Andere V40

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
VolvinV40
Starter

Ik heb gisteren een drie jaar jongere V40 gekocht (2001, bi-fuel, met cruisecontrol en radio, dat heb ik ontzettend gemist!) Ik ben op zoek naar roofrails en een set stalen velgen... Heeft iemand die liggen die ik over kan nemen?

Verder heb ik daardoor ook mijn V40 uit 1998 over en vraag me af wat ik er mee zal doen... In onderdelen verkopen of is er een geïnteresseerde die hem voor weinig van me over wil nemen voor de onderdelen?

Degene die ik nu rij heeft allerlei elektrische rariteiten. Hij start altijd, maar niet altijd even makkelijk, en hij is echt uitgewoond. Dat was ie al toen ik hem kocht, maar ik kon toen niet te nauw kijken :)

Verder trilt ie tussen de 80 en 120, heb al een van de vegen laten vervangen door een stalen velg, maar dat hielp marginaal. Hij lekt ook, er staat steeds water in de bak van het reservewiel. Ik heb gaten in de bodem geboord, maar dat helpt niet echt. Ik moet de ruiten ook aan de binnenkant krabben als het vriest.

Hij heeft wel tot 14 augustus APK. De remleidingen zijn bij de laatste APK nog vervangen... Kenteken is TH-TT-98...

Advies en tips zijn erg welkom!
snorremans
5th Gear member

VolvinV40 schreef: Ik heb gisteren een drie jaar jongere V40 gekocht (2001, bi-fuel, met cruisecontrol en radio, dat heb ik ontzettend gemist!) Ik ben op zoek naar roofrails en een set stalen velgen... Heeft iemand die liggen die ik over kan nemen?

Verder heb ik daardoor ook mijn V40 uit 1998 over en vraag me af wat ik er mee zal doen... In onderdelen verkopen of is er een geïnteresseerde die hem voor weinig van me over wil nemen voor de onderdelen?

Degene die ik nu rij heeft allerlei elektrische rariteiten. Hij start altijd, maar niet altijd even makkelijk, en hij is echt uitgewoond. Dat was ie al toen ik hem kocht, maar ik kon toen niet te nauw kijken :)

Verder trilt ie tussen de 80 en 120, heb al een van de vegen laten vervangen door een stalen velg, maar dat hielp marginaal. Hij lekt ook, er staat steeds water in de bak van het reservewiel. Ik heb gaten in de bodem geboord, maar dat helpt niet echt. Ik moet de ruiten ook aan de binnenkant krabben als het vriest.

Hij heeft wel tot 14 augustus APK. De remleidingen zijn bij de laatste APK nog vervangen... Kenteken is TH-TT-98...

Advies en tips zijn erg welkom!

Het water in je kofferbak kan wel eens van je dak komen, is een kwaaltje van Volvo.
Op het dak zitten lijsten waar je de roofrails op kan monteren, aan de achterzijde bij de achterklep zit een plastic eindstukje, als je dit eraf haalt kun je het beter zien en dicht maken met siliconenkit, even schoon en droogmaken en afkitten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
VolvinV40
Starter

Thnx! Als deze ook weer lekt weet ik waar het moet zoeken!
Musicus
4th Gear member

Waarvoor wil je stalen velgen hebben? Winterbanden?
Ik heb namelijk nog een mooi setje Stellar lichtmetalen velgen met winterbanden over. Mag weg voor weinig.
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
Mickos
1st Gear member

Het water in je kofferbak kan wel eens van je dak komen, is een kwaaltje van Volvo.
Op het dak zitten lijsten waar je de roofrails op kan monteren, aan de achterzijde bij de achterklep zit een plastic eindstukje, als je dit eraf haalt kun je het beter zien en dicht maken met siliconenkit, even schoon en droogmaken en afkitten
Of het kan van je antenne voet afkomen, rubberen seal kan wel eens een beetje vergaan na zoveel jaren weersinvloeden. Mogelijk ook dat het bij je achterlichten vandaan kan komen.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”