Welke merk banden onder mijn V50

Geleverd vanaf 2003
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 917
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

roptaboy schreef: Hallo,

Ik begrijp niet wat mensen bezielt om op banden te gaan bezuinigen, dit is zo'n beetje het allerbelangrijkste gedeelte van de auto.
Als je banden te duur vind (goede banden) dan moet je gewoon de auto verkopen en verder gaan fietsen.

Ook als je de prijs van de banden uitrekent per kilometer dan gaat het toch helemaal nergens meer over?
Gelukkig is iedereen eigen baas, maar aan de andere kant breng je met goedkopere (slechtere) banden jezelf maar ook een ander in gevaar.

Pieter
Jij ziet het als bezuinigen, terwijl een ander het gerust als besparen kan zien.
Als jij een net zo goede band kunt krijgen voor een 20 euro minder de band is het niet bezuinigen, maar gewoon domweg besparen. Of ben jij graag een dief van eigen beurs?

Ik heb trouwens je laatste zin ook even aangepast:
Gelukkig is iedereen eigen baas, maar aan de andere kant breng je met goedkopere slechtere banden jezelf maar ook een ander in gevaar.
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 3105
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Mirko schreef: Wanneer je echt een sportieve band zoekt met zeer veel grip op droog en goede grip bij nat en slijtage en geluid wat minder van belang is zou ik eens kijken naar Toyo Proxes T1-R, ik had deze onder mijn 156 en ze zullen ook weer onder de V40 komen wanneer de fabrieksbanden op zijn, scherper sturende banden ga je denk ik niet vinden.
Mijn V50 destijds was een leaseauto en dan bepaalt de maatschappij toch wel in grote lijnen wat er op komt. Mijn ervaringen: oorspronkelijke banden Conti's waren na 15000 km hopeloos on-rond en gecupt. Er is toen een soort deal geweest tussen Volvo en de leasemaatschappij en er kwamen 4 nieuwe (ander type) Conti's op. Die hielden het 20.000 km uit voordat ze weer wegens cupping etc. afgekeurd werden. Ze mochten dus weer voortijdig vervangen worden, nu door Michelin, de leasemaatschappij verbood op dat moment het gebruik van Conti. De opvolgers (meerdere sets) waren weer Michelins, allemaal prima, maar wel wat lawaaiig. Later moesten er (ik denk in het kader van de bezuiniging) Toyo's onder, wat me niet echt wat leek, maar wat tot mijn verbazing heel erg goed en stil reed en best lang meeging, vergelijkbare levensduur als de Michelins).
Laatst gewijzigd door mga1600 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
Gebruikersavatar
JTC30
3rd Gear member
Berichten: 322
Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46

Ik rij nu op IJsland en hier zie je alleen maar goedkope banden. Sailun, Hifly, Sunny, Fortuna.

De a-merken zie je nauwelijks. Dat terwijl de wegen hier ronduit bagger zijn, en je dus zou verwachten dat meer grip gewild zou zijn.
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden

2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
redracer
4th Gear member
Berichten: 753
Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33

redracer schreef: Vredestein ultrac cento ben ik erg tevreden over. Gelijk de juiste index te pakken = 93 wat dus die goedkopere sportrac niet heeft. Een michelin band (met 93) is al gauw €30 per stuk duurder en daardoor mij die laatste 5% betere prestaties niet waard. Wat je vooral niet moet doen is andere maten met elkaar vergelijken . Dat levert andere eigenschappen op en dus andere prestaties.
Inmiddels 50.000km verder op een V50 Diesel en nog ruim int profiel ( 3.5mm?) Normale rijstijl ( soms 320nm te verwerken ) + altijd op 2.7 bar . Dus voor 100€ p band ~60.000km is top!
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 917
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

redracer schreef:
redracer schreef: Vredestein ultrac cento ben ik erg tevreden over. Gelijk de juiste index te pakken = 93 wat dus die goedkopere sportrac niet heeft. Een michelin band (met 93) is al gauw €30 per stuk duurder en daardoor mij die laatste 5% betere prestaties niet waard. Wat je vooral niet moet doen is andere maten met elkaar vergelijken . Dat levert andere eigenschappen op en dus andere prestaties.
Inmiddels 50.000km verder op een V50 Diesel en nog ruim int profiel ( 3.5mm?) Normale rijstijl ( soms 320nm te verwerken ) + altijd op 2.7 bar . Dus voor 100€ p band ~60.000km is top!
Zijn goede banden qua slijtage, maar ik vind ze echt te hard
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Gebruikersavatar
JTC30
3rd Gear member
Berichten: 322
Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46

Heb zelf nu de Ultrac Satin (opvolger van de Cento) op see zomerset.
Bevallen me prima.

Al rijd ik op dit moment op winterbanden..
Laatst gewijzigd door JTC30 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden

2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”