Komende uit een Seat Alhambra van 2003 met 250K op de teller was en is dit een heerlijke overgang geweest! Al heel lang is mijn wens geweest een V70 te mogen rijden en het is er dus van gekomen. We hebben verschillende auto's online en in het echt bekeken en de auto die we nu te gekocht hebben vonden we (uiteraard) het mooist van allemaal.
Het is een R-editie en rijdt erg lekker! Wat een verschil met de Alhambra en dat is uiteraard ook wel logisch, de Alhambra was een echte pakezel en heeft meer dan voldoende zijn best gedaan, wat hebben we daar veel in kunnen vervoeren. Als we op vakantie gingen dan ging de koelkast rechtop in de auto mee op vakantie, dat zal nu niet meer gaan lukken

Terugkomende op de Volvo, vandaag een behoorlijk stuk ermee mogen rijden naar een visite en het verbruik is wat hoger t.o.v. de Alhambra. De Alhambra kon 1:12 halen en met de Volvo is het denk ik 1:9,5 maar wat lekker rijden! Het geluid van de weg hoor je bijna niet en je kan gewoon met elkaar praten. Het vermogen is meer dan voldoende, wat heet; als je even het gaspedaal intrapt dan ga je heel snel veel te hard.. Binnenkort maar even naar Duitsland om dat ongestraft te kunnen doen.
Aankomende seizoen gaan we weer met de caravan op pad en dat lijkt me ook heel heerlijk rijden met de Volvo, denk dat het vermogen meer dan voldoende zal zijn. Dat was ook altijd goed met de Alhambra met de 2.0 motor, die trok in combinatie met eigen gewicht de caravan prima van de plek. Met de Volvo verwacht ik eigenlijk dat het nog makkelijker gaat worden, qua verbruik dan maar eens kijken wat die gaat doen. Weet iemand of de elektronische handrem voldoende is om de auto en caravan op de schuine helling vast te houden op de plek? Lijkt me eigenlijk van wel toch?
Ben nog aan het inlezen op chiptunen nog iets is om te gaan doen, lees er ook wel goede ervaringen over, ben daar nog niet helemaal uit.
Waarom heb ik me hier aangemeld? Nou eigenlijk simpel, ik vind het altijd erg leuk veel informatie te lezen over de Volvo en de ervaringen daarmee. Daarnaast lijkt het mij een mooie plek om nieuwtjes, tips en en wetenswaardigheden te vinden. Dus ik zal zeer zeker hier regelmatig te vinden zijn.
Heb wel alvast gelijk een eerste vraag: kan het zijn dat ik nergens op het dashboard de actuele motortemperatuur kan aflezen?
Hieronder enkele foto's van de auto: