Dat betekend voorlopig dat jouw rpf kan smelten door het chippen, het kost wat maar dan heb je ook niks.Sjaak Trekhaak schreef:Deze is ook modeljaar 2006 (2.4D 163PK) en heeft ook een 6-bak. Dat zou betekenen dat ik na chiptuning waarschijnlijk na de 220 nog effe door kan gaan?
chip tuning
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 27.08.2006 - 12:14
- Locatie: Spijkenisse
EEn PK is pas een PK als dat op de rollenbank bevestigd is middels een uitdraai, je hoort en leest niet anders als:
" Ik hoop" " Ik denk " en " Ze zeggen " of "Ze beloven "
Veel Powerboxen en andersoortig ""TUNEN"" heeft n.l. niks met tunen te maken, alleen naait de powerbox de opgehaalde info uit je motorgegevens, en doet daar dan wat extra brandstof voor inspuiten op een willekeurig moment.
Echt Tunen gebeurt aan de hand van alle motorgegevens, en motormanagement computer, en wel / geen CC, automaat, e.d.
Hier laden ze dan het juiste programma voor in jouw computer.
En daarna kan dit zelfs op de rollenbank nog wat worden bijgesteld, omdat niet elke auto hetzelfde reageert op het gaspedaal. (bij goede tuners kunnen ze speciale plug-in tuning ook optimaliseren op de rollenbank)
Zwak punt bij tunen, blijft toch, dat ten allertijde de computer door Volvo kan worden opgevraagd bij motorschade, en als blijkt dat die is gechipt KASSA!!
Bij VW worden bij motorschade de MM comp al opgevraagd, bekende van mij VW T5 voor duizenden euro's de L.L, zelfs in garantietijd.
Ander punt van zwakte blift de 2 laags vliegwiel constructie, en daar staat op dit forum bij ongechipte D5s al genoeg over geschreven.
" Ik hoop" " Ik denk " en " Ze zeggen " of "Ze beloven "
Veel Powerboxen en andersoortig ""TUNEN"" heeft n.l. niks met tunen te maken, alleen naait de powerbox de opgehaalde info uit je motorgegevens, en doet daar dan wat extra brandstof voor inspuiten op een willekeurig moment.
Echt Tunen gebeurt aan de hand van alle motorgegevens, en motormanagement computer, en wel / geen CC, automaat, e.d.
Hier laden ze dan het juiste programma voor in jouw computer.
En daarna kan dit zelfs op de rollenbank nog wat worden bijgesteld, omdat niet elke auto hetzelfde reageert op het gaspedaal. (bij goede tuners kunnen ze speciale plug-in tuning ook optimaliseren op de rollenbank)
Zwak punt bij tunen, blijft toch, dat ten allertijde de computer door Volvo kan worden opgevraagd bij motorschade, en als blijkt dat die is gechipt KASSA!!
Bij VW worden bij motorschade de MM comp al opgevraagd, bekende van mij VW T5 voor duizenden euro's de L.L, zelfs in garantietijd.
Ander punt van zwakte blift de 2 laags vliegwiel constructie, en daar staat op dit forum bij ongechipte D5s al genoeg over geschreven.
- Sjaak Trekhaak
- 2nd Gear member
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 22.12.2006 - 09:48
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Vandaag heb ik nog even de tijd genomen om wat foto's te schieten en een goede 0 - 100 meting te doen. De snelste tijd gemeten is 7,4 seconden. Voel me al beterSjaak Trekhaak schreef:In eerste instantie zou het 260 Euro kosten. De kosten voor de nieuwe software zullen iets hoger liggen. Ik schat rond de 300 á 350 Euro.AndreK schreef:Leuk he!
Ik heb ook een powerbox en opgegeven vermogen is rond de 196 pk
Bij welk bedrijf laat je hem tot 225 PK chippen en wat kost dat?
Ik heb gister de auto eens even goed getest en de 0 - 100 tijd geprobeerd te meten. Telkens kwam ik rond de 8 seconden uit (eerder erboven dan eronder) en dit valt mij eigenlijk een beetje tegen. Ik had dit toch wel wat sneller verwacht aangezien de 185PK D5 het al in 8.2 seconden hoort te doen. Het kan ook aan het schakelen liggen, omdat dit toch nog even wennen is met de koppeling na de overstap uit een S60 Benzine. Maar ik vind het onlogisch dat ik met méér PK's toch nog langzamer ben dan de D5 met minder PK's. Ik begin nu toch te twijfelen of de opgegeven ~200PK met de powerbox wel echt is.
Is er hier iemand met een ervaring na chiptuning van de 2.4D? Wat cijfertjes e.d.. Ik heb mij laten vertellen dat de topsnelheid tot aan de 250km/h reikt (op de teller) met 225PK en een sprint tot de 100 in onder de 7,5 seconden gedaan kan zijn.
De topsnelheid geloof ik best, aangezien hij in de standaard uitvoering (163PK) al zonder enkele moeite 220km/h op de teller aanwijst. Waarbij ik trouwens het gevoel heb dat hij nog wel een aantal km verder kan als er geen begrenzer op zat. Zo'n 230 km/h.
En dan nog iets over die opgegeven topsnelheid van 210km/h van de standaard Volvo. Ik had ooit ergens gehoord dat dit komt omdat Volvo er banden onder gooit die maar tot 210km/h geschikt zijn. Ik heb er nu winterbanden onder zitten die tot 240km/h kunnen en toch gaat de teller niet verder dan 220km/h (dus zo'n 210 échte km/h). Dus het banden verhaal is een sprookje neem ik aan, of weet iemand hier ook meer van?

De foto's kun je trouwens terug vinden in het daarvoor bestemde gedeelte van het forum. Eigenlijk is het maar één foto van de auto zelf aangezien het nogal donker was en meerendeels van de foto's niet het plaatsen waard zijn omdat deze onscherp of gewoon vreselijk mislukt zijn

Klinkt lullig, maar toch zal hij gechipt worden. De goede ervaringen heersen over de slechte ervaringen of enkele 'speculaties' zoals ik het zie. Tot nu toe zie ik nog steeds geen reden om niet te chippen.bart simpson schreef:Dat betekend voorlopig dat jouw rpf kan smelten door het chippen, het kost wat maar dan heb je ook niks.Sjaak Trekhaak schreef:Deze is ook modeljaar 2006 (2.4D 163PK) en heeft ook een 6-bak. Dat zou betekenen dat ik na chiptuning waarschijnlijk na de 220 nog effe door kan gaan?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@ sjaak, het is ook je eigen keuze, realiseer je dat vooral ook als er iets sneuvelt dat ineens niet onder volvo's garanties valt.
Volvo for life
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11700
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Kijk, dat is tenmniste duidelijk die grote rode letters 
Nu gaat vast niemand chippen

Nu gaat vast niemand chippen


S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Met chippen en gevolgschades daaruit brengen chippers/tuners regelmatig alles weer terug in de orginele staat en laten de klant alles claimen bij Volvo, die het vervolgens weer afwijst....
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 27.08.2006 - 12:14
- Locatie: Spijkenisse
Coherente Process Interval
Wat exact de beschrijving is ??
Vermoedlijk de tijdsduur tussen 2 regeneraties ( Opwarmen bij hoge uitlaat temperatuur ) om het fijnstof te verbranden, waardoor de activiteit van je RPF weer toeneemt ( filter vermogen )
Wat exact de beschrijving is ??
Vermoedlijk de tijdsduur tussen 2 regeneraties ( Opwarmen bij hoge uitlaat temperatuur ) om het fijnstof te verbranden, waardoor de activiteit van je RPF weer toeneemt ( filter vermogen )