Dag,
Ik ben bezig met de ruitenwisser achter. Die werkt al een hele tijd niet meer. Ik hoor wel een klik maar hij doet verder niets. Op het forum een beschrijving gevonden om de motor er uit te halen en de as schoon te maken.
Heel lastig om een en ander los te krijgen. Welnu, ik krijg de as niet los. Er staat ergens dat je met een paar beste tikken de as los kun krijgen maar dan beschadig ik de as zodat de moer er waarschijnlijk niet meer op kan. Heet stoken kan ook niet want hij zit in een plastic omhulsel. Kortom de as zit echt muurvast.
Hoe krijg ik hem los. Iemand nog tips. Welkom.
Gr
Ruitenwisser achter werkt niet
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Met een poelitrekker krijg je hem altijd wel los. Dacht dat die kunstof huls eraf kan, maar weet het niet zeker. Niet met de hamer doen, dan gaat hij echt stuk.
De as draait in het aluminium, en dat is zeer waarschijnlijk zo geoxideerd dat de as vast zit.
De as draait in het aluminium, en dat is zeer waarschijnlijk zo geoxideerd dat de as vast zit.
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Het center op de as, en de klauwen op het aluminium huis. Zo trek ik ze altijd uit elkaar en is tot nu toe altijd goed gegaan. Zo duw je het asje uit het huis. Als deze eruit is kun je het alu "lager" schoonmaken met een boor (corrosie eruit halen, lekker dik in het lithium vet zetten) en weer in elkaar. Zo heb ik al flink wat achterwissers gered. Vroeg of laat gaan ze allemaal vast zitten.
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Je duwt het uitstekende gedeelte waar de wisserarm op zit gemonteerd door het aluminium deel heen. Niet trekken dus maar duwen.
Je plaatst het center van de trekker op de as waar de moer op gedraaid zit, en de pootjes achter het aluminium deel waar de as doorheen gaat. Dan moet hij los komen.
Je plaatst het center van de trekker op de as waar de moer op gedraaid zit, en de pootjes achter het aluminium deel waar de as doorheen gaat. Dan moet hij los komen.
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95