De mogelijkheid om elektrisch te rijden is interessant. (wordt hierboven niet eens genoemd). Juist dat kan een particulier veel voordeel opleveren.NielsPHEV schreef: Een vijf jaar oude D5 of D4 zal ongeveer hetzelfde kosten en heeft geen erad. isg, accu, AC/DC converter elec waterpomp elec airco pomp etc etc. Als die componenten falen, en dat doen ze een keertje dan praat je meteen over serieus geld dit nog los van de bandenconsumptie van de V60 PIH waar je het wegenbelastingvoordeel voor kunt gebruiken. Prive zijn er weinig voordelen
Bij de meeste PIH's is de IGS, de aircopomp al vervangen voor een betere versie. Dus je moet zeker tot ruim 300K km door kunnen.
Die banden slijtage is mits goed uitgelijnd niet abnormaal voor een zo krachtige auto. Wij rijden nu 50k plus km met een setje. Net als op de bmw 5.
Ook andere zeer krachtige auto's kunnen hoge onderhouds kosten krijgen. De automaat van deze Volvo is ook goed. Krijgt vaak elektrische ondersteuning bij het wegrijden. Daardoor ook veel minder te lijden. Kortom ik zie het wel zitten en overweeg dan ook zeker onze zakelijke D6 naar prive over te zetten. Eind 2018 is dat zo ver.