wat jullie allemaal opnoemen, nog over Osmium. Ik vind Osmium ook een mooie kleur.
Is er niemand die voordelen van zwart kan noemen hier?Dan moet ik zelf maar wat voordelen noemen.
Zelf vind ik de achterkant vooral rustiger worden. Bij de XC60 is dat best druk met veel lamp-delen en een soort dwarsbalk er tussen. In zwart is het rustiger.
Met extra getinte ramen geld hetzelfde van de zijkant.
Dat een zwarte auto altijd vies is en meer krassen zal hebben, is ten delen waar: andere kleuren hebben het precies hetzelfde, maar je ziet het niet zo snel.
Een beetje vieze auto vind ik niet zo erg. Met de vele km die ik maak is het toch niet schoon te houden. Als het binnenin maar schoon is. Daar zit ik.
Krasjes laat ik eens per jaar of eens per twee jaar weg polijsten. Dat heb ik met mijn V60 ook twee keer laten doen. De auto is dan weer als nieuw. Behalve de steenslag...
Dat zwart iets kleiner oogt vind ik een voordeel.
Nou vooruit, zal ik één voordeel van een zwarte XC60 opnoemen: Afgaande op de reacties in dit topic rij je straks in een tamelijk zeldzame kleur!![]()
Ik heb de definitieve kleur-keuze nog niet gemaakt.
Laatst gewijzigd door jvov60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- XC30
- 4th Gear member
- Contacteer:
Osmuim, maakt 'm veel sjieker. Een Inscription is de luxere variant en daar past Osmium heel goed bij. Maar met een zwarte XC60 rij je echt niet voor *** hoor.
Jaguar I-Pace my18
Range Rover Evoque PHEV my21
Range Rover Evoque PHEV my21
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Ik heb ook altijd zwarte auto’s gehad....lekker veilig, maar wel erg kras gevoelig en snel weer vuil.
Nu gekozen voor de kleur osmium grey in de T8 R-design uitvoering. En daar ga ik geen spijt van krijgen..
Nu gekozen voor de kleur osmium grey in de T8 R-design uitvoering. En daar ga ik geen spijt van krijgen..
In bestelling XC60 T8 R-design MY2018 Osmium Grey
Verwachte levering maart 2018
-Business Pack connect
-Scandinavian line
-Intellisafe Pro line + Winterline
-Park assist voor en achter
-Dab+
-Extra getint glas achter
-Kunstof matten
-Vaste trekhaak
-Business Pack connect
-Scandinavian line
-Dab+
-Kunstof matten
-Vaste trekhaak
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Dat vond ik dus ook anders valt dat allemaal weg tegen de zwarte lak. En de combinatie met de Matte zilveren accenten van de spiegels en raamomlijsting helemaal af voor mijn idee.BendW schreef: Osmium grey R design,zeer mooie combinatie...zeker door de zwarte R design accenten en velgen!Af!!!
In bestelling XC60 T8 R-design MY2018 Osmium Grey
-Business Pack connect
-Scandinavian line
-Dab+
-Kunstof matten
-Vaste trekhaak
-Business Pack connect
-Scandinavian line
-Dab+
-Kunstof matten
-Vaste trekhaak
- jvov60
- 4th Gear member
Het wordt toch definitief Onyx Black voor mij. Een Inscription. Met zwart interieur (en sportstoelen).
Dat is nadat ik Osmium op een XC60 heb gezien. Buiten. En nadat ik nogmaals naar Denim Blue en Pine Grey heb gekeken.
Groen en te blauw vallen voor mij af. Osmium vond ik te licht.
Maar ik snap best dat mensen kiezen voor Pine Grey, Denim Blue of Osmium Grey. Vanuit sommige hoeken vind ik ze ook prachtig.
Savil Grey had ik gekozen, maar bestaat niet.
De achterkant van de nieuwe XC60 is redelijk druk met lampen en een soort dwarsbalk net onder het achterraam. In kleur zwart wordt dit een rustiger en strakker geheel.
Het is allemaal mijn persoonlijke mening. Smaken verschillen.
Een Audi A5 Sportback is maar een klein wagentje naast de nieuwe XC60.
Dat is nadat ik Osmium op een XC60 heb gezien. Buiten. En nadat ik nogmaals naar Denim Blue en Pine Grey heb gekeken.
Groen en te blauw vallen voor mij af. Osmium vond ik te licht.
Maar ik snap best dat mensen kiezen voor Pine Grey, Denim Blue of Osmium Grey. Vanuit sommige hoeken vind ik ze ook prachtig.
Savil Grey had ik gekozen, maar bestaat niet.
De achterkant van de nieuwe XC60 is redelijk druk met lampen en een soort dwarsbalk net onder het achterraam. In kleur zwart wordt dit een rustiger en strakker geheel.
Het is allemaal mijn persoonlijke mening. Smaken verschillen.
Een Audi A5 Sportback is maar een klein wagentje naast de nieuwe XC60.
Laatst gewijzigd door jvov60 op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
- Summum
- 6th Gear member
I rest my case... 
Maar fijn voor je dat de kogel door de kerk is en veel succes met het ongeduldig wachten op je nieuwe bolide!

Maar fijn voor je dat de kogel door de kerk is en veel succes met het ongeduldig wachten op je nieuwe bolide!
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2020) Audi E-tron
- jvov60
- 4th Gear member
Ik heb wel m'n best gedaan om iets anders dan zwart te zoeken en kiezen... Maar niet gelukt.
Misschien komt Volvo ooit ook met zoiets: https://www.autoweek.nl/nieuws/audi-int ... nach-wahl/
Misschien komt Volvo ooit ook met zoiets: https://www.autoweek.nl/nieuws/audi-int ... nach-wahl/
-
- 5th Gear member
Gefeliciteerd keuze is dus gemaakt..jvov60 schreef: Ik heb wel m'n best gedaan om iets anders dan zwart te zoeken en kiezen... Maar niet gelukt.
Als je die keuze heb wat komt er dan uit.. weer zwart...
Was één V90
- casper
- 5th Gear member
jvov60 schreef: Ik heb wel m'n best gedaan om iets anders dan zwart te zoeken en kiezen... Maar niet gelukt.

Former:
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
- jvov60
- 4th Gear member
Hindert niks. Zo voel ik mij bij Pine Greycasper schreef:jvov60 schreef: Ik heb wel m'n best gedaan om iets anders dan zwart te zoeken en kiezen... Maar niet gelukt.
Misschien komt Volvo ooit ook met zoiets: https://www.autoweek.nl/nieuws/audi-int ... nach-wahl/![]()
![]()
![]()