Hallo allemaal,
Ik ben de gelukkige bezitter van een S60 met een volledig lederen interieur.
De uitvoering noemen ze "sports edition".
Ik zou eens willen vragen aan collega's of er iemand een maxi cosi Rodi XP autostoeltje heeft voor kinderen t/m 36KG en of dat past.
Ik heb eens ergens gelezen dat de hoofdsteun van de Rodi XP niet lekker past bij de hoofdsteun van de auto. Ook vind ik de achterbank behoorlijk diep en "kuiperig". Hoe zit die Rodi XP op de achterbank?
Nou, ik ben benieuwd of er mensen zijn die zo'n stoeltje hebben en of het een beetje bevalt.
Alvast bedankt voor de reacties.
groeten,
Keesjan
Maxi Cosi - Rodi XP
- Jurgen S60
- 4th Gear member
- Contacteer:
Sorry, kheb geen kids, dus geen Maxi dinges etc.
S60 for life!!
440 GL 1988 (25000km)
440 GLE 1989 (120000km)
V40 2.0 1996 (250000km)
S60 2.4 170pk 2000 - mobility line, etc.
440 GL 1988 (25000km)
440 GLE 1989 (120000km)
V40 2.0 1996 (250000km)
S60 2.4 170pk 2000 - mobility line, etc.
-
- 1st Gear member
Wij hebben ook een Rodi XP. Past redelijk in de S60. De gordel is wat moeilijk in het slot te krijgen door de kuipjes in de achterzitting. Maar dat geldt ook voor andere kinderzitjes. Wij gebruiken meestal het gordelslot van de middengordel. Gewoon even uitproberen als je bij de winkel bent.
- Totan
- 1st Gear member
Hoi,
Ik heb 2 Rodi SPS's achterin. Ze passen prima, geen problemen met de hoofdsteunen. Dat had ik in de 850 nog wel. Alleen zijn de gordels erg lastig vast te maken. Lastig genoeg voor mijn vriendin om zich hier verschrikkelijk aan te ergeren.
Het slot is lastig vast te maken omdat de kinderzitjes breed zijn maar ook omdat de sloten diep liggen en de "sleutels" onder een hoek staan. Ik vermoed daarom dat je het probleem ook met andere kinderzitjes zult hebben.
Mocht je meerdere kinderen hebben dan kan je overwegen alvast twee zitjes te kopen. Ik heb dat niet gedaan en zit nu met twee verschillende kleurencombinaties opgezadeld omdat blauw niet meer leverbaar is.
Ik heb 2 Rodi SPS's achterin. Ze passen prima, geen problemen met de hoofdsteunen. Dat had ik in de 850 nog wel. Alleen zijn de gordels erg lastig vast te maken. Lastig genoeg voor mijn vriendin om zich hier verschrikkelijk aan te ergeren.
Het slot is lastig vast te maken omdat de kinderzitjes breed zijn maar ook omdat de sloten diep liggen en de "sleutels" onder een hoek staan. Ik vermoed daarom dat je het probleem ook met andere kinderzitjes zult hebben.
Mocht je meerdere kinderen hebben dan kan je overwegen alvast twee zitjes te kopen. Ik heb dat niet gedaan en zit nu met twee verschillende kleurencombinaties opgezadeld omdat blauw niet meer leverbaar is.
- ccvanmarion
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Hoi,
Ik heb hier een topic geplaatst (met foto's) over DE oplossing voor de gordelproblematiek met kinderzitjes:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Ik heb hier een topic geplaatst (met foto's) over DE oplossing voor de gordelproblematiek met kinderzitjes:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Koos van Marion
Volvo S60 T5 comfort/premium/sports
Volvo S60 T5 comfort/premium/sports