Edwinlzv en zijn S40 Elite uit 2004

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Edwinlzv
1st Gear member

Hoi allemaal.

Ik ben edwin en ben alweer ruim een jaar in het bezit van een S40 elite uit 2004. Het is een 2,4 (140pk) met de heerlijk roffelende 5 cilinder en voorzien van een geartronic. Deze auto was eerst bedoeld als tweede vervoermiddel omdat ik ook nog een V40 T4 uit 1999 had. Helaas is deze auto vorig jaar motorisch overleden en waren de kosten dusdanig hoog dat repareren/motorwissel niet meer rendabel was. De S40 is dus gepromoveerd naar dagelijks vervoermiddel wat zeker geen straf is want ondanks de 258.000 kilometers aan ervaring rijd hij nog steeds formidabel.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb nog niet veel aan de auto gedaan behalve de knipperglaasjes in de spiegels vervangen want die waren behoorlijk wit uitgeslagen, en sunblinds gekocht. Dat laatste is wel een dingetje want voor de achterruit past hij perfect maar voor de zijruiten van de achterportieren krijg ik ze er niet in.

Afbeelding
Afbeelding

Het is net alsof ze voor een ouder type S40 zijn maar de verkoper verzekerde mij dat ze toch echt voor mijn auto zijn. De sunblinds liggen om deze reden alweer een half jaar op zolder.

Gisteren had ik email contact met Obbe van volvo-tuning in Elst om de 140 paardjes die nu onder de motorkap zitten gezelschap te laten houden van nog eens 40 paardjes extra. Ik mis toch wat vermogen en ik weet dat deze auto goed is dus een andere kopen was voor mij geen optie. Toen van hem de vraag kwam of ik hier lid was omdat op 17 maart een technische dag gepland staat waar tunen en een powerflush op die dag korting oplevert moest ik daar negatief op antwoorden. En aangezien Edje geen nee tegen korting zegt heb ik me bij deze toch maar even aangemeld ;-)

Bijkomend voordeel is dat er op een forum best veel kennis aanwezig is waar ik in de toekomst mogelijk gebruik van kan maken en natuurlijk een beetje gezellig kletsen, serieus of gewoon onzin uitkramen :D :D En waar mogelijk een ander behulpzaam zijn.

Groeten Edwin.
Groeten Edwin
lint
Geartronic member

Welkom. Fraaie S40 met een lekkere 5 cilinder motor die ook nog een oppepbeurt krijgt, dat wordt genieten.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Edwinlzv
1st Gear member

Dank je. De vijf cilinder is inderdaad genieten. Vroeger heb ik een 850 10V gehad en de roffel is gewoon verslavend, buiten het feit dat het een oerdegelijk blok is. En de looks van deze auto zijn ook geweldig.
Groeten Edwin
Snipes@fryslan
2nd Gear member

Welkom.

Ik heb de sunblinds ook alleen dan niet voor het achterraam. De sunblinds voor beide achterste zijruiten passen perfect en daar is geen hangen en wurgen bij. Kan me niet voorstellen dat je de juiste hebt gekregen al ik je foto zo bekijk.
Volvo S40, 2.4i Summum, MY08

Volkswagen Golf 1.6 FSI, MY08
Edwinlzv
1st Gear member

Ik had al zo'n vermoeden dat ze voor de zijruiten ook probleemloos moeten passen. Helaas heb ik de bon niet meer maar als ik 100% zeker weet dat ze voor een S40 >2004 zijn gaan ze in de verkoop en bestel ik andere. Ik zal dan wel bouwjaar 2005 opgeven om eventuele verwarring te voorkomen.
Groeten Edwin
trondheim
2nd Gear member

nice one!
Welkom!
Volvo S60 2.4 170PK (03-2007)
Snipes@fryslan
2nd Gear member

Edwinlzv schreef: Ik had al zo'n vermoeden dat ze voor de zijruiten ook probleemloos moeten passen. Helaas heb ik de bon niet meer maar als ik 100% zeker weet dat ze voor een S40 >2004 zijn gaan ze in de verkoop en bestel ik andere. Ik zal dan wel bouwjaar 2005 opgeven om eventuele verwarring te voorkomen.
Deze zijn niet voor een s40 >2004.

Weet niet of het een complete set was want dan is het raar dat het achterraam wel goed past.

Staan soms ook nog wel wat 2e hands setjes op het forum of mp.
Volvo S40, 2.4i Summum, MY08

Volkswagen Golf 1.6 FSI, MY08
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”