Richtingaanwijzers van achterlichten vervangen door LED.
-
- 1st Gear member
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de richtingaanwijzers in de achterlichten door LED lampen? De hele V40 is nagenoeg uitgevoerd met LED en dan plaatst Volvo halogeen richtingaanwijzers achterin. Iemand wellicht deze reeds vervangen door LED, en zo ja welke?
-
- 2nd Gear member
En ik maar denken dat Full LED ook echt Full LED was.robinh schreef: De hele V40 is nagenoeg uitgevoerd met LED.............
Zojuist gekeken,...... niet dus. Richtingaanwijzers en achteruitrijlicht zijn gewone bolletjes.

Volvo V40 T3 Nordic+ geartronic 2017
- Rinootje
- 4th Gear member
Niet echt storend, maar ik ben zelf ook een liefhebber van LED verlichting.
Daarvoor heb ik bij onze verre, Aziatische, buren gewinkeld en de bolletjes door deze LEDs vervangen:
Voor richtingaanwijzers (kleur geel/oranje)
Voor remlicht (kleur rood)
Voor achteruitrij licht (kleur wit)
Voor mistachterlicht (kleur rood)
Van die laatste heb ik er nog eentje over, ze gaan alleen per twee en heb er maar eentje nodig.
Alles werkt prima, zonder één enkele storing op het canbus systeem.
Maar echter, volgens de Europese regelgeving is dit "strafbaar". In de regelgeving staat nl letterlijk, dat een bepaalde fitting een gloeidraad moet bevatten.
Echter zal oom agent hier over het algemeen niet moeilijk over doen. Zowel, dan is het altijd belangrijk, om de oude lampjes nog ergens in je auto te bewaren
Daarvoor heb ik bij onze verre, Aziatische, buren gewinkeld en de bolletjes door deze LEDs vervangen:
Voor richtingaanwijzers (kleur geel/oranje)
Voor remlicht (kleur rood)
Voor achteruitrij licht (kleur wit)
Voor mistachterlicht (kleur rood)
Van die laatste heb ik er nog eentje over, ze gaan alleen per twee en heb er maar eentje nodig.
Alles werkt prima, zonder één enkele storing op het canbus systeem.
Maar echter, volgens de Europese regelgeving is dit "strafbaar". In de regelgeving staat nl letterlijk, dat een bepaalde fitting een gloeidraad moet bevatten.
Echter zal oom agent hier over het algemeen niet moeilijk over doen. Zowel, dan is het altijd belangrijk, om de oude lampjes nog ergens in je auto te bewaren

Mazda CX-30 SkyActive-X Takumi (MY2025)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)