Beste allen, na een tijdje 'vreemd' te zijn gegaan (Grand Espace 2.0T Initiale automaat i.v.m. 4 kinderen) moet er nu toch echt maar weer een Volvo komen. De kinderwagens zijn de deur uit, dus het 'busje' zou weg mogen, en de XC90 'classic' blijft onze droomauto. Ons oog is gevallen op. een exemplaar uit 2004, een 2.9T met 240.000km. op de teller. Origineel Nederlands, volgend jaar 15 jaar oud en kunnen we de auto als youngtimer op de zaak gaan rijden.
Zitten optisch wel van punten aan, maar daar is wat aan te doen en daar is de prijs ook naar. Huidige eigenaar geeft aan dat de versnellingsbak in 2011 is gereviseerd bij Ganzeboom.
Waarschijnlijk aankomend weekend kijken.
Vraag aan de gebruiks-experts; waar op te letten? Wat zijn de zwakke punten van dit model?
Erg benieuwd, DANK ALVAST!
Aankoop advies gevraagd
- Siebert
- 3rd Gear member
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 29.11.2004 - 19:39
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door Siebert op 18.02.2020 - 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
XC90 T6, 2003 • 940 2.3ic Malmö estate, 1996, 416.000+
Automaat • V40 1.8 • Suzuki DL1000 XT-A 2017 • Honda Dax ST70 1974
Automaat • V40 1.8 • Suzuki DL1000 XT-A 2017 • Honda Dax ST70 1974
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
2.9T staat beter bekend als het T6 model. Eigenlijk het enige model in de reeks met een aantoonbaar zwak onderdeel, namelijk de 4 traps automaat. Google maar eens op automaat en T6 en je zult heel wat info vinden.
Ik zou een 3.2 jonger exemplaar overwegen of de robuuste 2.5T!
Ik zou een 3.2 jonger exemplaar overwegen of de robuuste 2.5T!
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0