Welke Volvo station raden jullie aan op LPG?

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
Jesse84
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 01.01.2018 - 16:17

Beste forumleden,

Ik rijd sinds september 2015 in een Volvo S60 2.4 2001 met Vialle LPG installatie. Ik vind het een heerlijk rijdende en betrouwbare auto, ben nu 50.000 KM verder en heb naast het standaard onderhoud alleen LPG pomp vervangen. We zijn nu op zoek naar een station omdat we meer ruimte nodig hebben.

Nu zijn er op LPG natuurlijk allerlei opties voor Volvo stations, maar ik ben op zoek naar de motoren die LPG goed 'verdragen' (bv met geharde klepzittingen).

Zelf zie ik deze opties:

- Volvo V70 Classic met de 2.5 benzine motor
- Volvo V70 met de 2.4 benzine motor (zelfde techniek als mijn huidige S60)
- Volvo V50 met de 1.8 of 2.0 benzine motor

Welke uitvoeren / jaren zijn wat jullie betreft het meest betrouwbaar op LPG?
En is af-fabriek Bi-Fuel te verkiezen boven zelf LPG in een Benzine Volvo laten inbouwen?

Hoor graag jullie mening!

Groeten,
Jesse
Laatst gewijzigd door Jesse84 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
hsv70
4th Gear member
Berichten: 557
Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36

Heb zowel de 2.5 Classic met Vialli, en de V70 2.4, de Bi-Fuel.
De Classic met 405.000 km, de V70N op 385.000.
Allebei probleemloos.
De Bi-fuel schijnt iets complexer te zijn qua gastechniek, maar weer zo even niet waarom. Ik heb zelf nog geen problemen mee gehad.
De classic 2.5 hoeft geen kleppen te stellen, de later N loopt wel kans dat het moet gebeuren, duur grapje, hoewel dat bij de mijne ook nog nooit gebeurd is.
Persoonlijk zou ik voor de Classic gaan, en anders de opvolger, de N.
De V50 op gas heb ik geen ervaring mee.
Jesse84
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 01.01.2018 - 16:17

Dank voor je reactie! Welke bouwjaar is de 2.5 Classic en de V70N?
Dus qua onderhoud (kleppen stellen) is de 2.5 Classic nog iets robuuster dan de V70N.
hsv70
4th Gear member
Berichten: 557
Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36

Classic is een 98-er en de N uit 2003.
De kleppen van een oude 2.5 zijn hydrolisch, en hoeven niet gesteld te worden.
De latere 2.4 uit de N heeft dit niet. Maar het komt weinig voor dat ze gesteld moeten worden.
Het zou voor mij dan ook geen belemmering zijn om een mooie N aan te schaffen.
Jesse84
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 01.01.2018 - 16:17

En voor de V70 classic maakt het jaar niet veel uit? 1996 - 1999?
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13497
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

my 2000 kreeg de nw 2.4 motor, heb je keuze zou ik die mijden
Jesse84
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 01.01.2018 - 16:17

Ok, maar dan alleen bouwjaar 2000 mijden? Of ook andere jaren? Ik heb zelf een 2.4 uit 2001 en nooit problemen op LPG.
hsv70
4th Gear member
Berichten: 557
Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36

De nieuwere 2.4 is maar kort in de Classic geleverd, alleen vanaf my 2000, dus vanaf ongeveer eind 1999.
Vanaf 2001 kwam de gefacelifte N. Hierin enkel de 2.4.
Bouwjaar 2000 mijden vind ik wat ver gaan, maar als ik tussen een 2.5 of 2.4 kon kiezen zou ik de 2.5 nemen.
Al is het alleen al voor de mooiere roffel......
Jesse84
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 01.01.2018 - 16:17

Ok helder! In Duitsland staan nog wel een paar V70 Classics met 200-250K op de benzine motor. Wat raden jullie aan qua inbouw LPG installatie? Een Vialle?
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2806
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Op z'n minst heeft 46% van de lijst hieronder een LPi van vialle, zelf ben ik daar ook een van en bevalt mij voor de 3e keer uitstekend.

LPG

443.735 S60 2.4 140pk Bifuel 2002 DenniS60
432.370 S60 140pk 2001 Sathumax
429.000 S60 2.4 170 pk Lpi Pikantje (04/2016 verkocht)
425.456 S60 2.4 170pk Laguna-S60 (01/2017 verkocht)
415.000 S60 2.4 Lpi 2001 kalkaanslag
388.000 S60 Bifuel 2003 avstrate
365.000 S60 Lpi 2001 Johan Winkel
346.000 S60 2.4 Lpi 2001 Jurgen S60
333.544 S60 LPG 2001 jvd
333.333 S60 2.4 Bi-fuel 2002 mostrony
333.333 S60 2.4(170 pk) Lpi 2001 Grunns60
332.000 S60 LPG 2002 Ruuds60
332.000 S60 2.4 bj 2001 Hansvds
330.000 S60 2.4 Lpi 2001 RoyvW
322.650 S60 2.4 Bi-fuel 2002 PS60
321.000 S60 bifeul okt 2002 automaat mgkorenromp
312.000 S60 2.4 Lpi 2001 Rgiezen
299.430 S60 2.4 G3 2001 Kim
297.000 S60 2.4 Lpi 2001 hvds
278.000 S60 2.4 Lpi ceesie
251.000 S60 2.4 Bi-fuel 2002 WimS60
250.000 S60 2.4 Lpi 2001 Paul45
246.000 S60 2.4 Lpi 2001 Cuba Pete
230.000 S60 2.4 Lpi 2001 Beers!
225.000 S60 2.4 Lpi 2001 S60freerider
221.350 S60 2.0T G3 2000 AT NRG
220.000 S60 2.4 Bifuel Bike80
210.000 S60 2.4 G3 2001 swen
200.000 S60 2.4 Lpi Johan s60
196.800 S60 2.4 Lpi 2001 anthonyb
196.650 S60 2.4 Lpi 2001 Meeus
181.000 S60 T5 G3 2001 DeNNiS_
180.000 S60 bi-fuel 2002 FrankV
177.000 S60 2.4 G3 2005 The Real Master
118.000 S60 Bi-Fuel LPG 2002 fy76fb
101.500 S60 2.4 Lpi David01
040.652 S60 2.5T G3 2005 Denman1710
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8632
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Jesse84 schreef: Ok helder! In Duitsland staan nog wel een paar V70 Classics met 200-250K op de benzine motor. Wat raden jullie aan qua inbouw LPG installatie? Een Vialle?
Heb zelf ooit een V70R gehad en deze op Vialle LPI laten zetten. Dit was uitgevoerd door Mesman in Eindhoven. Dit is een absolute specialist in LPG in Volvo's. In die tijd reed er nog bijna niemand met zo'n auto op LPG. Deed het voortreffelijk op koud weer na. Dan was de vulgraad nog hoger en kon er niet voldoende gas worden in gespoten waardoor de motor in ging houden. Later is dat opgelost door er een extra injector bij te plaatsen tbv vollast. Werkt perfect, en het leuke is dat de motor op lpg beduidend meer vermogen en koppel leverde dan op benzine. Heb de auto op de rollenbank gehad om het te meten en het verschil was opmerkelijk.

maar het is wellicht voordeliger om een auto op lpg aan te schaffen, scheelt je zon 2500 euro.
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Jesse84
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 01.01.2018 - 16:17

Apart dat LPG dan meer vermogen geeft dan benzine! Maar Vialle LPi klinkt als een veilige keuze. Misschien heb ik dat nu ook wel in mijn S60 2001, weet eigenlijk niet waar ik dat (aan) kan zien.

Een op LPG kopen kan ook, maar in Nederland valt het niet mee een te vinden tussen de 250-350k. Meeste Classics met LPG hebben meer dan 350k gelopen. Mogelijk ben je dan duurder uit dan een benzine kopen en een nieuwe Vialle installatie inbouwen.
Laatst gewijzigd door Jesse84 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2806
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Vialle injectoren
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Jesse84
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 01.01.2018 - 16:17

Dat ziet er herkenbaar uit!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20896
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Oudere Volvo's doen het toch goed op LPG? Niet voor niets kon je daar een half miljoen km's meer rijden voordat ze naar de sloop gingen. Als ze al naar de sloop gingen maar werden doorverkocht ...
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Jesse84
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 01.01.2018 - 16:17

Ja dat ben ik helemaal eens, ik ben alleen op zoek naar wat extra informatie, zoals dat model jaar 2000 wat minder op LPG gaat, dat is voor mij nieuw.
Maar als ik het goed begrijp, kan een V70 Classic 2.5 (met de roffel ;-) ) prima samen met een LPi Vialle installatie.

Dus maar eens goed op zoek naar de de V70 Classic benzine met lage KM stand, of naar een V70 met LPG die zeer goed onderhouden is.
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Of een bifuel. Evt een zweedse cng ombouwen naar lpg.
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”