Een paar jaar geleden had ik een probleem met mijn navigatie, deze toen bij een bedrijfje in Arnhem, weet naam niet meer, was een Marokkaanse jongeman, laser vervangen, en update dvd's gekocht alles weer prima in orde voor een heel schappelijk bedrag en klaar terwijl u wacht.
Nu heb ik vorige week wat problemen met de (vrijwel nieuwe) accu gehad, is opgelost, nieuwe accu gekregen, garantie, tevens is toen alles goed gecontroleerd.
Vanaf dat moment kan de navigatie de dvd niet meer lezen, melding "Kan DVD niet lezen, gebruik de reinigings DVD" Geen resultaat, wel alleen nog melding dat hij de DVD niet kon lezen.
DVD schoongemaakt, nog niet. Toen de oude originele Volvo DVD gebruikt, werkte perfect!
Bij een bedrijf geïnformeerd waar ik alle vertrouwen in heb, hele uitleg gekregen, maar kwam er op neer dat de illegale DVD de oorzaak van de storing zou zijn en de laser hierdoor opgebrand zou zijn! Reparatie zou €270 kosten, wat dan wel een complete revisie van alles, incl. loopwerk zou zijn.Hoewel ik niet twijfel aan deze zaak dacht ik dat een laser maar twee mogelijkheden heeft, werkt wel, of werkt niet?
En, als de laser defect is, zou hij de originele DVD ook niet lezen?
Nu twijfel ik tussen een andere DVD kopen en proberen, of een Tom Tom kopen met levenslange gratis update?
Probleem met RTI Volvo S60 2002
-
- 4th Gear member
Ingebouwde RTI is natuurlijk veel mooier. Ik zou ook zeggen, laser doet het wel of niet. Je zou je dvd kunnen kopieren naar een verbaten DVD. Juiste type is op forum te vinden. Bij sommige winkels kan je ze los kopen. Het blijft natuurlijk wel verouderde data, 2015 is laatst geloof ik. Heb zelf de laatste tijd ook wat mindere ervaring met het systeem.
Er zijn ook mensen die het display vervangen door een moderne met touch bediening, er zijn namelijk een aantal typen navigatiesystemen en mobiele telefoons die er precies inpassen. Op marktplaatst bied iemand die service, dus ook apparaat vervangen.
Dan lijkt het dus nog orgigineel en gaat je scherm ook gewoon nog omlaag/omhoog. Ook is er nog een optie op een volvotech imiv en een miracast te kopen om het scherm van je mobiel te delen. Ik ga dat zelf heel binnenkort zien hoe de kwaliteit daarvan is. Er is ook nog een goedkopere optie dan de IMIV maar dan moet je volvotech even mailen. Gebruikte imiv's komen ook regelmatig voorbij. Zie marktplaatst, staan er momenteel 2 goedkoop.
Er zijn ook mensen die het display vervangen door een moderne met touch bediening, er zijn namelijk een aantal typen navigatiesystemen en mobiele telefoons die er precies inpassen. Op marktplaatst bied iemand die service, dus ook apparaat vervangen.
Dan lijkt het dus nog orgigineel en gaat je scherm ook gewoon nog omlaag/omhoog. Ook is er nog een optie op een volvotech imiv en een miracast te kopen om het scherm van je mobiel te delen. Ik ga dat zelf heel binnenkort zien hoe de kwaliteit daarvan is. Er is ook nog een goedkopere optie dan de IMIV maar dan moet je volvotech even mailen. Gebruikte imiv's komen ook regelmatig voorbij. Zie marktplaatst, staan er momenteel 2 goedkoop.
Laatst gewijzigd door Sander02 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
V50 1.8 2005
- trondheim
- 2nd Gear member
Ik vind het nogal een merkwaardig verhaal dat je laser 'opgebrand' zou zijn door een 'illegale DVD'. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Een laser heeft een levensduur en kan niet verbranden of 'opbranden'. Verder is het bedrag exhorbitant hoog, want het is niks meer dan een doodgewone optische DVD speler die je in iedere pc kan vinden. Een nieuwe kost ongeveer een tiende van de prijs die het bedrijf noemt. Zou even verder kijken als ik jou was...
Tip: Demonteer hem en ga naar een PC-of computer zaakje voor een vervanger.
Ik moet mijn bovenstaande uitspraak toch even bijstellen: Er zit inderdaad wat meer aan vast dan een 'normale' speler en inderdaad hoge prijzen. Kijk eens hier:
http://www.ets1.nl/volvo-navigatie-rti.html
Tja, wat is wijsheid. De mijne werkt nog wel maar de meest recente DVD's zijn van 2015. Ik vind het een draak om in te stellen dus als ik navigatie nodig heb dan gebruik ik mijn telefoon. Die kan ik met twee klikken instellen, kan ik uit meerdere navigaties kiezen (Google, Sygic), is altijd up to date, geeft flitspalen weer en je kunt Flitsmeister gebruiken.
M.a.w. ik zou het niet missen en het zeker niet repareren als hij bij mij de geest geeft.
Tip: Demonteer hem en ga naar een PC-of computer zaakje voor een vervanger.
Ik moet mijn bovenstaande uitspraak toch even bijstellen: Er zit inderdaad wat meer aan vast dan een 'normale' speler en inderdaad hoge prijzen. Kijk eens hier:
http://www.ets1.nl/volvo-navigatie-rti.html
Tja, wat is wijsheid. De mijne werkt nog wel maar de meest recente DVD's zijn van 2015. Ik vind het een draak om in te stellen dus als ik navigatie nodig heb dan gebruik ik mijn telefoon. Die kan ik met twee klikken instellen, kan ik uit meerdere navigaties kiezen (Google, Sygic), is altijd up to date, geeft flitspalen weer en je kunt Flitsmeister gebruiken.
M.a.w. ik zou het niet missen en het zeker niet repareren als hij bij mij de geest geeft.
Laatst gewijzigd door trondheim op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo S60 2.4 170PK (03-2007)
- Plein69
- 4th Gear member
Ik heb een tomtom in het scherm gebouwd.
Scherm demonteren en leeg halen
Een Via62 past dan en je hebt dan lifetime updates, realtime verkeer via bluetooth en heel Europa.
Die koop je voor ongeveer 100 euro op markplaats.
Doordat je al RTI hebt kan de je omhoog en omlaag bediening behouden.
Al heb ik het bij mijn huidige XC90 uitgezet.
Een Via62 past dan en je hebt dan lifetime updates, realtime verkeer via bluetooth en heel Europa.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2.4 T5 Rica getuned 300HP.
V70 3.0T6
V70 3.0T6
- trondheim
- 2nd Gear member
Zo, dat heb je knap gedaan zeg. Ziet er prima uit!Plein69 schreef: Ik heb een tomtom in het scherm gebouwd.
Volvo S60 2.4 170PK (03-2007)
-
- 6th Gear member
Lijkt net echt.
-
- 1st Gear member
Inmiddels is het probleem opgelost (??) Ik heb de oude originele DVD er weer in gezet en alles werkt weer perfect! Helaas wel met het wegennet van 2002!! Ben aan het zoeken geweest voor nieuwere, kom diverse advertentie's tegen op marktplaats met prijzen variërend va €10.- tot €60.- enkele gevraagd of deze inderdaad geschikt waren voor mijn S60 2002 maar ofwel geen, of een vaag antwoord! Wie weet hier een oplossing?
-
- 4th Gear member
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
V50 1.8 2005
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Gaan we daar verder...
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!