slotbouten

Zomerbanden, winterbanden, bandenboeren bandenplakken? Kortom alles over het contact met de weg.
Plaats reactie
dutchk9
1st Gear member

hallo wie heeft er een idee om originele volvo slotbouten te verwijderen. Van mijn adapter was een klein puntje afgebroken dus niet meer te gebruiken. Vanmorgen bij de dealer geweest en met hun adapter set kregen ze er 1 los. Ik weet honderd procent zeker dat ze vastgezet zijn met het voorgeschreven aanhaal koppel en de bouten waren voorzien van een klein likje kopervet. Voordat ik nog ga boren of in het ergste geval mijn velgen stuk ga zagen/slijpen neem ik elke tip zonder meer aan. de bekende tip om er een dop overheen te slaan werkte niet omdat er een meedraaiende buitenring op de bestaande slotbouten zitten.
bij voorbaat dank.
BendW
5th Gear member

De andere bouten krijg je wel los?..in dat geval zou ik er een losse bout op lassen voor ze los te zetten en gelijk die bazaar weg flikkerend.
Fulaks
6th Gear member

Heb ik ook ooit gehad, miserie. Ik gebruik nooit meer slotbouten, heeft me een hoop geld gekost. In de garage hebben ze er ook een gewone bout opgelast om hem los te krijgen.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Blade
5th Gear member
Contacteer:

Hoi,

Enige oplossing is een stalen pijpe erop te lassen. Pijpje van binnenuit dichtlassen tegen de bout aan.

Dan een oude 1/2 dop daar op vast lassen en met een lang wringijzer los halen (niet met lucht)

Meerdere malen zo al gedaan. O schade aan velgen of auto.

Ongv 15-30min per wiel als alles mee zit.
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Banden en velgen”