Beste allen,
Zijn hier ook mensen die hun D4 190PK VEA hebben laten tunen door RICA?
» RICA Stage 1 228 HP / 480 NM 38 HP / 80 NM
» RICA Stage 2 258 HP / 545 NM 68 HP / 145 NM
Ik ben vooral op zoek naar jullie ervaring en in combinatie met de handbak.
Ook wordt gelijktijdig de snelheidsbegrenzer van190km/u verwijderd.
Ben zowel op zoek naar de ervaringen van stage 1 en stage 2.
Ik ben nog aan het overwegen of ik het uit ga laten voeren.
Ervaring RICA tuning V40 D4 190 PK VEA handbak
- RZA
- 5th Gear member
- Berichten: 1260
- Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08
Dat zijn mooie waardes. Dealer gaf laatst aan dat tuning door Rica van een geartronic meerdere malen tot problemen bij klanten heeft geleid omdat de bak het niet aan kan, maar dat het bij een handbak minder problematisch is. Zou persoonlijk bij chiptuning niet verder dan stage 1 gaan om wat marge te houden en niet de grenzen van de motor op te gaan zoeken.
- V90 T5 90th Anniversary Edition || Denim Blue || MY 2018 || Polestar Engineered
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
- Locatie: Haarlem
Wel ervaring met de Polestar VEA D4 met handbak ervaring.
Rijdt heel lekker met voldoende vermogen en lekker veel koppel. 200 pk / 410 Nm
En belangrijk natuurlijk behoudt van garantie.
Mocht je auto uit de garantie zijn. Ja, dan maakt het niet veel uit natuurlijk.
Rijdt heel lekker met voldoende vermogen en lekker veel koppel. 200 pk / 410 Nm
En belangrijk natuurlijk behoudt van garantie.
Mocht je auto uit de garantie zijn. Ja, dan maakt het niet veel uit natuurlijk.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Wel als je de ene na de andere koppeling eruit fikt natuurlijk!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21180
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Idd, mijn V40 van het vorige type had de 115pk diesel die geheel std met 2ton toe was aan zijn 2e koppeling.edraket schreef: Wel als je de ene na de andere koppeling eruit fikt natuurlijk!
Weleenswaar andere auto met andere techniek in een andere tijd maar het idee is hetzelfde.
En de reden dat Polestar max 20% extra geeft is omdat de auto dan nog aan de type goedkeuring voldoet, daarboven zou hij opnieuw aangeboden moeten worden aan het RDW omdat hij niet meer voldoet aan de typegoedkeuring.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Migaddo
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 29.06.2010 - 21:31
- Locatie: Amsterdam
Polestar is wel goedkoper dan Rica, maar wordt daarbij ook de snelheidsbegrenzer verwijderd?
Tevens zie ik dat verbruik gelijk blijft, waarbij Rica aangeeft dat je met een stage 1 5-10 % kan reduceren.
Even voor de beeldvorming, ik ben geen racer, ben meer op zoek naar dat beetje extra vermogen onderin.
Tevens zie ik dat verbruik gelijk blijft, waarbij Rica aangeeft dat je met een stage 1 5-10 % kan reduceren.
Even voor de beeldvorming, ik ben geen racer, ben meer op zoek naar dat beetje extra vermogen onderin.
- RZA
- 5th Gear member
- Berichten: 1260
- Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08
Geen racer maar wel de snelheidsbegrenzing eraf? 

- V90 T5 90th Anniversary Edition || Denim Blue || MY 2018 || Polestar Engineered
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- Migaddo
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 29.06.2010 - 21:31
- Locatie: Amsterdam
Ik zeg natuurlijk dat ik niet nooit boven 200 km/u kom.RZA schreef: Geen racer maar wel de snelheidsbegrenzing eraf?![]()
Mijn V50 haalde 220, wilde niet zegen dat ik dat continue reed.
Ik zie de meerwaarde van de begrenzer niet behalve dat het alleen goed was voor de bijtelling, en daar heb ik nu niets mee te maken

- Migaddo
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 29.06.2010 - 21:31
- Locatie: Amsterdam
Al die uitstootwaardes zijn wat bij betreft grote kul hier in Nederland, een grote poppenkast net als de mensen die ze bedenken. (mijn mening).OGA244 schreef: Niet helemaal waar, het was n middel om de lage CO2 uitstoot en derhalve n lagere BPM te betalen, als jij het verschil nu gewoon ff bijbetaald ga je mij verder niet horen.
Back on topic please!
Ervaring RICA tuning V40 D4 190 PK VEA handbak gevraagd
Voor milieu aspecten graag ander topic openen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 30.04.2017 - 22:00
- Locatie: Weert
Wat zijn de kosten van Polestar dan? Heb nooit de specs/kosten hiervan kunnen vinden.Migaddo schreef: Polestar is wel goedkoper dan Rica, maar wordt daarbij ook de snelheidsbegrenzer verwijderd?
Tevens zie ik dat verbruik gelijk blijft, waarbij Rica aangeeft dat je met een stage 1 5-10 % kan reduceren.
Even voor de beeldvorming, ik ben geen racer, ben meer op zoek naar dat beetje extra vermogen onderin.
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
- peere
- 2nd Gear member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 10.02.2005 - 16:10
- Locatie: Middelburg
Polestar van € 995 alleen t/m 31 maart 2018 voor € 695 op bepaalde modellen.
Jack...
Jack...
Laatst gewijzigd door peere op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 2.0 Grey
V40 2.0T Pure Silver
V50 1.8 RTI edition 2 Saville Grey
V60 Cross Country D4 Polestar, Summum, Intellisafe Pro Line, Inscription Crystal White Pearl, 19"Inscription Bor antracite black, Antracite Black/Offblack/Beechwood/Plafond Offblack, Comfort line, IntelliSafe Surround, Blind Spot Information System.
V60 Cross Country D4 Polestar AWD, met alle beschikbare opties behalve verwarmde voorruit.
V40 2.0T Pure Silver
V50 1.8 RTI edition 2 Saville Grey
V60 Cross Country D4 Polestar, Summum, Intellisafe Pro Line, Inscription Crystal White Pearl, 19"Inscription Bor antracite black, Antracite Black/Offblack/Beechwood/Plafond Offblack, Comfort line, IntelliSafe Surround, Blind Spot Information System.
V60 Cross Country D4 Polestar AWD, met alle beschikbare opties behalve verwarmde voorruit.
- RZA
- 5th Gear member
- Berichten: 1260
- Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08
Interesting. Was de Polestar tuning maar voor de T4 MY18 beschikbaar...
- V90 T5 90th Anniversary Edition || Denim Blue || MY 2018 || Polestar Engineered
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5302
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Zat die snelheids begrenzing er niet op ivm met de banden met extra lage rolweerstand ? Wielen worden sowieso vaak gewisseld na levering en leiden dan nimmer er tot een BPM correctie. Voor de NEDC cijfers kan de begrenzing verder niet relevant zijn veel harder dan 100 gaat het niet in die test. MAW het CO2 emissie argument is wel erg creatief bedacht feit blijft wel dat je een door de fabrikant ingebouwde snelheidsbeperking verwijdert waarmee je zou kunnen betogen dat de auto niet meer voldoet aan de typegoedkeuring. Ik heb geen ervaring met Rica wel met de P* D4 tuning en die vond ik icm een GT8 erg prettig vooral omdat de auto nog lekker door zijn versnellingen gaat.
- Migaddo
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 29.06.2010 - 21:31
- Locatie: Amsterdam
De type goedkeuring kijkt toch niet naar de maximale snelheid? Dat het vermogen met meer dan 20℅ toe neemt en daardoor opnieuw gekeurd moet worden kan ik begrijpen.
Zie ik iets over het hoofd?
Begrenzer zat er inderdaad op voor de banden met de lage rolweerstand.
Zie ik iets over het hoofd?
Begrenzer zat er inderdaad op voor de banden met de lage rolweerstand.
- V40-John
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 18.08.2017 - 16:37
veel banden hebben een max. snelheid van 210 dit is snelheidsindex/code: H, dan is begrenzen op 199 wel so safe. snelheidscode: V is 240km\h max.
m.a.w, kijk even op je band als je graag 220 of hoger wil gaan rijden(autobahn)
m.b.t. chiptuning, ongeveer 25pk en 50nm extra is vrij veel voorkomend met turbo motoren. ik zou zelf ook niet de grenzen opzoeken, of je moet uitzoeken waar o.a. je koppeling , vliegwiel tegen bestand is.
m.a.w, kijk even op je band als je graag 220 of hoger wil gaan rijden(autobahn)
m.b.t. chiptuning, ongeveer 25pk en 50nm extra is vrij veel voorkomend met turbo motoren. ik zou zelf ook niet de grenzen opzoeken, of je moet uitzoeken waar o.a. je koppeling , vliegwiel tegen bestand is.