Volvo S40 bokt/schud en houdt in

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
harrynaccy
1st Gear member

Ik heb een Volvo S40 2.4 uit 2004.
Mijn Volvo begon in te houden en de bokken/schudden bij snelheden boven de 70 km/u in de hogere versnelling. Ik heb de bougies vervangen. Dit loste het probleem niet op, maar het veranderde wel. Het probleem deed zich nu voor bij lage snelheden en in lage versnelling.
Naar de garage en de motor is uitgelezen. Gaf een melding dat er iets met de bobines was. Bobines vervangen, maar ook nu was het probleem niet opgelost. De oude Bobines weer teruggeplaatst en er is geen storingscode meer te vinden. Het bokken is veel minder, maar bokt nog steeds bij het gas geven in een hele lage en hele hoge toerental. Als ik gefaseerd gas geef niet.
Het probleem uitte zich trouwens in alle gevallen steeds bij het gasgeven!

Ik heb voor het vervangen van de bobines twee keer een melding gehad op het dashboard: Rij langzamer of schakel op.
Het motorlampje brandde oranje en er verscheen een rood gevarendriehoek.

Heeft iemand een idee waar dit probleem vandaan kan komen?
MartijnAbel
4th Gear member

Geen foutmeldingen op de brandstofdruksensor? Die willen ook nog wel eens minder worden, cq kapotgaan
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
harrynaccy
1st Gear member

Nee, tenminste geen foutcode die door dealer te vinden was.

Hij liep vanavond weer heel slecht, terwijl hij gisteren veel beter liep.
Zou gauw ik licht gas geeft, gaat het redelijk, maar geef ik dan vol gas, dan rijdt schudt hij probleemloos milkshakes....
harrynaccy
1st Gear member

Even wat aanvullende info. het betreft een Volvo s40 MS 2.4 uit 2004.
Hij loopt gewoon op benzine.

Stationair loopt hij probleemloos en stinken doet hij ook niet.
rost
1st Gear member

harrynaccy schreef: Ik heb een Volvo S40 2.4 uit 2004.
Mijn Volvo begon in te houden en de bokken/schudden bij snelheden boven de 70 km/u in de hogere versnelling. Ik heb de bougies vervangen. Dit loste het probleem niet op, maar het veranderde wel. Het probleem deed zich nu voor bij lage snelheden en in lage versnelling.
Naar de garage en de motor is uitgelezen. Gaf een melding dat er iets met de bobines was. Bobines vervangen, maar ook nu was het probleem niet opgelost. De oude Bobines weer teruggeplaatst en er is geen storingscode meer te vinden. Het bokken is veel minder, maar bokt nog steeds bij het gas geven in een hele lage en hele hoge toerental. Als ik gefaseerd gas geef niet.
Het probleem uitte zich trouwens in alle gevallen steeds bij het gasgeven!

Ik heb voor het vervangen van de bobines twee keer een melding gehad op het dashboard: Rij langzamer of schakel op.
Het motorlampje brandde oranje en er verscheen een rood gevarendriehoek.

Heeft iemand een idee waar dit probleem vandaan kan komen?
Dit kan iets te maken hebben met een krukas of nokkenassensor. Blijkbaar detecteert de ECU overtoeren, terwijl je die niet maakt.
harrynaccy
1st Gear member

Wij hebben net een compressietest laten uitvoeren en het blijkt dat de druk op de vierde cilinder niet boven de 5 uitkomt.
Het lijkt volgens de garage op een verbrande klep.
Het rare is dat hij op de terugweg bv weer goed reed, totdat ik het gas echt intrap.

Ik ben bang dat ik op zoek moet gaan naar een andere auto of heeft iemand hier nog suggesties?
Blade
5th Gear member
Contacteer:

Cilinderlekt test en kop lichten. Wegbrengen voor revisie. Nieuwe pakking er tussen en kleppen stellen!
harrynaccy
1st Gear member

Maar wat kost zo'n geintje, sta namelijk in dubio of ik dat wil.
Dit is uiteraard afhankelijk van de kosten en het risico
Blade
5th Gear member
Contacteer:

Ja dat is niet goedkoop. Maar zo krijg je geen drol voor je auto.
harrynaccy
1st Gear member

Dat is ook weer waar, maar als mij dat geintje 2000 euro gaat kosten, dan weet ik niet of ik dat ga doen.
Voor hetzelfde geld zijn ze dagen bezig en rijdt hij nog als een waslap.

Weet iemand hier misschien een goed adres in de buurt van Enschede?
darko360
1st Gear member
Contacteer:

Ik ga altijd met mn Volvo naar Tosun, aan de Poolmansweg. Geschikte vent. Als je dr zo op kijkt een beetje een vage zaak, maar kom er al jaren. Yilmaz heeft jaren bij de Volvo dealer in Enschede gewerkt, maar nu al een aantal jaar zelfstandig.
V70 classic 1999, 2.5D. V50 2006 2.0D (Obbe tuning), V70 2008 2.0
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”