Een eerste vergelijkende test tussen de BMW X1 en de XC40 in Autoweek gelezen. Feitelijk is het een vertaling van het Duitse moederblad AutoBild. Test is uitgevoerd door Duitsers die nogal fan van BMW zijn, blijkbaar. De X1 krijgt namelijk nogal wat veren in de kont.
Over de kofferruimte “De kofferbak van de BMW is met een inhoud van 505 tot 1.550 liter net een tandje groter.“
Ruimtelijk gevoel in de Volvo is groter door o.a. het hoogere dak en wordt wel duidelijk gewaardeerd.
De Duitsers zijn duidelijk meer gewend aan de BMW’s navi’s “Aan het typische Volvo-design van de middenconsole wen je snel, maar de bediening van het rechtop geplaatste touchscreen vergt meer gewenning. De BMW laat zien hoe het moet: zijn ergonomie is top. De knoppen zit daar waar je ze verwacht en de submenu’s van het navigatiesysteem zitten logisch in elkaar”
Voor de rest wordt er nogal gemopperd op het gewicht van de Volvo (AWD, D4, momentum). “De X1 voelt wat levendiger aan; de Volvo is dan ook 200 kilo zwaarder. Best opval- lend eigenlijk dat zo’n nieuwe auto zo’n overgewicht met zich meesleept. “Het CMA-platform dat we samen met Geely hebben ontwikkeld, maakt geen lichtge- wicht constructie mogelijk”, zo vertelde een ingenieur van Volvo ons laatst.”
“De Volvo weet de lichtvoetigheid van de BMW niet te evenaren. De besturing voelt wat doods aan en bij een uitwijkmanoeuvre op hoge snelheid biedt hij niet de precisie van de BMW.”
De rest mogen jullie zelf lezen en interpreteren.
Eerste vergelijk/test X1 en XC40 AutoBild (oke Autoweek.nl)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 703
- Lid geworden op: 05.10.2013 - 15:32
Ach ja, Autobild/Autoweek, het is allemaal erg Duitse merken georienteerd.
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
- kitesem
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 26.12.2017 - 12:52
Aangezien het wachten op en het rijden in de XC40 nog zolang duurt, vorige week deze AutoWeek gekocht. Ik wist na een minuut alweer waarom ik nooit meer dit soort autobladen las, wat een kort, inhoudsloos en oppervlakkig verhaal.
Gelukkig kun je over 4 weken eindelijk zelf rijden en je eigen oordeel vellen.
Gelukkig kun je over 4 weken eindelijk zelf rijden en je eigen oordeel vellen.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 703
- Lid geworden op: 05.10.2013 - 15:32
En zo is dat!kitesem schreef: Aangezien het wachten op en het rijden in de XC40 nog zolang duurt, vorige week deze AutoWeek gekocht. Ik wist na een minuut alweer waarom ik nooit meer dit soort autobladen las, wat een kort, inhoudsloos en oppervlakkig verhaal.
Gelukkig kun je over 4 weken eindelijk zelf rijden en je eigen oordeel vellen.
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
- Casey
- 3rd Gear member
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 18.09.2014 - 19:48
Tja, heeft wellicht ook met je eigen instelling / verwachtingspatroon te maken.
Ik heb het artikel ook direct gelezen (ben nog wel abonnee..) en vindt daar toch nuttige informatie. O.a. over de ruimte in het interieur van de XC40 en het (eventuele) gebrek daarin in de kofferbak. Verder m.i. een redelijk eerlijke vergelijking van comfort en rijeigenschappen. Dat BMW door Autobild / Autoweek al jaren de hemel ingeprezen wordt voor hun 'multimedia interface' neem ik dan maar op de koop toe.
Ik heb het artikel ook direct gelezen (ben nog wel abonnee..) en vindt daar toch nuttige informatie. O.a. over de ruimte in het interieur van de XC40 en het (eventuele) gebrek daarin in de kofferbak. Verder m.i. een redelijk eerlijke vergelijking van comfort en rijeigenschappen. Dat BMW door Autobild / Autoweek al jaren de hemel ingeprezen wordt voor hun 'multimedia interface' neem ik dan maar op de koop toe.
V70 (2006) D5 v/a 140000 tot 440000
V70 (2011) D3 v/a 160000 tot 272400
C70 (2011) T5 Summum v/a 95000 tot ...
V70 (2011) D3 v/a 160000 tot 272400
C70 (2011) T5 Summum v/a 95000 tot ...
- trondheim
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 02.07.2017 - 17:00
- Locatie: NH
Iets lezen over je favoriete merk kan wat gevoelig liggen als er niet staat wat je verwacht of gewenst had
Maar laten we wel wezen: Een BMW is geen Volvo en vice versa. Gelukkig maar voor beiden en ook voor het publiek die de keuze heeft gemaakt. Als ik een echte stuurauto zou willen dat werd het geen Volvo, als ik op zoek was naar comfort werd het geen BMW. Ieder zijn meug. Beide merken zijn sterk op hun eigen merites.

Volvo S60 2.4 170PK (03-2007)
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
Het is wel Herr Flick Engels zeg 
maar wel leuk

maar wel leuk
Laatst gewijzigd door +++t blijft behelpen+++ op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
- Eland Musk
- 2nd Gear member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 23.03.2018 - 23:10
Toch mooi dat we het hier eens zijn en slim genoeg zijn om de Commerciële journalistiek niet blind te volgen.kitesem schreef: Aangezien het wachten op en het rijden in de XC40 nog zolang duurt, vorige week deze AutoWeek gekocht. Ik wist na een minuut alweer waarom ik nooit meer dit soort autobladen las, wat een kort, inhoudsloos en oppervlakkig verhaal.
Gelukkig kun je over 4 weken eindelijk zelf rijden en je eigen oordeel vellen.
Na bijna 30 Jaar BMW’s gereden te hebben, weet ik dat het fijn sturende auto’s zijn. En dat is nog zo.
Vroeger had men nog het argument van achterwielaandrijving, maar dat is bij de X1 en X2 verleden tijd.
De overige argumenten die worden geopperd door de heren maken dat ik het blad, en de website Autoweek met een korrel zout neem.
De Engelse pers laat een ander beeld zien dan hun Duitse collegea:
Laatst gewijzigd door Eland Musk op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Correcttions
Reden: Correcttions
Volvo history : V60 D6 PIH 2013-2018, XC40 D4 R design 2018-2023.
BMW i4 eDrive 40 M
BMW i4 eDrive 40 M