Besteld en in blijde verwachting

De Nieuwe XC60
foxken
2nd Gear member

Hallo,
Bij deze mijn eerste post en zeker niet mijn laatste post.
Mijn eerste Volvo op 30 november besteld en levering is voorzien 23 maart.
XC60 MY2018 D4 awd Inscription.
optieslijst pakketten:
Sensus Navigation Pack
IntelliSafe Pro Pack
Light Pack
Versatility Pro Pack
Winter Pack
Winter Pro Pack
Xenium Pack met 360° camera met bovenaanzicht
Verdere opties
Crystal White Pearl
Sportzetels in Charcoal Moritz leder in Charcoal interieur
Sportstuur
Schakelhendels aan stuurwiel
Volvo Guard alarm
Noodreservewiel
Luchtvering met FOUR-C
Park Assist Pilot
Donkergetinte achterruiten
Zwarte dakhemel
Digital Audio Broadcasting (DAB+)
Trekhaak vast (13-polig) mss nog te veranderen in wegklepbare.
sportpedalen in RVS.
Nog niet aangevinkt maar wel interesse in de Subwoofer met luchtventilatie.
Voor de rest staat alles vast ;-)

Bij mijn huidige VW heb ik het een en het ander laten wijzigen in de software bij https://www.chotkan.nl/vag/
Om een enkele voorbeelden te geven
knipperlichten 5x ipv 3x
lane assist activeren
grootlicht assistent onthouden
en zo nog 10 tal zaken.

Nu is mijn vraag zijn er voor deze Volvo ook zo mannen die dat kunnen?
wat ik graag zou laten doen.
coming home met lichtsensor, zo hoef je deze niet manueel te activeren voor het uitstappen.
en eventueel vrijschakeling voor beeldmateriaal zodat die van ons wat naar tv kan kijken.
Het aantal keer knipperen verhogen.
Grootlicht assist onthouden voor iedere start.

Graag had ik van jullie ook nog geweten of de pilot assist het rechts inhalen verbied of niet.
Bij mijn testrit haalde hij wel recht in op de autosnelweg wat mijn passat totaal niet doet, was het toevallig of niet dat zou ik graag van jullie weten?
Homelink is volgens mijn dealer nog niet te bestellen maar toch zie ik in allerlei filmpjes wel de 3 knopjes onder de spiegel, iemand nog proberen te bestellen?

Grtzz
Davy
Current:
Volvo XC60 MY2018 D4 inscription 7 pakketten + allerlei opties
Vroeger:
VW Passat Variant 2.0 TDi BiT SCR 4Motion Highline 240pk full option
Mercedes E220 CDI Full option
Mercedes Vito 115 CDI Full option
Mercedes C220 CDI Full option
Peugeot 206 HDI XS
TomXC60
4th Gear member
Contacteer:

Wow Davy, goede binnenkomer man!

Welkom op ons forum, en wat een gave samenstelling.

Wat een enorme waslijst aan opties, doet me denken aan mijn eigen samenstelling, prima je komt hiermee helemaal niks tekort.
Ik heb bij de T8 de standaard subwoofer, deze klinkt heel goed, B&W fans hier ben ik weer, deze update is niet nodig.

Wegklapbare trekhaak is geniaal.
Over de DAB+, kost niet veel, maar veel omschakelen en moeilijk doen, je kan in de volvo gewoon de tunein app gebruiken op het media systeem, dit is een beter alternatief.
De packs zijn veranderd, dus even voor de zekerheid, zorg dat je android auto of apple carplay zeker hebt, super geinig en handig.
Ik ga morgen eens kijken hoeveel keer hij knippert bij mij, nog geen seconde bij stil gestaan.

Voor je andere aanpassingen is een privé berichtje naar VOLVOC een tip, of de mensen van Volvotech denk ik (forumsponsor) er zijn over heel het modellengamma enorm gave dingen langs gekomen van die laatste mannen.
Pilot assist wil rechts inhalen.....

Succes met het wachten en hopelijk hou je ons goed op de hoogte hier, wij zijn heel benieuwd.
Dec. 2021: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic

Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic

2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
Hansvg
3rd Gear member

TomXC60 schreef: Pilot assist wil rechts inhalen.....
Kun je dit uitleggen?

@Davy, mooie configuratie. Succes met het wachten, maar de moeite waard.
Hans

2024 XC60 Ultra, T6 AWD, Dark, Denim Blue. Bijna alle opties en wat accessoires.
2018 XC60 Inscription, T5 AWD, Pine Grey. Alle lines, aardig wat opties en accessoires.
2014.5 V60 Summum, Caspian Blue. Silver roofrails en styling pakket, met Business Pack Connect, Driver Support Line, Luxury Line, en een heleboel los spul...
k.monsma
2nd Gear member

Hallo Foxken,

Mooie configuratie. Meer opties waren er bijna ook niet :-)
Wat misschien voor jou als dieselrijder nog wel een toevoeging zou zijn is het AKOESTISCHE GLAS (gelaagd glas rondom).
Dempt het geluid van de motor en rijwind nog net iets extra.

Zag dat jij net als ik ook voor de sportstoelen met Moritz leder bent gegaan. Die keuze zie je niet zo vaak. De sportzetels geven net wat meer zijdelingse steun en het Moritz leder kreukelt net wat minder dan het erg zachte Nappa leer.

Succes met wachten!
Laatst gewijzigd door k.monsma op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC60 T8 AWD R-Design

Pack's: Business Pack Connect, Scandinavian Line, Versatility Line, Winter Line, IntelliSafe Pro Line
Opties: Electrische Contourstoelen in Moritz leder, Verwarmde ruitenwisserbladen, Schakelpaddles, Velgen 265/35/R22, Four-C luchtvering, HUD, Volvo on Call, DAB+, Visual Park Assist (Fisheye), Park Assist Pilot, Extra getint glas, Akoestische beglazing, Lederen dashboard, Alarm.

lint
Geartronic member

Welkom. Dat is wel een super complete XC60 geworden, succes met het wachten op de aflevering.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
foxken
2nd Gear member

Hansvg schreef:
TomXC60 schreef: Pilot assist wil rechts inhalen.....
Kun je dit uitleggen?

@Davy, mooie configuratie. Succes met het wachten, maar de moeite waard.
@Hans: ik ga er van uit als je met pilot assist rijdt dat dit wel zou mogen rekening houden met de voertuigen links.
Hier op onderstaande foto zie je mijn ACC actief van mijn passat met een wagen die links rijdt en 1 voor mij.
ingestelde snelheid is 110 en mijn huidige snelheid is 95 de wagen voor mij doet me nog niet afremmen zie de afstand nog tot het witte gedeelte.
Volgens mij is het niet de bedoeling om de pilot assist te deactiveren als er een 2de rijvaks plakker links van je rijdt om te voorkomen dat je rechts zou inhalen.
Werkt perfect trouwens bij VW.
Hopelijk past Volvo dit softwarematig nog aan.
Het is ook trouwens verboden om rechts in te halen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door foxken op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Current:
Vroeger:
Peugeot 206 HDI XS
foxken
2nd Gear member

k.monsma@gmail.com schreef: Hallo Foxken,

Mooie configuratie. Meer opties waren er bijna ook niet :-)
Wat misschien voor jou als dieselrijder nog wel een toevoeging zou zijn is het AKOESTISCHE GLAS (gelaagd glas rondom).
Dempt het geluid van de motor en rijwind nog net iets extra.

Zag dat jij net als ik ook voor de sportstoelen met Moritz leder bent gegaan. Die keuze zie je niet zo vaak. De sportzetels geven net wat meer zijdelingse steun en het Moritz leder kreukelt net wat minder dan het erg zachte Nappa leer.

Succes met wachten!
Hey,
Ik had met beide zetels gereden in de testwagens en ik moet eerlijk zijn de normale comfortzetel in moritz leder zit me niet zo lekker.
En het nappa leder is idd heel fragiel voor kreuken + dat deze nappa leder geventileerde zetels nog een optie is van € 2000 ongeveer.
De keuze was dus snel gemaakt om sportstoelen te nemen in het dikkere moritz leder.

Afbeelding

Akoustisch glas had ik ook even over getwijfeld maar er is ergens een budget grens he spijtig genoeg.
Ik kon nog een 1000 euro goedkoper gaan in mijn configuratie als ik alles configureer in R line maar ik vindt de radiator rooster mooier van de inscription + interieurverlichting is niveau 2 in R line en niveau in 3 incription.
Bij deze laatste zou de verlichting binnen mee veranderen volgens de temperatuur had ik gelezen?
Current:
Vroeger:
Peugeot 206 HDI XS
k.monsma
2nd Gear member

Hallo Foxken,

Interieurverlichting versie 3 ken ik niet. Versie 2 is standaard voor Inscription en als optie voor R-design.
Echter versie 2 zit weer standaard in het pakket WINTERLINE. En dat heb jij volgens mij ook.

Dus dan is het verschil nu de grille en de chromen strip aan de zijkant. Ook is de voorspoiler van de Insciption iets anders dan de R-design. De R-design heeft wat grotere "neusgaten". Kwestie van smaak.

Althans zo is het in Nederland. Maar het kan in België iets anders zijn. Daar weet ik niet precies de details van.

Groet,

Klaas
Laatst gewijzigd door k.monsma op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Pack's: Business Pack Connect, Scandinavian Line, Versatility Line, Winter Line, IntelliSafe Pro Line
Opties: Electrische Contourstoelen in Moritz leder, Verwarmde ruitenwisserbladen, Schakelpaddles, Velgen 265/35/R22, Four-C luchtvering, HUD, Volvo on Call, DAB+, Visual Park Assist (Fisheye), Park Assist Pilot, Extra getint glas, Akoestische beglazing, Lederen dashboard, Alarm.

k.monsma
2nd Gear member

Hallo Foxken,

Vergeet mijn opmerking in het vorige bericht maar!

In België heb je inderdaad wat andere pakketten en samenstellingen dan in Nederland zag ik net.
Interieurverlichting 3 kennen we in Nederland niet. Weet iemand of Interieurverlichting 3 van België hetzelfde is als Interieurverlichting 2 in Nederland? Dit omdat 3 in Nederland niet aangeboden wordt.

Groet,

Klaas

Hansvg
3rd Gear member

@Hans: ik ga er van uit als je met pilot assist rijdt dat dit wel zou mogen rekening houden met de voertuigen links.
Hier op onderstaande foto zie je mijn ACC actief van mijn passat met een wagen die links rijdt en 1 voor mij.
ingestelde snelheid is 110 en mijn huidige snelheid is 95 de wagen voor mij doet me nog niet afremmen zie de afstand nog tot het witte gedeelte.
Volgens mij is het niet de bedoeling om de pilot assist te deactiveren als er een 2de rijvaks plakker links van je rijdt om te voorkomen dat je rechts zou inhalen.
Werkt perfect trouwens bij VW.
Hopelijk past Volvo dit softwarematig nog aan.
Het is ook trouwens verboden om links in te halen.
Afbeelding
Zo ver ik weet en tot nu toe ondervonden heb kan de XC60 Pilot Assist niet inhalen. Ik kan daar ook in de boekjes niets over terugvinden.
Ook zie ik geen auto's naast me in het display, zoals jij aangeeft.
Ik hoor graag wat je tijdens de testrit gedaan hebt.
Laatst gewijzigd door Hansvg op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans

2024 XC60 Ultra, T6 AWD, Dark, Denim Blue. Bijna alle opties en wat accessoires.
2018 XC60 Inscription, T5 AWD, Pine Grey. Alle lines, aardig wat opties en accessoires.
2014.5 V60 Summum, Caspian Blue. Silver roofrails en styling pakket, met Business Pack Connect, Driver Support Line, Luxury Line, en een heleboel los spul...
foxken
2nd Gear member

Hier nog wat foto's van de configuratie ;-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Current:
Vroeger:
Peugeot 206 HDI XS
TomXC60
4th Gear member
Contacteer:

Met links inhalen bedoel ik volgende situatie:

Je krijgt de keuze tussen 2 richtingen, 2 rijbanen Amsterdam, 2 Rijbanen Utrecht,
Stel op het rechtse baanvak voor Amsterdam rijd een vrachtwagen, en jij neemt het linkse baanvak richting Utrecht rijd hij gewoon over dit baanvak aan de opgegeven snelheid, of de snelheid van je voorganger en stuurt indoen mogelijk voorbij.

Inhalen gaat wel degelijk,
1. Richting aanwijzen met een lichte touch dus de hendel niet omzetten maar 3 maal knipperen, de wagen zal wanneer je niet de ingestelde ACC snelheid loopt door een tragere voorligger gas bijgeven.
2. Stuur zelf licht richting het linkse rijvak.
3. de wagen grijpt zelf terug het stuur op de linker rijbaan en PA wordt terug ingeschakeld.
Voor terug naar het rechtse rijvak te gaan doe je hetzelfde, echter geeft de wagen nu niet de extra versnelling.

Wel irritant, stel dat jij je ACC op 130 hebt ingesteld en een vrachtwagen haalt in.
Pas als de vrachtwagen over de lijn is, maakt niet uit welke ingestelde tussenafstand, de wagen versnelt pas dan.
Dec. 2021: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic

Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD

2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
jvov60
4th Gear member

foxken schreef: Hier nog wat foto's van de configuratie ;-)

...
Mooie auto! Inscription ziet er in wit volgens mij ook erg fraai uit.
Je gaat (voorlopig) niet voor de 20" velgen? Kan ook later nog als je deze voor winterwielen inzet.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
foxken
2nd Gear member

[/quote]

Mooie auto! Inscription ziet er in wit volgens mij ook erg fraai uit.
Je gaat (voorlopig) niet voor de 20" velgen? Kan ook later nog als je deze voor winterwielen inzet.
[/quote]

In R line zie je ze vaak maar in Inscription heb ik nog geen enkele chrystal white pearl gezien.
Nee ik heb me bij mijn huidige wagen ook laten beet nemen door de sportversie (harder) ookal is deze regelbaar.
Mijn Mercedes die ik daarvoor bezat was ook 1 met luchtvering.
Ik ga volledig voor comfort en hierbij horen dan de 19", wil ik eens sportiever rijden dan is dit ook mogelijk door de dynamische stand van de luchtvering.
Current:
Vroeger:
Peugeot 206 HDI XS
casper
5th Gear member

TomXC60 schreef: Ik heb bij de T8 de standaard subwoofer, deze klinkt heel goed, B&W fans hier ben ik weer, deze update is niet nodig
Daar ben ik het zeker niet mee eens.
De standaardinstallatie is goed maar blijft toch niet vergelijkbaar met de B&W.
Of het de meerkost waard is maakt ieder voor zichzelf uit, maar ik geniet ervan in mijn XC60.
Former:
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
jvov60
4th Gear member

Inscription in wit. Fraaie keuze!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
casper
5th Gear member

Heel mooie keuze Foxken.
Mijn vorige XC60 was ook een Chrtystal White, nu de nieuwe in Pine Grey.
Former:
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
denlingen
1st Gear member
Contacteer:

verlichtingspack 3 bestaat ook niet in België in België is het verlichtingspack pro dat is hetzelfde als 2 bij ons.
In bestelling XC60 T8 R-design MY2018 Osmium Grey
Verwachte levering maart 2018

-Business Pack connect
-Scandinavian line
-Intellisafe Pro line + Winterline
-Park assist voor en achter
-Dab+
-Extra getint glas achter
-Kunstof matten
-Vaste trekhaak
foxken
2nd Gear member

denlingen schreef: verlichtingspack 3 bestaat ook niet in België in België is het verlichtingspack pro dat is hetzelfde als 2 bij ons.
Dat is raar op mijn bestelbon staat het zo, in de online configurator en in de brochure.
Dat dit hetzelfe is als bij jullie niveau 2 dat zou kunnen, maar hier noemt het allesinds "Interieurverlichting niveau 3"

Afbeelding
Current:
Vroeger:
Peugeot 206 HDI XS
denlingen
1st Gear member
Contacteer:

Heel vreemd idd want van de week deed ik nog op de Belgische site de configuratie en daar kreeg ik de verlichtingspack pro. Maarja lekker belangrijk...we zitten allemaal te wachten of hebben al zo’n mooie nieuwe XC 60
In bestelling XC60 T8 R-design MY2018 Osmium Grey
Verwachte levering maart 2018

-Business Pack connect
-Scandinavian line
-Intellisafe Pro line + Winterline
-Park assist voor en achter
-Dab+
-Extra getint glas achter
-Kunstof matten
-Vaste trekhaak
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”