Beste allemaal,
Na ruim 640.000 trouwe kilometers heb ik sterk het gevoel dat het tijd word dat mijn gloeispiralen met pensioen gaan.
ik weet waar ze zitten, ik weet wat ze kosten maar ik maak me om 1 dingetje toch een beetje zorgen.
het er uit halen. het lijkt me het handigste om ze er met een lange dop 8 uit te draaien, maar waar ik bang voor ben is dat ze afbreken omdat ze misschien vast geoxideerd zitten is de schroefdraad. ik las ook iets over een breekpunt van 20Nm ?
is er iemand met ervaring en of tips ?
greetz
vervangen gloei spiraalen
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 08.01.2018 - 21:14
Volvo 240 estate aut 2.3 LPG 1993, 932000 - 1.335000km 2008-2012
Volvo V70 aut D5 163pk 2002, 449600 - 876000km 2015-2018
Volvo V70 aut 2.4d 130pk 2005, 43600 - 461000km 2018-2019
Volvo C70 aut T5 coupe 240pk 1999, 334000-....... 2019-........
Volvo V70 aut D5 163pk 2002, 449600 - 876000km 2015-2018
Volvo V70 aut 2.4d 130pk 2005, 43600 - 461000km 2018-2019
Volvo C70 aut T5 coupe 240pk 1999, 334000-....... 2019-........
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 16:29
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Het is wellicht handig als je v70 vragen in het v70 forum plaatst en niet op het hogere niveau. Wellicht dat een moderator deze vraag kan verplaatsen.
Vaak worden vragen hier op dit niveau over het hoofd gezien.
viewforum.php?f=20 <-- v70 2000-2007 forum.
Vaak worden vragen hier op dit niveau over het hoofd gezien.
viewforum.php?f=20 <-- v70 2000-2007 forum.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Donejrkalf schreef: Het is wellicht handig als je v70 vragen in het v70 forum plaatst en niet op het hogere niveau. Wellicht dat een moderator deze vraag kan verplaatsen.
Vaak worden vragen hier op dit niveau over het hoofd gezien.
viewforum.php?f=20 <-- v70 2000-2007 forum.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Ik heb ze paar weken terug vervangen en was bang voor exact hetzelfde. Heb er 1 getest en die ging er zonder enige moeite uit.
Voor de zekerheid had ik ze ingespoten met Imal en ben daarna nog een paar keer wezen rijden zodat alles goed kon intrekken.
Daarna met een warme motor alles gewisseld, zonder enige moeite. Alleen het kunststof van de connectoren is gebroken maar ik ga dat voor de netheid oplossen met krimpkous.
Edit: ik zie nu dat de link naar mijn topic is....
Voor de zekerheid had ik ze ingespoten met Imal en ben daarna nog een paar keer wezen rijden zodat alles goed kon intrekken.
Daarna met een warme motor alles gewisseld, zonder enige moeite. Alleen het kunststof van de connectoren is gebroken maar ik ga dat voor de netheid oplossen met krimpkous.
Edit: ik zie nu dat de link naar mijn topic is....
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km