Inmiddels weet ik dat dit waarschijnlijk de bus is in de haakse overbrenging, maar dat het in theorie ook een sensor zou kunnen zijn. Mijn vraag is, hoe kan ik met zekerheid vaststellen dat het deze bus is zonder de boel daadwerkelijk te demonteren? De auto is een automaat trouwens.
V70R: geen aandrijving op de achterwielen meer
- Jazzy
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 18.12.2017 - 17:11
Paar dagen geleden ontdekte ik bij toeval, de auto stond op de brug ivm. uitlijnen, dat mijn 'nieuwe' V70R zelfs AWD heeft. De blijdschap was helaas van korte duur want tijdens het stevig accelereren na een bocht klonk er een luide 'klunk' en verloor ik de aandrijving naar de achterwielen en heb ik weer 2WD. 
Inmiddels weet ik dat dit waarschijnlijk de bus is in de haakse overbrenging, maar dat het in theorie ook een sensor zou kunnen zijn. Mijn vraag is, hoe kan ik met zekerheid vaststellen dat het deze bus is zonder de boel daadwerkelijk te demonteren? De auto is een automaat trouwens.
Inmiddels weet ik dat dit waarschijnlijk de bus is in de haakse overbrenging, maar dat het in theorie ook een sensor zou kunnen zijn. Mijn vraag is, hoe kan ik met zekerheid vaststellen dat het deze bus is zonder de boel daadwerkelijk te demonteren? De auto is een automaat trouwens.
2004 Volvo V70R
2000 Jaguar XJ8
1973 Porsche 914
2000 Jaguar XJ8
1973 Porsche 914
- thuizt
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 26.11.2016 - 23:27
Hmm net zelf de haakse koppeling en bus vervangen.
Heb echter geen Haldex maar Visco
Tijdens de eerste sneeuwdag een tik onder de auto gehoord bij wegrijden uit de besneeuwde berm waarna er onheilspellende geluiden onder de auto vandaag kwamen bij loslaten van het gas.
Had dus nog wel aandrijving op de achterwielen.
Mij lijkt dat als de auto op de brug staat en de cardan beweegt onafhankelijk van de voorwielen dat het dan de haakse overbrenging danwel de bus is.
Om de bus te vervangen moet volgens mij toch de haakse overbrenging eruit.
Fijne reparaties.
Daarna was wel alle speling die voorheen in de aandrijflijn zat en een resonantie bij 3000 toeren verdwenen. Was trouwens volgens mij geen resonantie bij 3000 toeren maar 120 /130 km/h.
Succes
Heb echter geen Haldex maar Visco
Tijdens de eerste sneeuwdag een tik onder de auto gehoord bij wegrijden uit de besneeuwde berm waarna er onheilspellende geluiden onder de auto vandaag kwamen bij loslaten van het gas.
Had dus nog wel aandrijving op de achterwielen.
Mij lijkt dat als de auto op de brug staat en de cardan beweegt onafhankelijk van de voorwielen dat het dan de haakse overbrenging danwel de bus is.
Om de bus te vervangen moet volgens mij toch de haakse overbrenging eruit.
Fijne reparaties.
Daarna was wel alle speling die voorheen in de aandrijflijn zat en een resonantie bij 3000 toeren verdwenen. Was trouwens volgens mij geen resonantie bij 3000 toeren maar 120 /130 km/h.
Succes
V70 2.5t-2007 p3 (LPG binnenkort)
V70XC-2001-LPG
V70XC-2001-LPG
- Brambo67
- 3rd Gear member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25
Is al heel veel over geschreven op de NL en buitenlandse fora. Haakse overbrenging of de verbindingsbus zijn vaak de boosdoeners. Bij de oudere types V70nR'en zijn de bussen wat zwakker. Bij een AT gaat ie minder snel stuk door slip in de bak. Bij een hoge km-stand en originele HO en bus dan is de kans na 'kloenk' wel groot dat je aan de beurt ben. Met geluk de bus, anders het hele zwikkie.
- Brambo67
- 3rd Gear member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25
Als dat nog de originele set is dan moet niemand ooit meer zeggen dat de AWD van Volvo niet sterk isBrambo67 schreef: Is al heel veel over geschreven op de NL en buitenlandse fora. Haakse overbrenging of de verbindingsbus zijn vaak de boosdoeners. Bij de oudere types V70nR'en zijn de bussen wat zwakker. Bij een AT gaat ie minder snel stuk door slip in de bak. Bij een hoge km-stand en originele HO en bus dan is de kans na 'kloenk' wel groot dat je aan de beurt ben. Met geluk de bus, anders het hele zwikkie.















