Nu wil ik een 2DIN systeem erin plaatsen en ben al heel veel info tegen gekomen op internet hoe dit te doen. Dat gaat nog niet zo makkelijk met de fiberoptics in de XC90, maar wat ik er tot nog toe van begrepen heb moet ik het volgende doen:
1- accu los
2- oude radio demonteren
3- Display van de oude radio aangesloten laten zitten en achter het dashboard netjes ergens verstoppen
4- continu plus ergens vandaan zien te halen (cd speler?) voor de nieuwe unit
5- min en geschakelde plus vanaf de sigareten-aansteker pakken voor de nieuwe unit
6- (eventueel adapterkabel gebruiken voor de stuurwielbediening)
7- De bos met kabels naar de speakers doorknippen en aan de kabelboom van de nieuwe unit solderen. (2 speakers per kanaal aangezien dit 2 ohm is en de unit 4 ohm)
Volgens mij moet dit dan werken.

Volgens alle verhalen op het net doen de sensoren van de PDC het hierna niet meer. Tenminste, het geluid ervan. Deze schijnt naar de speaker rechts-achter gestuurd te worden door de standaard radio. Ik hoop dit op te kunnen lossen door de kabel vanaf de oude radio (als het goed is zit de echte unit onder de stoel heb ik begrepen en zit in de dash enkel de bediening) naar deze speaker te gebruiken daar waar ik hem doorknip en hierop een speaker te plaatsen achter het dashboard. De oude radio blijft namelijk aangesloten op de fiberoptic en zou dus nog gewoon moeten werken?? Klopt deze redenatie?
Zo, lang verhaal geworden maar ik kom er niet uit of dit echt werkt. De PDC wil ik niet kwijt raken bij de inbouw van een nieuwe radio, maar aangezien ik hier DAB+ echt nodig heb moet ik toch iets aan de radio gaan doen.
Groet,