Media mogelijkheden
- Pieterxc90
- 2nd Gear member
Op het midden van het dashboard, net boven de middenconsole kunnen o.a. de alarmlichten, de voorruitontwaseming, de achterruitverwarming en de dashboardkastvergrendeling worden bediend. Ook is er een aansluiting die volgens het ownersmanual "media" wordt genoemd. Op dat laatste wordt er, bij mijn weten, niet verder in gegaan. Tot nu toe heb ik geen behoefte gehad aan nog meer media in de auto. Toch ben ik nieuwsgierig wat de mogelijkheid is van deze aansluiting. Er zijn vast forummers die het weten. Wil je dat met mij delen?
2016 - heden: XC90 T5 R-design, electric silver
2005 - 2016: XC90 2,5T Momentum, magic blue
-
- 4th Gear member
Het enige dat ik daar zie waar je iets in zou kunnen stoppen is een smalle sleuf, tweede van rechts.
Als ik me niet vergis dan wordt via die sleuf lucht uit het interieur gezogen om over de sensor van
de binnenthemperatuur te laten blazen ten behoeve van de airco. Een aansluiting zie ik niet.
De volume/run/pause knop en de knoppen links en rechts ervan hebben wel betrekking op het medium
dat op een bepaald moment de bron is voor het audiosysteem.
Als ik me niet vergis dan wordt via die sleuf lucht uit het interieur gezogen om over de sensor van
de binnenthemperatuur te laten blazen ten behoeve van de airco. Een aansluiting zie ik niet.
De volume/run/pause knop en de knoppen links en rechts ervan hebben wel betrekking op het medium
dat op een bepaald moment de bron is voor het audiosysteem.
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
- Pieterxc90
- 2nd Gear member
Oh, dat is een openbaring! Misschien wordt in de ownersmanual met de term "media" inderdaad alleen de middelste draai/drukknop bedoeld en niet het gleufje waarin je een SD kaartje lijkt te kunnen stoppen. Wellicht wordt er daarom ook niets verder over gezegd.
-
- 4th Gear member
Da's wat ik denk. Er is ook al in USB en BT voorzien.
Dat het dient om lucht aan te zuigen acht ik mogelijk omdat dit bij vorige Volvo modellen het geval was.
Je zou het kunnen testen door je oor te luisteren te leggen aan het sleufje. Je zou dan mogelijk een
zacht geluid van luchtstroom kunnen horen, bij het afsluiten van het sleufje zou de toon kunnen stijgen.
Dat het dient om lucht aan te zuigen acht ik mogelijk omdat dit bij vorige Volvo modellen het geval was.
Je zou het kunnen testen door je oor te luisteren te leggen aan het sleufje. Je zou dan mogelijk een
zacht geluid van luchtstroom kunnen horen, bij het afsluiten van het sleufje zou de toon kunnen stijgen.
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
- Pieterxc90
- 2nd Gear member
Mensen, bedankt. Dit is me nu helemaal duidelijk.
Nu we het toch over media hebben: ik speel muziek af via een USB-stick aangesloten in de ruimte onder de middenarmsteun. De muzieknummers worden op alfabetische volgorde gepresenteerd en ook in die volgorde afgespeeld. Ooit is het mij gelukt dit afspelen in willekeurige volgorde (shuffle) in te stellen, maar dat was kennelijk meer geluk dan wijsheid. Ik krijg het niet meer voor elkaar. Kan iemand mij de weg wijzen in de instellingsvolgorde?
Nu we het toch over media hebben: ik speel muziek af via een USB-stick aangesloten in de ruimte onder de middenarmsteun. De muzieknummers worden op alfabetische volgorde gepresenteerd en ook in die volgorde afgespeeld. Ooit is het mij gelukt dit afspelen in willekeurige volgorde (shuffle) in te stellen, maar dat was kennelijk meer geluk dan wijsheid. Ik krijg het niet meer voor elkaar. Kan iemand mij de weg wijzen in de instellingsvolgorde?