Korte vraag:
Moeten de nokkenassen er ook uit bij het vervangen van de klepstoters en tuimelaars?
Bij sommige motorblokken kan je de kleppen namelijk induwen met een hevel/hefboom waardoor er genoeg ruimte ontstaat om de tuimelaar eruit te vissen.
Is dat ook zo bij een D5244T ?
Wie kan mij dit vertellen?
Nokkenassen verwijderen bij Klepstoter revisie?
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Zo uit mijn blote hoofd moeten de nokkenassen los maar je bent vrij om het via de hefboom te proberen zo je de nokkenassen niet los wil draaien. Let wel: nieuwe bouten er in, denk om de volgorde van aanhalen en met welk moment dat moet gebeuren.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
En, zo je nog delen nodig bent: ik heb nog een complete originele, nieuw in de verpakking revisie set op zolder liggen. Tuimelaars, klepstoters, pakkingen, de hele rim ram. Indien interesse stuur maar een PB, prijs worden we het altijd over eens.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2806
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Als het kleppendeksel eraf is liggen de nokkenassen al los, deze moeten eraf omdat de stoterbussen er precies onder zitten.
Lees foutje dacht ff benzine motor
Lees foutje dacht ff benzine motor
Laatst gewijzigd door Johan s60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- Biedjee
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 10.10.2016 - 21:53
Zo. Ik heb de nokkenassen blootliggen. Aan weerszijden de beugels eraf maar de nokkenas lijkt wel vergrendeld vast te zitten een de rdchterkant( als je ervoor staat)
Geeft nog weinig sjoege. Iemand een idee?
Geeft nog weinig sjoege. Iemand een idee?
Heel veel Franse Meuk
Volvo 960 2.5 ambassador
Volvo V70 2.4D (2006) 420dkm
Volvo 960 3.0 300dkm +
Volvo S60 D5 185pk
Volvo 960 2.5 ambassador
Volvo V70 2.4D (2006) 420dkm
Volvo 960 3.0 300dkm +
Volvo S60 D5 185pk
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Type, bouwjaar, etc wellicht handig?!
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
ZIE PDF
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Biedjee
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 10.10.2016 - 21:53
Hallo Poika,
bedankt voor je bericht. Ik ben al zover gekomen als in de handleiding staat. Echter: De nokkenas laat zich niet verwijderen.
Ik heb het geheel niet op spanning en toch komt het niet los aan de rechterkant.
Moet de nokkenas in een bepaalde stand staan oid?
Gaat om een v70 D5 motorcode D5244T
bedankt voor je bericht. Ik ben al zover gekomen als in de handleiding staat. Echter: De nokkenas laat zich niet verwijderen.
Ik heb het geheel niet op spanning en toch komt het niet los aan de rechterkant.
Moet de nokkenas in een bepaalde stand staan oid?
Gaat om een v70 D5 motorcode D5244T
Laatst gewijzigd door Biedjee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Heel veel Franse Meuk
Volvo 960 2.5 ambassador
Volvo V70 2.4D (2006) 420dkm
Volvo 960 3.0 300dkm +
Volvo S60 D5 185pk
Volvo 960 2.5 ambassador
Volvo V70 2.4D (2006) 420dkm
Volvo 960 3.0 300dkm +
Volvo S60 D5 185pk
- Biedjee
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 10.10.2016 - 21:53
De handleiding doet vermoeden dat je de nokkenas "er zo uit kan pakken" Bij mij is dat echter niet zo.
Heel veel Franse Meuk
Volvo 960 2.5 ambassador
Volvo V70 2.4D (2006) 420dkm
Volvo 960 3.0 300dkm +
Volvo S60 D5 185pk
Volvo 960 2.5 ambassador
Volvo V70 2.4D (2006) 420dkm
Volvo 960 3.0 300dkm +
Volvo S60 D5 185pk
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Ik neem aan dat je de distributie op tijd hebt gezet?
Zo ja: Als alle lagerkappen los zijn: Kleine tik met een kunstof hamer.
PS: Dit zijn geen beginners klussen. Als het fout gaat, gaat het goed fout.
Zo ja: Als alle lagerkappen los zijn: Kleine tik met een kunstof hamer.
PS: Dit zijn geen beginners klussen. Als het fout gaat, gaat het goed fout.
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
ZIE PDF
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Biedjee
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 10.10.2016 - 21:53
Bedankt. geheel staat op tijd. Hoopte alleen dat het kon zonder de brabndstofpomp en vacuumpomp te verwijderen. Helaas dus niet. We gaan weer verder....
Heel veel Franse Meuk
Volvo 960 2.5 ambassador
Volvo V70 2.4D (2006) 420dkm
Volvo 960 3.0 300dkm +
Volvo S60 D5 185pk
Volvo 960 2.5 ambassador
Volvo V70 2.4D (2006) 420dkm
Volvo 960 3.0 300dkm +
Volvo S60 D5 185pk
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Uiteraard niet....
Ik vind het tof dat je aan zon klus begint, maar waarom zonder handleiding?
Nu moet je er wel uit komen.
Vervang alle keerringen ook, met het juiste gereedschap.
Ik vind het tof dat je aan zon klus begint, maar waarom zonder handleiding?
Nu moet je er wel uit komen.
Vervang alle keerringen ook, met het juiste gereedschap.
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- Biedjee
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 10.10.2016 - 21:53
Heb wel een handleiding maar dat was alleen de eerste PDF die jij me ook stuurde.
De tweede was completer. Zat gewoon ff vast. Te lang doorgaan, moe je kent het vast wel

Als het mislukt heb ik geen schade, blok was opgegeven en daar kon ik op zich mee leven. Heb de handel opgengemaakt voor het leerproces. Daar kwam ik erachter dat het niet een hopeloze zaak was. Stoter was in het busje afgebroken maar zat er nog in en deed half mee. De schacht is intact waar ik dacht dat die afgebroken was. En toen dacht ik: lets try this. Mocht het mislukken kan ie altijd nog weg. Als het wel lukt heb ik mazzel.
Leuk toch. Heb alleen geen passende torx voor de brandstofpomp (uitgeleend) dus morgen maar weer verder.
De tweede was completer. Zat gewoon ff vast. Te lang doorgaan, moe je kent het vast wel

Als het mislukt heb ik geen schade, blok was opgegeven en daar kon ik op zich mee leven. Heb de handel opgengemaakt voor het leerproces. Daar kwam ik erachter dat het niet een hopeloze zaak was. Stoter was in het busje afgebroken maar zat er nog in en deed half mee. De schacht is intact waar ik dacht dat die afgebroken was. En toen dacht ik: lets try this. Mocht het mislukken kan ie altijd nog weg. Als het wel lukt heb ik mazzel.
Leuk toch. Heb alleen geen passende torx voor de brandstofpomp (uitgeleend) dus morgen maar weer verder.
Heel veel Franse Meuk
Volvo 960 2.5 ambassador
Volvo V70 2.4D (2006) 420dkm
Volvo 960 3.0 300dkm +
Volvo S60 D5 185pk
Volvo 960 2.5 ambassador
Volvo V70 2.4D (2006) 420dkm
Volvo 960 3.0 300dkm +
Volvo S60 D5 185pk
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Gelukt?
- Biedjee
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 10.10.2016 - 21:53
Hallo Blade!
Alles gelukt. Patient dichtgenaaid. Alles draait weer. Thanx.
Vacuumpomp en brandstofpomp hoefden er niet af. Het lossen van de bouten gaf net genoeg ruime om de nokkenassen eraf te krijgen.
Scheelde weer.
Thanx
Alles gelukt. Patient dichtgenaaid. Alles draait weer. Thanx.
Vacuumpomp en brandstofpomp hoefden er niet af. Het lossen van de bouten gaf net genoeg ruime om de nokkenassen eraf te krijgen.
Scheelde weer.
Thanx
Heel veel Franse Meuk
Volvo 960 2.5 ambassador
Volvo V70 2.4D (2006) 420dkm
Volvo 960 3.0 300dkm +
Volvo S60 D5 185pk
Volvo 960 2.5 ambassador
Volvo V70 2.4D (2006) 420dkm
Volvo 960 3.0 300dkm +
Volvo S60 D5 185pk