Weggesleept door Volvo Assistance, verplicht bij de Volvo dealer repareren?

robert480
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 05.03.2017 - 22:34

Op kerstavond is onze V70 (2.0 benzine, MY2011) ermee genokt, Volvo Assistance gebeld, wegenwachter constateerde dat de motor geen brandstof krijgt en waarschijnlijk iets met de brandstofpomp aan de hand is. Brandstofpomp is vorig jaar januari vervangen voor een stevig bedrag dus dat is best balen. Inmiddels zijn we er achter dat het ook de stekker van de pomp kan zijn die weggesmolten is. Echt geweldig, die Ford kwaliteit. >_< Probleem is dat de brandstofpomp niet van buitenaf (onder de achterbank bijvoorbeeld) bereikbaar is, de tank moet er onder uit volgens Vida.

De auto is vorige week naar Volvo-dealer Verkerk in Houten gesleept, die hebben waarschijnlijk deze week ook geen tijd dus de auto staat er nog even. Vervangend vervoer (een V40 T3, was geen straf) moest na 3 werkdagen weer ingeleverd worden, dat was afgelopen vrijdag, sindsdien doet een van de 480's dienst als gezinsauto.

Weet er iemand of je verplichte winkelnering bij de Volvo-dealer hebt als Volvo Assistance je auto daar neerzet, of mag je deze ook door een andere garage (die wel tijd heeft) laten ophalen en repareren? Ik ken genoeg Volvo-specialisten en universele garages in deze regio die de klus ook kunnen klaren. Andere Volvo-dealers in de regio hebben trouwens nog minder tijd, bij de garage waar ik de auto het laatst in onderhoud had (Serva) zou ik pas eind deze maand aan de beurt zijn. "Had u maar Premium Assistance af moeten sluiten meneer, dan had u 30 dagen recht op vervangend vervoer!" :(
Volvo 480 GT 2.0i MY1995 Vase Green Metallic
Volvo V70 2.0F Momentum MY2011 Silver Metallic
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28672
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Wat staat er in de voorwaarden van Volvo Assistance over eventuele verplichte winkelnering bij de Volvo-dealer?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
robert480
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 05.03.2017 - 22:34

Daar staat in dat de auto kosteloos naar een Volvo-dealer wordt getransporteerd, maar er wordt met geen woord gerept over wat je kunt doen als de dealer in kwestie geen tijd heeft.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo 480 GT 2.0i MY1995 Vase Green Metallic
Volvo V70 2.0F Momentum MY2011 Silver Metallic
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3674
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Vraagje: is de brandstofpomp origineel Volvo en vervangen door de Volvo dealer? Dan heb je een jaar garantie. Aangezien januari net begonnen is, val je waarschijnlijk net binnen de termijn.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3156
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

robert480 schreef: Daar staat in dat de auto kosteloos naar een Volvo-dealer wordt getransporteerd, maar er wordt met geen woord gerept over wat je kunt doen als de dealer in kwestie geen tijd heeft.
Precies. Ik dacht dat een dealer altijd wel tijd heeft voor 'tussendoortjes', zeker als de auto in kwestie niet meer rijdbaar is.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13570
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Iedere dealer zit dezer dagen ramvol met afleveringen...
volvofrits2013
2nd Gear member
Berichten: 178
Lid geworden op: 24.07.2013 - 13:53
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Ik zou Volvo Reede in Amerongen ff bellen, daar ben ik altijd erg tevreden over en ook zijn ze flexibel.
Een Volvo XC60 T6 recharge en een Golf V GTI…. een mooie stel! Daarvoor een V60 CC D4, XC70D4 en een V60D6.
robert480
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 05.03.2017 - 22:34

Daarom was ik werkelijk flabbergasted dat de dealer waar de auto het laatst in onderhoud was, mij mededeelde dat ik voor eind januari kon worden ingepland, waar droogjes aan toegevoegd werd dat ik dan maar Premium Assistance had moeten afsluiten. Waar de auto nu staat is er misschien vrijdag een gaatje. Ik kan volgende week wel een keer met de 480 naar het werk maar die staat op een klassiekerpolis en dat verbiedt expliciet dat je de auto voor woon-werkverkeer gaat gebruiken.

Wat de garantie op reparatie betreft, dat schijnt geclaimd te moeten worden bij de dealer waar de reparatie is uitgevoerd. Er zijn originele onderdelen gebruikt, maar de dealer in kwestie zit hier zo'n 1500 km vandaan, bij Stockholm in de buurt, de auto is namelijk in april uit Zweden geïmporteerd. Ik heb de rekening van die reparatie in de trant van "de pomp is nog geen jaar oud, misschien zit het probleem ergens anders?" aan de receptie van de dealer hier gegeven. Daar kwam een nogal botte reactie op. Kennelijk houdt men niet zo van klanten die hun auto's uit het buitenland halen. Ook al zijn die auto's volgens boekje onderhouden en breng je ze hier ook naar de dealer toe voor onderhoud.
Laatst gewijzigd door robert480 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo 480 GT 2.0i MY1995 Vase Green Metallic
Volvo V70 2.0F Momentum MY2011 Silver Metallic
robert480
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 05.03.2017 - 22:34

volvofrits2013 schreef: Ik zou Volvo Reede in Amerongen ff bellen, daar ben ik altijd erg tevreden over en ook zijn ze flexibel.
Amerongen is niet heel ver van hier, die ga ik morgen even bellen. Bedankt voor de tip!
Volvo 480 GT 2.0i MY1995 Vase Green Metallic
Volvo V70 2.0F Momentum MY2011 Silver Metallic
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3674
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

auto is namelijk in april uit Zweden geïmporteerd.
Waarom bel je de dealer in Zweden gewoon niet en leg je het probleem uit?

Het punt is dat Volvo het onderhoud en de garantie per land heeft georganiseerd en niet integraal Europa zoals bijvoorbeeld bij Mercedes-Benz wel het geval is. Dus heb je bijvoorbeeld Duitse Selekt garantie, dan moet je bij problemen Volvo Duitsland bellen, zij regelen dit dan weer met de (lokale) dealer zodat hij weet waar hij de factuur naar toe moet sturen.

Misschien zit er nog wel een Volvo Assistance van Zweden op? Dan bel je even Volvo Zweden in plaats van de dealer, lijkt me.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13570
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Val als vakantieganger nu ook niet stil met iets simpels in n buitenland (inclusief zweden) 3 weken moeten wachten is volkomen normaal, de suggestie van die premium assistance is best n goede, voor slechts € 40 ben je van n hoop gezeur af, je moest het alleen wel zelf ff regelen.
Schreeuwen dat iets n schande is dat is echt wel heel erg simpel..
Laatst gewijzigd door OGA244 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
robert480
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 05.03.2017 - 22:34

Ja, ik vind drie weken moeten wachten op een betrekkelijk eenvoudige reparatie van de auto een schande. Als je commitment hebt gegeven aan een merk en hun dealerorganisatie met de daarbij horende tarieven, mag daar ook wat tegenover staan. Als die service niet geboden wordt, dan ga ik wel weer naar de universele garage of een niet-officiële Volvo-garage. Desnoods stap ik over naar een ander merk. Ik wil geen auto die bij een defect gelijk weken aan de kant staat.

En nee, mijn Zweeds is niet zo goed dat ik een dealer daar ga bellen. Ik probeer wel iets via mijn contacten bij een Volvo club in Zweden.
Volvo 480 GT 2.0i MY1995 Vase Green Metallic
Volvo V70 2.0F Momentum MY2011 Silver Metallic
Gebruikersavatar
trondheim
2nd Gear member
Berichten: 231
Lid geworden op: 02.07.2017 - 17:00
Locatie: NH

OGA244 schreef: Val als vakantieganger nu ook niet stil met iets simpels in n buitenland (inclusief zweden) 3 weken moeten wachten is volkomen normaal, de suggestie van die premium assistance is best n goede, voor slechts € 40 ben je van n hoop gezeur af, je moest het alleen wel zelf ff regelen.
Schreeuwen dat iets n schande is dat is echt wel heel erg simpel..
Dan heb ik toch wel mazzel gehad in Uddevalla vorig jaar. Kwamen uit Falun. Remklauw rechtsachter zat zuiger vast, remschijf + wiel heet. Ik had echt geen zin in dat ANWB gedoe, want ik zag de bui alweer hangen om dagen lang te wachten.

Dus zonder afspraak, zonder 'Volvo assistance' kwamen we daar om 10.20 uur bepakt en bezakt bij Brörderna Brandt binnen zeilen. Geen probleem meneer, klauw en blokken hebben we in voorraad. Loopt u maar even door naar de werkplaats en vraag of de monteurs even tijd hebben...hmmm...merkwaardig, maar oké...ik vragen. Ja hoor geeft u de sleutels maar even. Ondertussen wat rondkijken, krantje lezen, bakkie koffie. Konden om 11.40uur weer op pad. 2950 Kronen. Geweldige service! Zoiets heb ik in Nederland helaas nog nooit meegemaakt...
https://www.brandtbil.se/
Volvo S60 2.4 170PK (03-2007)
Gebruikersavatar
trondheim
2nd Gear member
Berichten: 231
Lid geworden op: 02.07.2017 - 17:00
Locatie: NH

robert480 schreef: Ja, ik vind drie weken moeten wachten op een betrekkelijk eenvoudige reparatie van de auto een schande. Als je commitment hebt gegeven aan een merk en hun dealerorganisatie met de daarbij horende tarieven, mag daar ook wat tegenover staan. Als die service niet geboden wordt, dan ga ik wel weer naar de universele garage of een niet-officiële Volvo-garage. Desnoods stap ik over naar een ander merk. Ik wil geen auto die bij een defect gelijk weken aan de kant staat.

En nee, mijn Zweeds is niet zo goed dat ik een dealer daar ga bellen. Ik probeer wel iets via mijn contacten bij een Volvo club in Zweden.
Nadeel van een universele garage is dat je op sommige onderdelen moet wachten (...die moeten vaak eerst bij een Volvo dealer vandaan komen...). Dus in buitenland ga ik liever direct naar de Volvo dealer. Zweden spreken overigens ook goed Engels.
Volvo S60 2.4 170PK (03-2007)
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8449
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Je kan toch moeilijk verwachten dat een dealer zijn eigen klanten, die wel bij hem een auto gekocht hebben, langer gaat laten wachten omdat jij met je geimporteerde auto aan komt draven ?

Ik vind het niet abnormaal dat je ingepland wordt wanneer er een gaatje is in de planning, je bent er tenslotte geen klant..

De zweedse dealer contacteren zou ik ook doen, indien die bereid is om enige coulance te geven kan hij dat direct regelen met de dealer waar je auto staat.

Ik heb ook destijds een V70N bij een dealer in Wallonie gekocht en toen de wervelklep stuk ging tijdens de select gerantieperiode heb ik ook die dealer gecontacteerd en is de herstelling bij een dealer in mijn buurt uitgevoerd. Betaling is volledig via de verkopende dealer gebeurd.

Denk nou niet dat bij andere merken het anders zou verlopen...
Laatst gewijzigd door BlackcurrantV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
Plein69
4th Gear member
Berichten: 541
Lid geworden op: 21.05.2011 - 15:40
Locatie: Voorschoten

Er is voor de NN een modificatie van de brandstofpomp.
Blijkt dat de stekkeraansluiting van de pomp niet goed is waardoor de smelt en slecht contact maakt.

Op het andere forum is iemand met precies het zelfde probleem.
Ook brandstofpomp minder dan een jaar geleden vervangen.
Bij hem wordt er nu een modificatie tussen gezet met nieuwe stekker.
2.4 T5 Rica getuned 300HP.
V70 3.0T6
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13570
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Voor garantiedingetjes van elders gekochte auto's mag n dealer meteen alles laten vallen, geen rekening sturen, gratis vervangauto's beschikbaar stellen anders is de klant "ontstemd" en wordt n "onwillige" dealer te kakken gezet...
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

OGA244 schreef: Iedere dealer zit dezer dagen ramvol met afleveringen...
Dat wil dan zeggen dat de klanten die reeds al een Volvo rijden dan maar moeten wachten?..
Laatst gewijzigd door BendW op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13570
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

BendW schreef:
OGA244 schreef:Iedere dealer zit dezer dagen ramvol met afleveringen...
Dat wil dan zeggen dat de klanten die reeds al een Volvo rijden dan maar moeten wachten?..
dat zou inderdaad zo kunnen uitpakken, er zitten voor jou ook een beperkte hoeveelheid werkuren in een dag en menig dealer staat door de hoeveelheid werk al meerdere avonden over te werken in januari.
Die premium assistance NIET nemen (en je zaken gewoon net even beter regelen als je mobiliteit zo belangrijk is) is ook een eigen keuze
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21047
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

BlackcurrantV70 schreef: Je kan toch moeilijk verwachten dat een dealer zijn eigen klanten, die wel bij hem een auto gekocht hebben, langer gaat laten wachten omdat jij met je geimporteerde auto aan komt draven ?

Ik vind het niet abnormaal dat je ingepland wordt wanneer er een gaatje is in de planning, je bent er tenslotte geen klant..

De zweedse dealer contacteren zou ik ook doen, indien die bereid is om enige coulance te geven kan hij dat direct regelen met de dealer waar je auto staat.

Ik heb ook destijds een V70N bij een dealer in Wallonie gekocht en toen de wervelklep stuk ging tijdens de select gerantieperiode heb ik ook die dealer gecontacteerd en is de herstelling bij een dealer in mijn buurt uitgevoerd. Betaling is volledig via de verkopende dealer gebeurd.

Denk nou niet dat bij andere merken het anders zou verlopen...
Daar heb je een punt, mijn klanten help ik 5 jaar lang, reparatie's zijn afgekocht wat betekend dat er geen rekening vanuit de fabriek naar mij komt.
Bijstellen is 5 jaar lang service, maar ook luidsprekers worden 5 jaar vervangen en dit alles kosteloos.
Klanten die niet bij mij hebben gekocht betalen uurtarief, bij reparatie word het volledige bedrag +€25handeling en verzendkosten in rekening gebracht en omdat onder druk van verzekeraar de reparatie afdeling in NL is weg gesaneerd duurt het 1.5á2 weken voordat het product terug is uit Engeland of Polen.
Voor mijn eigen klanten is er een oplossing voor een kosteloos leen apparaat, mensen die wij niet kennen moeten helaas zonder leenapparaat.
Helaas ook al meegemaakt dat men niet meer terug kwam en wij het leentoestel kwijt waren en de reparatiekosten van het ingeleverde toestel konden betalen.
Die premium assistance ga ik even regelen, voor €40 niet te duur.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”