Beste mede forumleden,
Ik denk dat ik een serieus probleem heb met onze Volvo V70 T-5 geartronic.
De auto trilt bij gasgeven vanaf een km of 80 tot boven de 100km het betreft een soort van schokken van de auto.
Het stuur blijft wonderwel gespaard van deze trillingen.
Ook als de auto op de cruise control staat en omhoog rijd voel je het echter gaat deze naar beneden dan is de trilling verdwenen.
Wat is er tot nu toe gedaan de achterschokbrekers zijn vervangen en mogelijk zouden de banden als volgende aan de beurt zijn.
Wie heeft er eventueel een idee waar te zoeken ik zelf zat mogelijk aan de aandrijving te denken.
Maar misschien moet ik wel afscheid nemen van deze auto daar hij inmiddels 377.000km heeft gereden.
Dus optie's voor een vervanger zijn dan ook welkom.
Einde V70 - T5 uit 2001 inzicht?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 23.01.2007 - 12:35
- Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Volvo T5 geartronic 2001 comfortline, sportline etc. nebula 18";
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Doet hij dit ook als je vol gas tot ver boven de 100 accelereert?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 23.01.2007 - 12:35
- Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Nee dan is het niet noemenswaardig aanwezig moet ik zeggen. maar zodra je op de cruise snelheid zit is het er weer.
Volvo T5 geartronic 2001 comfortline, sportline etc. nebula 18";
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Dan zou ik het niet zoeken in aandrijven/chassis maar iets met lucht, brandstof of ontsteking. Is de gasklep al eens schoongemaakt of vervangen?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 23.01.2007 - 12:35
- Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Ja verleden jaar is het gasklephuis vervangen en ook de luchtmassa meter. Verder heeft de auto altijd zijn beurten op tijd gehad en start en rijd zeer soepel. Automaat is geflushed. Zelf lijkt het erop dat de auto een onbalans heeft hebben hem laten uitlijnen toen leek het minder te zijn. Dus we dachten dan ook de banden te vervangen (zit niet heel veel profiel meer op) en kijken of dat beter zou zijn.
Volvo T5 geartronic 2001 comfortline, sportline etc. nebula 18";
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Aan de computer hangen lijkt mij de eerste stap, al hebben dit soort wazige storingen de eigenschap dat ze binnen de foutmarge vallen en net geen melding genereren.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 23.01.2007 - 12:35
- Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Die stap is gezet en leverde idd niets op buiten de meldingen die we al wisten. Maar wil er ook geen berg geld meer aan uitgeven nu de auto economisch wel is afgeschreven.
Volvo T5 geartronic 2001 comfortline, sportline etc. nebula 18";
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 16.01.2007 - 22:45
- Locatie: Best
Probeer de GT eens in verschillende versnellingen vast te zetten. Is het dan ook bij 80-100, of is het toerental afhankelijk ?
Indien sneheids afhankelijk denk ik eerder aan de aandrijving, toerenafhankelijk eerder aan de motor. Vervuiling, oude bougies ?
Ga ook eens van die dure priemiejum benzine (BP Ultimate of Shell Vpower) tanken. Onze mini (die veel korte stukjes rijdt) gaat er echt veel lekkerder van rijden. Bij onze V70 T4 maakt het trouwens niets uit, maar die motor blijft goed schoon door veel lange afstanden.
Indien sneheids afhankelijk denk ik eerder aan de aandrijving, toerenafhankelijk eerder aan de motor. Vervuiling, oude bougies ?
Ga ook eens van die dure priemiejum benzine (BP Ultimate of Shell Vpower) tanken. Onze mini (die veel korte stukjes rijdt) gaat er echt veel lekkerder van rijden. Bij onze V70 T4 maakt het trouwens niets uit, maar die motor blijft goed schoon door veel lange afstanden.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Zitten je wielen en aandrijfassen wel vast?
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 23.01.2007 - 12:35
- Locatie: Maarssen
- Contacteer:
De wielen zitten vast maar kan ik nog even controleren met dopsleutel. Hoe controleer ik dan of de aandrijving vast/los zit???
Volvo T5 geartronic 2001 comfortline, sportline etc. nebula 18";
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Achter het centerkapje zit ee hele dikke moer of een wat kleinere bout. Probeer of deze zijn aan te draaien.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Verdacht is: onbalans wielen/kromme velgen. Of wat ed al zegt, zit alles wel vast?
Verdacht is: onbalans in aandrijfas/sen
Verdacht is: koppelomvormer, want ook die kan voor nare trillingen zorgen.
Verdacht is: onbalans in aandrijfas/sen
Verdacht is: koppelomvormer, want ook die kan voor nare trillingen zorgen.
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Ik dacht ook aan de wielen, maar hangt er van af wat voor trilling er ervaren wordt. Mijn auto had slecht gebalanceerde wielen achteraan en dat was voelbaar als een trilling bij ongeveer 100km/h, het leek wel alsof ik met de achterwielen op kasseien reed terwijl de voorwielen op asfalt liepen. 2x voor moeten teruggaan eer het opgelost was.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 23.08.2015 - 14:31
Lijkt heel sterk op het fenomeen dat wij hadden met de C70. Beide aandrijfassen versleten, waardoor alles trilde bij belasting (gas geven) vanaf ca 80 km. Logisch dat je het niet ervaart bergaf want dan worden ze niet meer belast.blaastoeter schreef: Beste mede forumleden,
Ik denk dat ik een serieus probleem heb met onze Volvo V70 T-5 geartronic.
De auto trilt bij gasgeven vanaf een km of 80 tot boven de 100km het betreft een soort van schokken van de auto.
Het stuur blijft wonderwel gespaard van deze trillingen.
Ook als de auto op de cruise control staat en omhoog rijd voel je het echter gaat deze naar beneden dan is de trilling verdwenen.
Wat is er tot nu toe gedaan de achterschokbrekers zijn vervangen en mogelijk zouden de banden als volgende aan de beurt zijn.
Wie heeft er eventueel een idee waar te zoeken ik zelf zat mogelijk aan de aandrijving te denken.
Maar misschien moet ik wel afscheid nemen van deze auto daar hij inmiddels 377.000km heeft gereden.
Dus optie's voor een vervanger zijn dan ook welkom.
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.
C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)
Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)
Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!