Ik heb de volgende bevindingen:
Bevindingen
- Temperatuur loopt op tot 96 graden en blijft relatief stabiel in stationair. -> thermostaat werkt dus?
- Bij stationair, dikke rubberen buis van thermostaat naar bovenkant radiator is warm bij thermostaat en koud bij radiator. Water lijkt niet gecirculeerd te worden.
- Er komt geen warme lucht uit verwarming in de auto als ik hem vol aanzet.
- Temperatuur loopt op bij rondje rijden tot boven 119 graden. Temperatuursensor lijkt OK. OBDII gaat niet verder dan 119 graden. Wijzer op dashboard gaat rood in.
- Koelwater niveau is op voldoende niveau.
- Koelwater heeft geborreld/gekookt/geprutteld in reservoir
- Radiator ventilator draait. Ook na afzetten motor tot temperatuur weer gedaald is.
- Thermostaat heb ik net vervangen, haalde niks uit
- Waterpomp is 6 mnd / 10k km geleden vervangen met de distributieriem op 300k
- Hoge temperatuur is niet eerder opgevallen, lijkt vrij plots
- Waterpomp toch stuk. Bijv. kapotte as of bladen (kan ik dit op een of andere manier nog uitsluiten?)
- Radiator verstopt (kan dat zo plotseling?) Hoe kan je dit testen? Oplossen?
- Iets anders?
Benieuwd naar reacties.