Hallo!
Goede morgen iedereen!
Ik heb een Volvo S80 T6 uit 1999, fantastische auto!
Nu open ik met de afstandsbediening de auto, dan springt de auto open en dan springt het bestuurdersportier meteen weer op slot. Ik moet dus snel genoeg zijn om het portier te openen.
Soms, nu toevallig al 3 dagen achter elkaar, dat je hem wel hoor klikken, maar gaat helemaal niet meer open..
Heel vervelend, want je moet via de passagierskant de deur aan de binnenkant open maken, en dan gaat hij wel open.
Het zit echt in de Centrale Vergrendeling. Ik heb de portier al eens open gehad, maar kan niks raars vinden..
Plus
Nu is het zo dat de auto met een koude motor bij een snelheid onder de 50 km/h af en toe inhoud, stottert. Dit doet hij net zo lang totdat de temperatuur van 0 tot het 1e streepje gaat. Daarna is het weg.
Sterker nog..
Als ik de auto start (koude start) en dan hem laat draaien 5 minuten tot de temperatuur tot het eerste streepje gaat en dan pas gaat rijden heb ik ook nergens last van.
Ik hoop niet dat de koppakking ergens defect is.. Of heeft dit hier niks mee te maken?
Weet iemand van jullie wat dit zou kunnen zijn?
Wat ik al gedaan heb:
Olie verversing
Fuel conditioner
Injector Wynn's cleaner
Bougies vervangen
Onderhoudsbeurt
Foutcode's:
0025 PDM-0025 Motor Spiegel, Geen signaal
0093 ABS-0093 Sturing App. COmmunicatie (er zit sinds 3 maanden een nieuwe ABS Module in)
6A02 CEM-6A02
1A58 CEM-1A58
1A57 CEM-1A57
1A55 CEM-1A59
HELP!
Wat is jullie advies?
Storingscode's en probleem!
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Onze T6 doet vaak hetzelfde, wat betreft het ontgrendelen met de AB waarna de bestuurdersdeur meteen weer op slot springt. Ik klik de AB dan gewoon nog een keer open, en dan gaat hij alsnog open en blijft dan altijd open. Tot nu toe, in elk geval. Kan je helaas niet helpen met de codes, heb je geen 'vertaling' van de laatste vier?
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- haasje
- 4th Gear member
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 11.05.2007 - 00:33
- Locatie: Boxtel
PDM-0025:
Mogelijke oorzaak
Breuk in de signaalkabel naar de buitenspiegelverwarming of motoren (inclusief de motor voor elektrisch inklapbare buitenspiegels)
Gesprongen zekering 11C/35 of 11C/36.
Beschadigde defroster in zijspiegel.
ABS-0093:
Mogelijke oorzaak
Storing in brandstof- en ontstekingssysteem.
CEM-6A02:
Mogelijke oorzaak
De vergrendeling zit vast in ontgrendelde positie
Open circuit in de signaalkabel van de vergrendelingsstandsensor.
De signaalkabel van de vergrendelingsstandsensor heeft kortsluiting gemaakt met de voeding.
Storing in relais.
Open circuit in relaisvoeding/defecte zekering.
Storing in het circuit van de motor van de vergrendelinrichting.
Storing in de achterste elektronische regeleenheid (REM).
CEM-1A58:
Mogelijke oorzaak
Geen voeding naar de telefooneenheid (PHM)
Breuk(en) in de massakabel naar de telefooneenheid (PHM)
Contactweerstand in de aansluitingen
Breuk(en) in de bedrading van het CAN-lagesnelheidsnetwerk naar de telefooneenheid (PHM)
De telefooneenheid (PHM) is niet geschikt voor deze auto (het is bijvoorbeeld een gebruikte regeleenheid met andere software/hardware).
CEM-1A57:
Mogelijke oorzaak
Geen voeding naar de RTI-eenheid
Breuk(en) in de massakabel naar de RTI-eenheid
Contactweerstand in de aansluitingen
Breuk(en) in de bedrading van het CAN-lagesnelheidsnetwerk naar de RTI-eenheid
De RTI-eenheid is niet geschikt voor deze auto (het is bijvoorbeeld een gebruikte regeleenheid met andere software/hardware).
CEM-1A59:
Mogelijke oorzaak
Geen voeding naar de audio-eenheid (AUM)
Breuk(en) in de massakabel naar de audio-eenheid (AUM)
Contactweerstand in de aansluitingen
Breuk(en) in de bedrading van het CAN-lagesnelheidsnetwerk naar de audio-eenheid (AUM)
- De audio-eenheid (AUM) is niet geschikt voor deze auto (het is bijvoorbeeld een gebruikte regeleenheid met andere software/hardware).
De laatste 3 zijn verklaarbaar indien er een aftermarked radio geplaatst is.
Mogelijke oorzaak
Breuk in de signaalkabel naar de buitenspiegelverwarming of motoren (inclusief de motor voor elektrisch inklapbare buitenspiegels)
Gesprongen zekering 11C/35 of 11C/36.
Beschadigde defroster in zijspiegel.
ABS-0093:
Mogelijke oorzaak
Storing in brandstof- en ontstekingssysteem.
CEM-6A02:
Mogelijke oorzaak
De vergrendeling zit vast in ontgrendelde positie
Open circuit in de signaalkabel van de vergrendelingsstandsensor.
De signaalkabel van de vergrendelingsstandsensor heeft kortsluiting gemaakt met de voeding.
Storing in relais.
Open circuit in relaisvoeding/defecte zekering.
Storing in het circuit van de motor van de vergrendelinrichting.
Storing in de achterste elektronische regeleenheid (REM).
CEM-1A58:
Mogelijke oorzaak
Geen voeding naar de telefooneenheid (PHM)
Breuk(en) in de massakabel naar de telefooneenheid (PHM)
Contactweerstand in de aansluitingen
Breuk(en) in de bedrading van het CAN-lagesnelheidsnetwerk naar de telefooneenheid (PHM)
De telefooneenheid (PHM) is niet geschikt voor deze auto (het is bijvoorbeeld een gebruikte regeleenheid met andere software/hardware).
CEM-1A57:
Mogelijke oorzaak
Geen voeding naar de RTI-eenheid
Breuk(en) in de massakabel naar de RTI-eenheid
Contactweerstand in de aansluitingen
Breuk(en) in de bedrading van het CAN-lagesnelheidsnetwerk naar de RTI-eenheid
De RTI-eenheid is niet geschikt voor deze auto (het is bijvoorbeeld een gebruikte regeleenheid met andere software/hardware).
CEM-1A59:
Mogelijke oorzaak
Geen voeding naar de audio-eenheid (AUM)
Breuk(en) in de massakabel naar de audio-eenheid (AUM)
Contactweerstand in de aansluitingen
Breuk(en) in de bedrading van het CAN-lagesnelheidsnetwerk naar de audio-eenheid (AUM)
- De audio-eenheid (AUM) is niet geschikt voor deze auto (het is bijvoorbeeld een gebruikte regeleenheid met andere software/hardware).
De laatste 3 zijn verklaarbaar indien er een aftermarked radio geplaatst is.
volvo 460 1.8i '96
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Klinkt als dat het slot zelf defect is. Die dingen zijn nou eenmaal gevoelig door de microswitches.
Wbt het stotteren: https://www.volvov70forum.com/topic.php?t=8514
Lees dat maar eens door. Temp-sensoren gaan dus nog weleens stuk.
Wbt het stotteren: https://www.volvov70forum.com/topic.php?t=8514
Lees dat maar eens door. Temp-sensoren gaan dus nog weleens stuk.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 21.05.2013 - 11:24
ABS0093, enig idee waar dit in kan zitten? Kwaaltjes die er bij dit type zijn?
Het linkje naar het andere forum was goed om te lezen. Heb direct een thermostaat en een sensor besteld. Deze ga ik er in zetten.
Nu brandt ook een lampje storing uitlaatsysteem..
Kan dat storing uitlaatsysteem ook te maken hebben met het niet op temperatuur kunnen komen?
Het linkje naar het andere forum was goed om te lezen. Heb direct een thermostaat en een sensor besteld. Deze ga ik er in zetten.
Nu brandt ook een lampje storing uitlaatsysteem..
Kan dat storing uitlaatsysteem ook te maken hebben met het niet op temperatuur kunnen komen?
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Graag even de volvo storingcode posten. Maar wees voorbereid, op zon oude T6 loop je leeg. Kan een hoop stuk gaan.
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Vida zegt op die code dat er geen belastings signaal uit de ecm komt die de abs wil ontvangen.
Zat die abs code er al in voordat de module is vernieuwd? Waarom is de abs module vernieuwd?
Zat die abs code er al in voordat de module is vernieuwd? Waarom is de abs module vernieuwd?
- haasje
- 4th Gear member
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 11.05.2007 - 00:33
- Locatie: Boxtel
dit is wat vida erover zegt:
Toestand
De regeleenheden wisselen informatie met elkaar uit onder een netwerk via een gestandaardiseerde seriële interface - CAN (Controller Area Network). De regeleenheden verzenden en ontvangen informatie. Storingscode ABS-0093 wordt opgeslagen als de ABS-regeleenheid waarneemt dat er geen belastingssignaal van de motorregeleenheid is.
Vervangende waarde
Anti-doorslipfunctie uitgeschakeld.
Mogelijke oorzaak
Storing in brandstof- en ontstekingssysteem.
Storingsbeeld
Anti-doorslipwaarschuwingslampje brandt.
Anti-doorslipfunctie werkt niet.
Toestand
De regeleenheden wisselen informatie met elkaar uit onder een netwerk via een gestandaardiseerde seriële interface - CAN (Controller Area Network). De regeleenheden verzenden en ontvangen informatie. Storingscode ABS-0093 wordt opgeslagen als de ABS-regeleenheid waarneemt dat er geen belastingssignaal van de motorregeleenheid is.
Vervangende waarde
Anti-doorslipfunctie uitgeschakeld.
Mogelijke oorzaak
Storing in brandstof- en ontstekingssysteem.
Storingsbeeld
Anti-doorslipwaarschuwingslampje brandt.
Anti-doorslipfunctie werkt niet.
volvo 460 1.8i '96
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Zat de 0093 code daarvoor er ook al in? Is de ecm helemaal vrij van codes?