Beste leden,
Ik ben benieuwd naar leden met een 2.4i (170pk) blok, wat is jullie toerental bij 130km/h in z'n 5?
V50/S40 2.4I toerentallen
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
uit mijn hoofd, GT bij 130 ongeveer 2800 rpm
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
- YourivdAar
- 2nd Gear member
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 05.06.2013 - 16:45
- Locatie: Utrecht
Wat een verschil met de 1.8 zeg. Schelen deze motoren qua verbruik nog erg veel?
Met vriendelijke groet,
Youri
It was all in the family!
Ikzelf: Volvo V40 2001 2.0T Automaat S40 1.8 2006 Kinetic BMW 116I F20 2014
Paps : Volvo V50 2006 2.0D Momentum V50 1.6D 2011 Momentum S60 1.6D 2013 Summum Audi A3 1.4 TFSI Business 2016
Youri
It was all in the family!
Ikzelf: Volvo V40 2001 2.0T Automaat S40 1.8 2006 Kinetic BMW 116I F20 2014
Paps : Volvo V50 2006 2.0D Momentum V50 1.6D 2011 Momentum S60 1.6D 2013 Summum Audi A3 1.4 TFSI Business 2016
- gose91
- 3rd Gear member
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 18.01.2016 - 14:18
Handbak 5 versnellingen
2500 bij 100kmpu
3200 bij 130kmpu
Gemiddeld heb ik 1 op 12 tot 1 op 13 met deze bak en de gevraagde motor. Echter veel A2 Amsterdam-Utrecht dus zuinigere cruisesnelheid
2500 bij 100kmpu
3200 bij 130kmpu
Gemiddeld heb ik 1 op 12 tot 1 op 13 met deze bak en de gevraagde motor. Echter veel A2 Amsterdam-Utrecht dus zuinigere cruisesnelheid
Astra F 1995 X1.6SZ | S40 2005 2.4i Momentum
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Ik kom met woonwerk trace van 20 km en 70% autoweg niet veel verder dan 1 op 11. Soms 1 op 11,2 maar meestal rond de 1 op 10,8-11.
Lange ritten (vakanties) 130-140 kmh op cc ongeveer 1 op 11.
Lange ritten (vakanties) 130-140 kmh op cc ongeveer 1 op 11.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
- Snipes@fryslan
- 2nd Gear member
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 30.12.2016 - 17:46
Ik rij gemiddeld 1 op 10 met een klein beetje achter de komma. Qua toeren sluit ik me aan bij gose91.
Volvo S40, 2.4i Summum, MY08
Volkswagen Golf 1.6 FSI, MY08
Volkswagen Golf 1.6 FSI, MY08
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 27.04.2016 - 16:48
T5 geartronic - 150 km is 3000 Rpm - 1 liter Lpg op 8 km gemiddeld (sportieve rijstijl door de 230 pekaatjes
)

Ex: Volvo V70 Bifuel 2002 comfortline
Nu: Volvo V50 T5 Summum Geartronic (premium audio -RTI -17 inch Spartacus -leer -Xenon -Vialle Lpi -ecu spacer-blokjesgrille etc.)
Nu: Volvo V50 T5 Summum Geartronic (premium audio -RTI -17 inch Spartacus -leer -Xenon -Vialle Lpi -ecu spacer-blokjesgrille etc.)
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Mijne ook, maarja de GT blijft dan ook hetzelfde ondanks de sterkere motorBella schreef: T5 geartronic - 150 km is 3000 Rpm

Laatst gewijzigd door sebastiaan84 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Dat is wel de slechtste smoes die ik gehoord heb om een T5 te kiezen 

Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41
Een ongeblazen 2.4(i) zal echt niet meer slijtage vertonen vanwege een wat hoger toerental. 
Het zijn allemaal (2.4, 2.4i, T5) oersterke motoren. Door de turbo kan de T5 natuurlijk een hoger koppel leveren bij een lager toerental. Dat vind ik persoonlijk nog fijner rijden. (als ex dieselrijder)
Echter, een T5 is moeilijk te vinden.....

Het zijn allemaal (2.4, 2.4i, T5) oersterke motoren. Door de turbo kan de T5 natuurlijk een hoger koppel leveren bij een lager toerental. Dat vind ik persoonlijk nog fijner rijden. (als ex dieselrijder)
Echter, een T5 is moeilijk te vinden.....
V40 T2 Nordic+
- MartijnAbel
- 4th Gear member
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
- Locatie: Surhuisterveen
De T5'jes worden steeds schaarser inderdaadsequence schreef: Een ongeblazen 2.4(i) zal echt niet meer slijtage vertonen vanwege een wat hoger toerental.
Het zijn allemaal (2.4, 2.4i, T5) oersterke motoren. Door de turbo kan de T5 natuurlijk een hoger koppel leveren bij een lager toerental. Dat vind ik persoonlijk nog fijner rijden. (als ex dieselrijder)
Echter, een T5 is moeilijk te vinden.....
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 27.04.2016 - 16:48
Ik denk dat ik een van de weinigen ben met een T5 op lpg....



Ex: Volvo V70 Bifuel 2002 comfortline
Nu: Volvo V50 T5 Summum Geartronic (premium audio -RTI -17 inch Spartacus -leer -Xenon -Vialle Lpi -ecu spacer-blokjesgrille etc.)
Nu: Volvo V50 T5 Summum Geartronic (premium audio -RTI -17 inch Spartacus -leer -Xenon -Vialle Lpi -ecu spacer-blokjesgrille etc.)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 31.10.2017 - 19:14
200% serieus.sebastiaan84 schreef: Dat is wel de slechtste smoes die ik gehoord heb om een T5 te kiezen![]()
Ik wil lpg inbouwen in de T5 en lage toerental is beter voor lpg.
De 220pk is voor mij, hoe raar het ook mag klinken , irrelevant.
170pk is meer dan genoeg om vlotjes mee te komen met het normale verkeer.
Het gaat mij om de 6 bak en in Volvos van pakweg 12 jaar oud zit die alleen in de T5.
Tenzij je diesel neemt maar is voor mij irrelevant.
V50 2.4 Summum MY2005
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 27.04.2016 - 16:48
Waarom een handbak? T5 met geartronic werkt perfect door het prachtige koppel! Zesbak op zich is niet slecht maar de koppeling i.c.m. het dure dual vliegwiel is wel een dingetje.... Als de automaat normaal behandeld wordt en op tijd geflushed wordt is die haast onverwoestbaar. Nadeel is dat die maximaal 400 nm mag hebben, waar je met een beetje chippen zo aan zit. Wat dat betreft is de handbak sterker. Maar het gaat je niet om de pk's....
Gr, Frans (die van mij is voorlopig niet te koop, waarom geen duitser?)


Gr, Frans (die van mij is voorlopig niet te koop, waarom geen duitser?)
Ex: Volvo V70 Bifuel 2002 comfortline
Nu: Volvo V50 T5 Summum Geartronic (premium audio -RTI -17 inch Spartacus -leer -Xenon -Vialle Lpi -ecu spacer-blokjesgrille etc.)
Nu: Volvo V50 T5 Summum Geartronic (premium audio -RTI -17 inch Spartacus -leer -Xenon -Vialle Lpi -ecu spacer-blokjesgrille etc.)
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Bella schreef: Waarom een handbak? T5 met geartronic werkt perfect door het prachtige koppel! Zesbak op zich is niet slecht maar de koppeling i.c.m. het dure dual vliegwiel is wel een dingetje.... Als de automaat normaal behandeld wordt en op tijd geflushed wordt is die haast onverwoestbaar. Nadeel is dat die maximaal 400 nm mag hebben, waar je met een beetje chippen zo aan zit. Wat dat betreft is de handbak sterker. Maar het gaat je niet om de pk's....![]()
![]()
Gr, Frans (die van mij is voorlopig niet te koop, waarom geen duitser?)
En als je dan voor een GT gaat dan msskt de 140 pk, 170 pk of 220 pk geen reet meer uit omdat er op alle 3 dezelfde automaat bak hangt.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 27.04.2016 - 16:48
Denk wel aan het verschil in koppel!!! Is bij een automaat toch van wezenlijk belang.... 

Ex: Volvo V70 Bifuel 2002 comfortline
Nu: Volvo V50 T5 Summum Geartronic (premium audio -RTI -17 inch Spartacus -leer -Xenon -Vialle Lpi -ecu spacer-blokjesgrille etc.)
Nu: Volvo V50 T5 Summum Geartronic (premium audio -RTI -17 inch Spartacus -leer -Xenon -Vialle Lpi -ecu spacer-blokjesgrille etc.)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 31.10.2017 - 19:14
Automaat en GT teveel gedoe en kosten met flushen iedere 90K.Bella schreef: Waarom een handbak? T5 met geartronic werkt perfect door het prachtige koppel! Zesbak op zich is niet slecht maar de koppeling i.c.m. het dure dual vliegwiel is wel een dingetje.... Als de automaat normaal behandeld wordt en op tijd geflushed wordt is die haast onverwoestbaar. Nadeel is dat die maximaal 400 nm mag hebben, waar je met een beetje chippen zo aan zit. Wat dat betreft is de handbak sterker. Maar het gaat je niet om de pk's....![]()
![]()
Gr, Frans (die van mij is voorlopig niet te koop, waarom geen duitser?)
Daarnaast zijn het 5 bakken.
Gaat je automaat computer kapot kost je circa 1500 euro.
Dat gedoe heb je met een handbak allemaal niet.
Daarnaast vind ik automaat saai, alleen gas geven en sturen.
De reden dat ik nu voor Volvo kies, met écht Volvo blok dus kom je automatisch op de 2.4, 2.4i of T5 de rest is allemaal Ford/PSA waar ik beslist geen fan van ben, is vanwege de bewezen duurzaamheid en betrouwbaarheid (bij normaal onderhoud en normale rijstijl uiteraard).
Ook op lpg (al is dat overwegend v70).
V50 2.4 Summum MY2005