All,
Om mijn HP audio setje wat meer ondersteuning te geven in het laag, overweeg ik om een actieve subwoofer in de kofferbak van de V40 te plaatsen. Inmiddels heb ik een behoorlijk goed idee van hoe die aangesloten kan worden, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik de 12v kabel ga aanleggen en dan met name het binnenkrijgen van het ding.
Zijn er mensen die hiermee ervaringen hebben?
Ik overweeg zelf: door het schutboord achter het handschoenenkastje (op die hoogte heb ik de meeste ruimte in zowel de motorruimte als in de cabine) of via de wielkast rechtsvoor.
Andere opties / tips hoor ik ook graag!
12v kabel doorvoeren t.b.v. actieve subwoofer
-
- 6th Gear member
Wat is het idee van die kabel? Origineel ligt er eentje vanaf de zekerkast achterin op 15A afgezekerd en dat werkt prima.
-
- 6th Gear member
Ik zit niet helemaal op te letten, bij de 40 zit het zekeringkastje niet achterin maar onder de passagiersstoel. Iets minder makkelijk maar nogsteeds goed te doen. Om uit te vinden welke zekeringpositie je moet hebben is de handleiding van de auto de makkelijkste oplossing. Volvo husselt soms de volgorde door elkaar bij een nieuw modeljaar.
-
- 6th Gear member
Vergeet mijn onzin over zekeringen, de V40 heeft helemaal geen af-fabriek sub gehad.
Wat je kan doen is in het kastje onder stoel een loze positie zoeken die rechtstreeks op de voeding zit en daar een zekering in steken. Als je het platic zekeringkastje openmaakt kan je het metalen deel uit onderstaande afbeelding in het kastje stopppen. Dit metalen houdertje knijp je op de draad naar de sub. In de kofferbak gebruik je dan een korte draad naar het chassis als massa.
https://www.reichelt.nl/Fuse-Holders/FK ... TICLE=7800

Wat je kan doen is in het kastje onder stoel een loze positie zoeken die rechtstreeks op de voeding zit en daar een zekering in steken. Als je het platic zekeringkastje openmaakt kan je het metalen deel uit onderstaande afbeelding in het kastje stopppen. Dit metalen houdertje knijp je op de draad naar de sub. In de kofferbak gebruik je dan een korte draad naar het chassis als massa.
https://www.reichelt.nl/Fuse-Holders/FK ... TICLE=7800
Laatst gewijzigd door Jelmer de Jong op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Longone
- 5th Gear member
Verstandig, dan zakt de spanning ook niet/nauwelijks in als de versterker wat harder staat.Machiel schreef: Ik ga er toch voor een om een extra kabel te trekken, al is het alleen voor de kabel dikte. Nog anderen die hier ervaring mee hebben?
Hier staat uitgelegd hoe je het kan doen: viewtopic.php?t=64551&page=3