bokken en hikken v70

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Frans1962
Starter

Beste Volvo rijders,

Ik heb enkele maanden geleden een Volvo v70 2.4 t bij.2000 gekocht. Na enkele weken begon de auto tijdens het rijden te bokken en te hikken, je merkte tijdens het rijden dat de auto inhield met tussenpozen. Dit werd alsmaar meer, als de auto in de drive stond met de voet op de rem probeert hij weg te komen. Tijdens vakantie in Frankrijk gaat het controle lampje emissie branden en neemt het bokken steeds meer toe.
Bij thuiskomst naar de vakgarage gegaan, het bleek dat de distributieriem een tand verkeerd stond dus die is vervangen inclusief waterpomp. Verder werd een fout in de nokkenasverstelling gevonden en werden de bougie van cilinders gewisseld.
Het probleem bleef en vervolgens is het tandwiel nokkenas vernieuwd en computer/nokkenas opnieuw ingeleerd en aansluitingen verbeterd van het luchtaanzuigsysteem. Tijdens de laatste olie aangevuld, na 1000 km laatste streepje op de peilstok! dus olie verbruikt hij ook.
Ik ben nu al met al een klein kapitaal kwijt en opnieuw begint het probleem weer te ontslaan. Op een auto van aankoop €5000,= al €2500,= kosten gemaakt vraag ik me af wat wijsheid is? verkopen of ruilmotor?
Kent iemand deze problemen en weet te vertellen waar het probleem mee verholpen kan worden?
Ik baal er zo van dat ik nadat ik eindelijk de auto heb die ik zo graag wilde deze ellende op mijn pad is gekomen.

Alle adviezen zijn welkom om me verder te helpen.
Alvast dank voor jullie genomen moeite.
Groet, Frans
Blade
5th Gear member
Contacteer:

Eerst maar eens goed uitlezen.

Waar kom je vandaan?
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”