Volvo V70 2007: Blower - Aanjager - Ventilator - kachel - weerstand

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
GerVolvoV70
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 29.01.2018 - 12:39

waar te beginnen; Nieuw op het forum en hoop dat forum-leden mij kunnen helpen!

Sinds kort eigenaar van een complete van een V70 2.4 D met 330.000 op de teller. Dus hij is net ingereden ;)
Ik heb de vragen bij algemeen gezet omdat neem ik aan de S80 het zelfde dashboard heeft ?! Of hoe kan ik dit beste doen.

zonder aanleiding doet blower / ventilator het niet meer.
-lampjes branden gewoon
-airco werkt ook gewoon ( voel warm en koud)

Uitlezen vertelt dat het aan van alles kan liggen; van motor zelf tot aan weerstand etc etc
dit zou een voor een moeten worden bekeken.

Vraag;
(heb het handschoenen kastje uitgebouwd)
1.
heeft iemand een link / werkbeschrijving / foto / video waar alle onderdelen precies zitten ?

(Deze V70 van 2007 is laatste die van de band liep en kan misschien daardoor niks vinden)

2.
Waar te beginnen ?
En hoe meten?

3.
Links naar onderdelen?

4.
PM voor eventueel goede Volvo monteurs / specialisten in omgeving Bussum / Hilversum. ( naast Volvo dealer zelf)

5.
Suggesties en of opmerkingen.

Dank

Groet Ger
staaf
2nd Gear member
Berichten: 227
Lid geworden op: 23.06.2009 - 23:05

Ik heb zelf de ventilator eens stuk gehad (lagers) en die heb ik toen vervangen.
Ik weet nu niet meer van buiten hoe het juist zit, maar ik zou alleszins meten of er spanning aankomt op de ventilator. Dan weet je al heel veel.
Je kan ook de ventilator uitbouwen en hier rechtstreeks 12V op zetten en zien of hij draait.


De ventilator zit ergens hoog achter het handschoenkastje. Ik weet nog dat er één bout of schroef heel ongelukkig zit om er goed bij te kunnnen (ik dacht tegen het schutbord).
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Als je warm en koud voelt, dan draait de ventilator toch nog ?!
eric vermeer
3rd Gear member
Berichten: 281
Lid geworden op: 29.03.2005 - 22:00
Locatie: alphen

vaak is de kachelweerstand kapot en vaak is dat een gevolg van een versleten kachelmotor dus beste oplossing beide vervangen
volvo S70R 1998 B5234T4 M59
Volvo V60 T6 summum B6304T4 polestar
volvo V40 Carbon Edition D4204T14 polestar
volvo V70R AWD 2004 B5254T4 M66
volvo V70R 1998 B5234T4 M59
volvo C30 D5 geartronic summum 180pk
volvo V70R AWD 1998 B5234T4, M58 +/-310pk
volvo 244 turbo inter-cooler met +kit origineel +/-200pk
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”