Storing hybride systeem - service vereist
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 16:29
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Dat is nog eens een serieuze downgrade voor zo'n vervelende mogelijk lang durend onderhoudsmoment.
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
De pomp plaatsen kan binnen 1 à 2 dagen (mits op voorraad).jrkalf schreef: Dat is nog eens een serieuze downgrade voor zo'n vervelende mogelijk lang durend onderhoudsmoment.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Sinds vandaag hoor ik ook bij de club......... Laten uitlezen bij de dealer, was nog een fase 1 melding. Afspraak gemaakt voor begin januari en anders bellen we.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Je kan de foutmelding mogelijk omzeilen door de Standkachel handmatig een minuut of 2/3 uit te schakelen voordat je de auto start. Dit hielp bij mij wel. Het kan ook zijn dat Volvo liever heeft dat het onderdeel in mijn geval geclaimd werd bij Cargarantie.Gouwe schreef: Sinds vandaag hoor ik ook bij de club......... Laten uitlezen bij de dealer, was nog een fase 1 melding. Afspraak gemaakt voor begin januari en anders bellen we.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- arnold_w
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 19.07.2012 - 11:04
- Locatie: Gelderland
Ik heb vergelijkbare meldingen, maar alleen wanneer ik de auto start na het laden icm met de standkachel.
Alleen bij deze combinatie krijg ik dus de melding, "Storing Hybride systeem, service vereist".
Wanneer aan de lader en de standkachel een keer vergeten in te stellen, krijg ik melding niet.
Ook wanneer ik de stankachel op het werk gebruik en niet aan het laden ben, krijg ik de melding niet.
Het lijkt dus iets te maken te hebben met het laden terwijl de standkachel ook wordt gebruikt.
In mijn geval dus in de "buiten" stand.
Iemand een idee of dat ook met de veel voorkomende aircopomp te maken heeft?
Airco staat uit in dit jaargetijde en volgens mij doet het pre-conditionen daar ook niets mee.
Alles werkt overigens wel naar behoren, ik kan gewoon in pure, hybride, power, AWD etc rijden, ook in save wordt er netjes bijgeladen, dus tijdens het rijden geen issues, ondanks de melding bij het starten.
Alleen bij deze combinatie krijg ik dus de melding, "Storing Hybride systeem, service vereist".
Wanneer aan de lader en de standkachel een keer vergeten in te stellen, krijg ik melding niet.
Ook wanneer ik de stankachel op het werk gebruik en niet aan het laden ben, krijg ik de melding niet.
Het lijkt dus iets te maken te hebben met het laden terwijl de standkachel ook wordt gebruikt.
In mijn geval dus in de "buiten" stand.
Iemand een idee of dat ook met de veel voorkomende aircopomp te maken heeft?
Airco staat uit in dit jaargetijde en volgens mij doet het pre-conditionen daar ook niets mee.
Alles werkt overigens wel naar behoren, ik kan gewoon in pure, hybride, power, AWD etc rijden, ook in save wordt er netjes bijgeladen, dus tijdens het rijden geen issues, ondanks de melding bij het starten.
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Hoi Arnold.
Ik kreeg alleen deze melding en had bij het uitlezen van de auto bij de dealer begrepen dat er een storing van niveau 1 was bij de aircopomp. Dit kan lang goed gaan. Maar zodra de storing niveau 2 wordt, dan is de auto niet meer te rijden. Bij mij is dat overigens nooit gebeurd. Bij forumlid Poni helaas wel...
Ik heb begrepen dat bepaalde auto's in aanmerking komen om de aircopomp "gratis" (muv van vloeistoffen ed) te laten vervangen. Bespreek dit graag vooraf!!!
Ik kreeg alleen deze melding en had bij het uitlezen van de auto bij de dealer begrepen dat er een storing van niveau 1 was bij de aircopomp. Dit kan lang goed gaan. Maar zodra de storing niveau 2 wordt, dan is de auto niet meer te rijden. Bij mij is dat overigens nooit gebeurd. Bij forumlid Poni helaas wel...
Ik heb begrepen dat bepaalde auto's in aanmerking komen om de aircopomp "gratis" (muv van vloeistoffen ed) te laten vervangen. Bespreek dit graag vooraf!!!
Laatst gewijzigd door RoaldH op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Aanvulling: bij het laden zal de aircopomp de HV batterij koelen. Tenzij je op een lage amperage gaat laden.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- arnold_w
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 19.07.2012 - 11:04
- Locatie: Gelderland
Vanmorgen had ik de melding voor het eerst een keer niet, terwijl ik toch aan het laden en voorverwarmen was.
Zelfde ritueel als elke ochtend, dus het verbaasde me een beetje dat ik helemaal geen storingsmelding kreeg.
Overigens kan ik het amperage niet beïnvloeden, ik laad met een laadpaal, volgens mij gaat dat altijd bij vol vermogen.
Ik ga het in de gaten houden en anders toch een keer bij de dealer laten uitlezen waar deze meldingen vandaan komen.
Zelfde ritueel als elke ochtend, dus het verbaasde me een beetje dat ik helemaal geen storingsmelding kreeg.
Overigens kan ik het amperage niet beïnvloeden, ik laad met een laadpaal, volgens mij gaat dat altijd bij vol vermogen.
Ik ga het in de gaten houden en anders toch een keer bij de dealer laten uitlezen waar deze meldingen vandaan komen.
- arnold_w
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 19.07.2012 - 11:04
- Locatie: Gelderland
Ook vanmorgen weer geen storingsmelding en wat me tevens opviel, ik kan ca 5km verder rijden op de accu dan voorheen.
Ik ben gisteren langs de dealer geweest voor een RTTI update, lijkt me sterk dat ze meteen de hele auto hebben voorzien van de laatste software en dat dit zou bijdragen tot een iets hogere accu actieradius.
Al sinds ik de auto heb (begin september) rijd ik met een volle accu weg (50km), maar de straat nog niet uit en hij staat al op 45km.
Wanneer ik ca 5km in pure heb gereden springt de accumeter al terug naar een resterende 40km en aangekomen bij de snelweg waar ik overschakel op de SAVE mode, ben ik ca 11km van huis verwijderd, maar heb ik nog maar 30km te gaan.
Vanmorgen kon ik nog 35km rijden vanaf datzelfde punt, dit had ik dus nog niet eerder gehad.
Rijstijl, route, stoplichten en verbruikers zijn gelijk (in pure en alleen de radio aan).
Altijd op hetzelfde punt springt hij op 35km wanneer ik bij Arnhem de Pleybrug opdraai, vanmorgen stond hij daar nog op 40km.
Het is niet veel, maar het viel me wel op. (hoewel, 5km extra op 50km is toch 10%)
Ik ben gisteren langs de dealer geweest voor een RTTI update, lijkt me sterk dat ze meteen de hele auto hebben voorzien van de laatste software en dat dit zou bijdragen tot een iets hogere accu actieradius.
Al sinds ik de auto heb (begin september) rijd ik met een volle accu weg (50km), maar de straat nog niet uit en hij staat al op 45km.
Wanneer ik ca 5km in pure heb gereden springt de accumeter al terug naar een resterende 40km en aangekomen bij de snelweg waar ik overschakel op de SAVE mode, ben ik ca 11km van huis verwijderd, maar heb ik nog maar 30km te gaan.
Vanmorgen kon ik nog 35km rijden vanaf datzelfde punt, dit had ik dus nog niet eerder gehad.
Rijstijl, route, stoplichten en verbruikers zijn gelijk (in pure en alleen de radio aan).
Altijd op hetzelfde punt springt hij op 35km wanneer ik bij Arnhem de Pleybrug opdraai, vanmorgen stond hij daar nog op 40km.
Het is niet veel, maar het viel me wel op. (hoewel, 5km extra op 50km is toch 10%)
- arnold_w
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 19.07.2012 - 11:04
- Locatie: Gelderland
Dat kan ik me indenken, maar het was vanmorgen -1 en afgelopen week +8 en toch lijkt hij nu verder te komen.
Weet iemand overigens waarom ze in dit model de motortemperatuurmeter achterwege hebben gelaten?
Ik vind dat best vreemd, want ik zou willen kunnen zien in hoeverre de motor voldoende op bedrijfstemperatuur is wanneer ik meer wil belasten.
Een diesel moet je eerst goed warm rijden, maar ik heb nu werkelijk geen idee wat de temperatuurstatus is.
En in de bergen vind ik het ook prettig om te kunnen zien of de motor niet te warm wordt.
Weet iemand overigens waarom ze in dit model de motortemperatuurmeter achterwege hebben gelaten?
Ik vind dat best vreemd, want ik zou willen kunnen zien in hoeverre de motor voldoende op bedrijfstemperatuur is wanneer ik meer wil belasten.
Een diesel moet je eerst goed warm rijden, maar ik heb nu werkelijk geen idee wat de temperatuurstatus is.
En in de bergen vind ik het ook prettig om te kunnen zien of de motor niet te warm wordt.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
@Arnold_W: motortemperatuurmeter
Daar is in de beginperiode van de PIH veel over gesproken.
Meneer, de techniek houd het volledig voor u in de gaten, is niet meer nodig? althans volgens Volvo.
Maar wat jij aangeeft klopt helemaal. Natuurlijk is het prettig om de temp in de gaten te hebben.En al helemaal bij een diesel die af en toe tussendoor niet mee werkt, ivm elektroaandrijving.
Het zou zo invoudig ergens in het display weergegeven kunnen worden. Er zijn toch ook benzine V60's die het wel meegekregen hebben.
Daar is in de beginperiode van de PIH veel over gesproken.
Meneer, de techniek houd het volledig voor u in de gaten, is niet meer nodig? althans volgens Volvo.
Maar wat jij aangeeft klopt helemaal. Natuurlijk is het prettig om de temp in de gaten te hebben.En al helemaal bij een diesel die af en toe tussendoor niet mee werkt, ivm elektroaandrijving.
Het zou zo invoudig ergens in het display weergegeven kunnen worden. Er zijn toch ook benzine V60's die het wel meegekregen hebben.
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Inderdaad. Verbouw de élégance stand met links de temperatuur meter en rechts de toerenteller zoals de normale s60/v60 dat hebben...
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- arnold_w
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 19.07.2012 - 11:04
- Locatie: Gelderland
Die toerenteller is idd ook zo'n ding. Hoezo alleen beschikbaar in het rode sport display, ik vind dat display niet zo fraai met digitale metertjes en die kleur bevalt me ook niet zo, ben meer van het gewone kloktype, maar mis dan wel de toerenteller. Zou mooi zijn als je zelf een lay-out kon bepalen en die als preset opslaan. Ik zou bijvoorbeeld actuele brandstofgebruik samen met de accu actieradius willen zien, zeker als je in hybride modus rijdt. Vind het vreemd dat je steeds twee slagen aan het wieltje moet draaien om de status af te lezen.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
Ja idd. Hier is niet goed over nagedacht, terwijl in dezelfde moeite het meer aan de technisch geinteresseerde gebruikers zou voldoen.
Je weet wss wel dat je het soort belichting via het menu kan aanpassen, zodat het veel rustiger kan komen. Ik bedoel dus niet dat draaiknopje waarmee je de dashbord verlichting / voetverlichting mee kunt regelen.
Je weet wss wel dat je het soort belichting via het menu kan aanpassen, zodat het veel rustiger kan komen. Ik bedoel dus niet dat draaiknopje waarmee je de dashbord verlichting / voetverlichting mee kunt regelen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 21.12.2017 - 05:27
Ik heb ondertussen al anderhalve week een V60 PIH en ik heb al problemen zat...
Rechterachterdeur gaat niet mee op slot, blijft los (je hoort hem schakelen) en al 2 keer de melding storing hybride systeem, service vereist. Donderdag op onderhoud 86000km. Auto is van oktober 2013
Rechterachterdeur gaat niet mee op slot, blijft los (je hoort hem schakelen) en al 2 keer de melding storing hybride systeem, service vereist. Donderdag op onderhoud 86000km. Auto is van oktober 2013
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Sloten zijn een typisch Volvo ding. De andere storing is waarschijnlijk de aircopomp met kortsluiting in het elektrisch gedeelte (voor rekening Volvo).TimV schreef: Ik heb ondertussen al anderhalve week een V60 PIH en ik heb al problemen zat...
Rechterachterdeur gaat niet mee op slot, blijft los (je hoort hem schakelen) en al 2 keer de melding storing hybride systeem, service vereist. Donderdag op onderhoud 86000km. Auto is van oktober 2013
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir