Foto's nieuwe C70!

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Summum
6th Gear member

Hier issie dan, de nieuwe C70 in vol ornaat!

http://img.photobucket.com/albums/v11/D ... C70III.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v11/D ... 0/C70I.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v11/D ... 0/C70V.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v11/D ... /C70IV.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v11/D ... /C70II.jpg

Naar mijn mening een prachtige wagen, vooral met het dak dicht schuin van achteren is het een beautie! :) Het lijkt alsof het interieur erg dicht bij dat van de S40/V50 komt. Dat zou zeer positief zijn.
Beetje jammer is wel dat ook de voorkant rechtstreeks van de S40 lijkt te komen, tenminste als hij C70 gaat heten! Had hem dan C50 genoemd...

Maar goed, in totaal een zeer geslaagd ontwerp =D>
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Cinq
3rd Gear member
Contacteer:

Beetje spikkelige foto's maar het ziet er goed uit. Wanneer gaat dit moois op de markt komen en is al bekend hoe de prijzen ongeveer komen te liggen?
Reitse
5th Gear member
Contacteer:

Achterkant en van boven wel leuk, maar de voorkant.... beetje jammer :?
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
menjo
7th Gear member

Had ik dat extreem bolle dak toch goed voorspeld :twisted:
Ik vind de voorkant ook niet echt geweldig , maar dat vind ik van de S40/V50 ook al. Verder ziet ie er schuin van achteren inderdaad erg mooi uit. zoals ook op deze foto te zien is:
Afbeelding
menjo
7th Gear member

En die antenne :roll: .....
bart15
3rd Gear member

Antenne kan waarschijnlijk zo afgeschroefd worden en vervangen voor een kleinere...

Maar Menjo hoe komt het nou eigenlijk dat jouw foto wel van goede kwaliteit is?
menjo
7th Gear member

Die staat op www.autoscoops.nl, komt rechtstreeks van de autobild website, die zullen dus wel het pers embargo geschonden hebben.
Johan Braziltraveller
4th Gear member

Oef niet vies, maar idd die antenne daar viel ik ook een beetje over.

Nu nog ff vergelijken met de spy pics.

8)
VOLVO 440 1.8i '96
menjo
7th Gear member

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
turbo
2nd Gear member

wat een mooie auto.

zeer mooi design.. petje af voor volvo :D
Summum
6th Gear member

Als ik het goed zie bestaat het dak uit maar liefst 3 delen! :shock:
Dat zou een wezenlijk andere constructie zijn dan de CC's van Peugeot, Renault en Mercedes, die allemaal een dak uit 2 delen hebben.

Ik ben erg benieuwd hoe dat allemaal scharniert bij het openvouwen. Moet erg ingewikkeld systeem zijn. Volgens mij wordt dat bijna origamie, die Japanse vouwkunst! :D
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Persbericht:

De nieuwe Volvo C70
Vierzits cabrio en coupé in één

• Tweede generatie Volvo C70 krijgt unieke driedelige hardtop
• Wereldpremière op de Frankfurt Motor Show in september
• Introductie in Nederland eerste helft 2006

Beesd, 15 juli 2005 – Volvo onthult op de komende Frankfurt Motor Show in september een opvallend vormgegeven nieuwe C70. Een volwaardige vierzits cabrio en sportief gelijnde coupé in één en dezelfde auto, dankzij een hardtop die uit maar liefst drie delen bestaat. Op deze manier kan de berijder al naar gelang zijn voorkeur zowel geheel open als ècht dicht rijden.

“We zijn erin geslaagd een hele mooie cabrio te maken, die met één druk op de knop verandert in een even stijlvolle coupé. De klant krijgt dus eigenlijk twee auto’s voor de prijs van één. En beide auto’s bieden ook nog eens plek aan vier volwassenen”, zegt Volvo Cars President en CEO Hans-Olov Olsson. De compleet vernieuwde Volvo C70 is ongeveer even groot en breed als zijn voorganger en is een volwaardige vierzitter. De iets naar voren hellende neus geeft het model een krachtig profiel. “Het is geen eenvoudige taak om te zorgen dat de lijnen van de auto zowel met als zonder dak harmonieus zijn”, vertelt Fedde Talsma, designmanager van de nieuwe Volvo C70. “We besloten met het ontwerp van de coupé te beginnen.

Toen we tevreden waren met het resultaat hebben we een paar aanpassingen gedaan, zodat uit de coupélijnen een cabrio kon ontstaan. Uit ervaring weten we dat dit de beste werkwijze is.”

Gordijnairbags in voorportieren
De nieuwe Volvo C70 werd ontwikkeld om nieuwe normen van preventieve en beschermende veiligheid te creëren in de cabriomarkt. De auto heeft een slim ontworpen carrosserie en verschillende veiligheidsoplossingen die hem uniek maken in zijn soort. Het ontbreken van een vast dak wordt gecompenseerd door diverse verstevigingen en geavanceerde technologische oplossingen. Een goed voorbeeld is het nieuwe Inflatable Curtain (IC) dat is weggewerkt in het portier. Het ‘gordijn’ maakt deel uit van een omvangrijk veiligheidssysteem dat bescherming biedt bij zijwaartse aanrijdingen. Omdat het IC niet zoals bij de andere Volvo-modellen in het dak kon worden gemonteerd, is het in de deur geplaatst en blaast het zich indien nodig naar boven toe op. Volvo’s veiligheidsingenieurs hebben het IC aangepast, zodat het extra stijf is. Hierdoor kan het rechtop ‘staan’ en het hoofd effectief beschermen. Daarnaast neemt de hoeveelheid lucht in het IC maar langzaam af, zodat het ook bescherming biedt in het geval dat de auto over de kop slaat; in deze vorm is de veiligheidsvoorziening een unicum.

Extreem grote torsiestijfheid
De structuur van de carrosserie is zorgvuldig ontworpen en bestaat uit een netwerk van balken, wat niet alleen bijdraagt aan de hoge veiligheidsnormen van de auto, maar de body ook een extreem grote torsiestijfheid geeft. Deze is twee keer zo groot als die van de voorgaande Volvo C70. Met het dak in gesloten toestand neemt deze stijfheid nog eens met 10-15% toe. “Een stijve carrosserie speelt een grote rol bij de rijeigenschappen van de auto”, benadrukt Patrik Widerstrand, projectmanager van de C70. “Het bepaalt in grote mate de stabiliteit en beheersbaarheid van de auto. Tevens wordt de auto een stuk dynamischer en aangenamer om in te rijden.”

Louter vijfcilinders
De nieuwe Volvo C70 wordt voorlopig alleen geleverd met vijfcilinder motoren, waarvan de 2,5-liter T5 de krachtigste is. Deze turbo-uitvoering levert een vermogen van 220 pk (162 kW) en een koppel van 320 Nm. De overige twee motoren uit het C70-gamma hebben geen turbo. Ze hebben beide een cilinderinhoud van 2,4 liter en zijn naar keuze 170 pk (125 kW) of 140 pk (103 kW) sterk. Later in 2006 komt een vijfcilinder dieselversie met niet minder dan 180 pk (132 kW) beschikbaar.

Pininfarina
De eerste generatie C70 beleefde zijn hoogtepunt in 2004, toen er ruim 8.000 exemplaren van werden verkocht. “Onze nieuwe C70 is de eerste cabrio in het premium segment met zowel een stalen dak als plek voor vier volwassenen. We zijn ervan overtuigd dat dit een succesvolle combinatie gaat worden. Daarom verwachten we dat we onze verkoop meer verdubbelt in vergelijking met de eerste generatie C70”, besluit Hans-Olov Olsson.

Overigens is de ontwikkeling en productie van de nieuwe Volvo C70 het resultaat van een nieuwe joint venture met het bekende Italiaanse bedrijf Pininfarina; net als zijn voorganger wordt de auto in het Zweedse Uddevalla gefabriceerd.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Reitse
5th Gear member
Contacteer:

Sorry, die neus geeft een krachtig profiel??? Op z'n best geeft die neus de indruk dattie niet af is, alsof degene die de boel bij elkaar aan het kleien was ff weggelopen is en bij terugkomst het model goedgekeurd aantrof...
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Johan Braziltraveller
4th Gear member

Reitse schreef:Sorry, die neus geeft een krachtig profiel??? Op z'n best geeft die neus de indruk dattie niet af is, alsof degene die de boel bij elkaar aan het kleien was ff weggelopen is en bij terugkomst het model goedgekeurd aantrof...
Heel mooi verwoord, 'k bent 't wel een beetje met je eens...maar we zullen het moeten doen met het neusje. 8)
VOLVO 440 1.8i '96
menjo
7th Gear member

Tja de S60 neus had wellicht mooier gestaan.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Hier zie je de officiele Volvo presentatie:

KLIK voor Engelstalig

KLIK voor Nederlands

15 juli 2005 - Volvo onthult op de komende Frankfurt Motor Show een opvallend vormgegeven nieuwe C70. Een volwaardige vierzits cabrio en sportief gelijnde coupe in een en dezelfde auto, dankzij een hardtop die uit drie delen bestaat. Op deze manier kan de berijder al naar gelang zijn voorkeur zowel geheel open als echt dicht rijden.

De compleet vernieuwde Volvo C70 is ongeveer even groot en breed als zijn voorganger en is een volwaardige vierzitter. De auto heeft verschillende veiligheidsoplossingen die hem uniek maken in zijn soort. Het ontbreken van een vast dak, wordt gecompenseerd door diverse verstevigingen maar ook door technologische oplossingen. Een voorbeeld is het nieuwe Inflatable Curtain (IC) dat is weggewerkt in het portier. Het gordijn maakt deel uit van een veiligheidssysteem dat bescherming biedt bij zijwaartse aanrijdingen. Omdat het IC niet zoals bij de andere Volvo-modellen in het dak kon worden gemonteerd, is het in de deur geplaatst en blaast het zich indien nodig naar boven toe op.

De structuur van de carrosserie bestaat uit een netwerk van balken, wat niet alleen bijdraagt aan de hoge veiligheidsnormen van de auto, maar de body ook een grote torsiestijfheid geeft. Deze is twee keer zo groot als die van de voorgaande Volvo C70. Met het dak in gesloten toestand neemt deze stijfheid met 10-15% toe.

De nieuwe Volvo C70 wordt voorlopig alleen geleverd met vijfcilinder motoren, waarvan de 2,5-liter T5 de krachtigste is. Deze turbo-uitvoering levert een vermogen van 220 pk (162 kW) en een koppel van 320 Nm. De overige twee motoren uit het C70-gamma hebben geen turbo. Ze hebben beide een cilinderinhoud van 2,4 liter en zijn naar keuze 170 pk (125 kW) of 140 pk (103 kW) sterk. Later in 2006 komt een vijfcilinder dieselversie met 180 pk (132 kW) beschikbaar.
bron: autozine
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
RrRrR
2nd Gear member

Hij is wel mooi, maar hij pakt mij niet zoals de vorige C70 dit wel deed.

Er ontbreekt iets aan. Misschien het feit dat de voorkant een bijna exacte kopie is van de S40/V50. De achterkant vind ik wel goed geslaagd, maar het front heb ik mijn twijfels. Niet dat het niet mooi is, integendeel, maar toch... naar mijn mening had een breder, wat 'platter' front beter gepast. Denk dan aan de S60. Een auto van deze klasse met een S40/V50 front roept bij mij vraagtekens op. Had hem dan, zoals Summun al zei C50 genoemd een daarboven nog een C70 uitgebracht.

En waarom de antenne? Het is volgens mij nog altijd 2005 en mijn Volvo loopt toch goed mee met de techniek? Het interieur was wel zoals verwacht. Meer richting de S40/V50 kant maar veel volwassener. Dat was ook de nieuwe aangekondigde strategie van Volvo

Al met al, mooie auto, maar niet echt een pakker zoals de vorige C70...

En dat is jammer... vind ik als ex C70 rijder...
Your Dream - Your Mind - Your Goal
vOlOv
3rd Gear member

Idd, d'r bestond al een topic :oops: Sorry Ben.
Hier verder dan maar...

Vindt niemand die achterkant wat aan de dikke kant (zeker in vergelijking met die voorkant!!)? Hij komt zo uit verhouding over bij me schuin van voren?

Voor de rest, gave bak 8)
Johan Braziltraveller
4th Gear member

....of kleine voorkant en lekkere kont...
VOLVO 440 1.8i '96
Gast

De voorkant vind ik ook een beetje tegenvallen, wat aan de korte kant. Schuin van achteren vind ik het wel een mooie auto maar zoals ik hierboven al las, de vorige C70 vond en vind ik nog steeds de mooiere auto! Misschien even wachten tot we hem in het echt kunnen aanschouwen, er zijn meer auto's die op de foto wat tegenvallen en in die er in werkelijkheid toch heel wat mooier uitzien.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”