Hallo,
Dat er al een tijd een vreemd geluid uit de bestuurdersdeur komt als ik een bocht moet nemen, was al bekend, en zou ook het probleem verklaren wat ik laatste dagen meer en meer voor had.
Mijn raam wou eerst maar 2cm open gaan en enkel nog toe. het wou niet verder naar beneden zaken tenzij je de raammotor beetje meehielp, dan wou de raam naar beneden gaan.
Tot op het moment dat je thuis komt en het raam niet meer deels omhoog wou, net als het licht begint te regenen. Auto is buitenslaper...
Uiteindelijk toch gaat die raam naar boven, maar blijft halvewege steken, dus terug omlaag en omhoog, maar er blokeerd telkens iets. ineens valt de ruit zelfs aan 1 kant gewoon telkens naar beneden... Uiteindelijk na te blijven proberen en de ruit met 2 handen mee naar boven te trekken en terug tegen de linkse zeide van het portier te begeleiden is die terug naar boven gekomen. Ik laat ze nu wel gewoon toe. Bij het het sluiten van het portier viel er echter in de deur nog iets naar beneden, waarschijnlijk mecanisme of een steun voor het raam. Zijn er hier nog mensen die zoiets hebben tegen gekomen?
mvg,
Stijn
Raam bestuurderzijde doet vreemde dingen
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
- Contacteer:
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Klinkt als het bekende 'blauwe blokje' dat versleten/stuk is. Had ik aan de passagierskant. Ik heb het begin dit jaar vervangen met een nieuw (paar euro bij Skandix, een andere online leverancier of de dealer) en nu alles weer 100%. Ik meen dat ik voor de aanwijzingen op Matthew's Volvo site ben gaan kijken, het was goed te doen. Succes,
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- Maurits@Parts4Swedes
- Forumsponsor
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:20
- Locatie: Afferden Gld
- Contacteer:
Of hier! Met handleiding op video (voor discoliefhebbers).
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
- Contacteer:
Bedankt 

-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 30.11.2009 - 23:48
- Locatie: Baarn
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn s80. Toen ik mijn raam wilde openen aan bestuurders kant, ging dit een paar keer heel moeilijk, tot op een keer ik een behoorlijke knal hoorde en het raam half schuin zat. Het bleek achteraf de pinnen te zijn geweest, die in de blauwe plastic schuifjes horen te zitten, maar eruit waren gesprongen. De borgpennen waren los geschoten. Dit alles omdat die 2 blauwe schuifjes (welke in twee railtjes , onderaan het raam, zitten) ''droog'' waren gelopen en daardoor vast kwamen te zitten. Het was een lastig klusje, maar ik heb deze schoongemaakt, daarna goed met zuurvrije vaseline ingesmeerd en het het werkt weer als vanouds. Goed opletten dat de borgveren er weer goed opzitten, anders knallen ze weer eruit, die pennen.
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
- Contacteer:
Hallo,
Ik heb de glijblokjes laten vervangen door de garage, maar doen ik dan mijn auto terug kreeg, zat er een blaar in het deurpaneel, heb hiervoor al foto's gestuurd naar de garage, bij volgend bezoek gaan ze dat proberen oplossen. Nogtans zien die deurpanelen van S80 er stevig uit, hoe ze da geflikt hebben. Die wouden precies rap naar huis ofzo
Ik heb de glijblokjes laten vervangen door de garage, maar doen ik dan mijn auto terug kreeg, zat er een blaar in het deurpaneel, heb hiervoor al foto's gestuurd naar de garage, bij volgend bezoek gaan ze dat proberen oplossen. Nogtans zien die deurpanelen van S80 er stevig uit, hoe ze da geflikt hebben. Die wouden precies rap naar huis ofzo
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
- Contacteer:
Ongeveer een jaar later is het weer van dat, de ruit die zit er nu dus los in, het raammecanisme hoor je ronken en op tijd terug afslagen, als de ruit zogezegt volledig open of dicht is.
Als ik naar de garage zou gaan, willen ze dat raammecanisme dat nog werkt dus ook vervangen, samen met een nieuwe ruit ook. en als je hun laat doen dan zit je gauw rond 600 euro.
Dat die glijblokjes het na een jaar begeven vind ik toch ook maar vervelend. En vraag me af of er geen goedkopere alternatieven zijn.
Als ik naar de garage zou gaan, willen ze dat raammecanisme dat nog werkt dus ook vervangen, samen met een nieuwe ruit ook. en als je hun laat doen dan zit je gauw rond 600 euro.
Dat die glijblokjes het na een jaar begeven vind ik toch ook maar vervelend. En vraag me af of er geen goedkopere alternatieven zijn.
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Kijken of je tweedehands kunt vinden en zelf inbouwen?
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
- Contacteer:
Raamsponning? Kan ik dat zien op een Vidaschema of foto ?
In de Volvogarage hebben ze dit met een ander soort vet gedaan denk ik. Soort pastacreme
Maar in geval van 2e hands wat moet ik dan juist 2e hands gaan zoeken, want die motor van het mecanisme zoemt nog zoals nieuw.
In de Volvogarage hebben ze dit met een ander soort vet gedaan denk ik. Soort pastacreme
Maar in geval van 2e hands wat moet ik dan juist 2e hands gaan zoeken, want die motor van het mecanisme zoemt nog zoals nieuw.
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
sponningen zijn gewoon de raamrubbers waar het raam doorheen glijdt. even vanaf boven spuiten zodat het naar beneden kan lopen door de geleiders.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
- Contacteer:
Gaat je venster/raam dan niet constant volhangen met WD40 als je deze terug om hoog doet?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 10.12.2017 - 22:49
- Locatie: Kampen
Ik heb het zelfde probleem met het raam aan de bijrijderskant.
Bekleding er af om ff te kijken de armen zijn krom.
Heb op de sloop compleet raam mechanische gekocht voor 65 euro.
Laat het inbouwen door mm Volvo specialist
Bekleding er af om ff te kijken de armen zijn krom.
Heb op de sloop compleet raam mechanische gekocht voor 65 euro.
Laat het inbouwen door mm Volvo specialist
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
- Contacteer:
Ik heb ook 1 besteld bij een demontagebedrijf en is op komst.
Komt uit een S60 maar zelfde partnummer.
Dus bij jou hebben ze het raam niet vervangen?
Want de Volvo garage waar ik eerst ging, had eerst de glijkblokjes vervangen,
en praatte buiten het raammecanisme over nieuwe raam/ruit ook, terwijl die zichtbaar nog goed is.
Snap ook niet goed waarom ze dat willen.
Het motortje van mn raammecanisme doet het wel nog goed, maar dat is ook alles.
Hebben ze bij jou nog iets anders dan het mecanisme verwisselt ook gedaan?
Komt uit een S60 maar zelfde partnummer.
Dus bij jou hebben ze het raam niet vervangen?
Want de Volvo garage waar ik eerst ging, had eerst de glijkblokjes vervangen,
en praatte buiten het raammecanisme over nieuwe raam/ruit ook, terwijl die zichtbaar nog goed is.
Snap ook niet goed waarom ze dat willen.
Het motortje van mn raammecanisme doet het wel nog goed, maar dat is ook alles.
Hebben ze bij jou nog iets anders dan het mecanisme verwisselt ook gedaan?