De Grijze Reus D3 AWD

De nieuwe generatie S en V90
Gesloten
DB200
6th Gear member

Saab 93 2.8t V6 cabrio
Yeah baby Yeah 8-) ! Werkelijk super, een bewaarexemplaar, wees er maar zuinig op.

Jammer van die dakpan en hopelijk kan het onder de verzekering worden gefikst.
Laatst gewijzigd door DB200 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
D5R-Design
5th Gear member

Zo 4 maanden onderweg met de V90.. 22000 km gereden. Heerlijke kilometers
Geen rare dingen helaas heb ik 2 updates moeten wachten tot mijn voetkik van de achterklep weer werkt.
Laten we zeggen omgevallen bitje.
Rica in een woord GEWELDIG.. ding gaat super rap zeker boven de 100 is het een feestje.
Ik denk dat de BMW rijder met een 530D een bezoekje aan de garage heeft gebracht om te kijken of alle pks er nog waren... elk sprintje vanaf de 100-120 tot hoogst illegale snelheden, raakte deze man de neus van de V90 niet kwijt uit de spiegel wat hij ook probeerde. na dat ik er voorbij mocht zal de teleurstelling alleen maar groter geworden zijn..... D3 op de kont.
Mindere dingen.... waterlekkage bij open achterportieren... via het rubber loopt het water op de binnen dorpel naar binnen zeker als de neus iets lager staat... ben niet de enigste.
Beslaan van de ramen op de meest vreemde momenten lijkt wel of de verwarming de weg kwijt is om naar enige minuten zich weer te herstellen.
En de bekende slip op de bak bij koude motor Volvo kwaal. ook na gebruik standkachel.. gelukkig bij onze KM vreter (Hans oet Twente) ook geconstateerd.
Gelukkig niet Volvo gerelateerd de Nokian WR A4 wat een verschrikkelijke winterband.... herrie en nog eens herrie Nie mals wieder...
Kan niet wachten tot het zout is verdwenen is om over te gaan naar de 21 duimers met Pirelli P-Zero.
Zo op naar de volgende 20.000 km
Was één V90
diesel01
Geartronic member

Michelin is het merk, pilot sport4 voor de zomer, alpin4 voor de winter.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
D5R-Design
5th Gear member

Helaas ik heb niks met frans... er af en toe voor werken is al erg genoeg...
Was één V90
diesel01
Geartronic member

D5R-Design schreef: Helaas ik heb niks met frans... er af en toe voor werken is al erg genoeg...
Ik ook niet maar wanneer ze een band maken dat een erg goed huwelijk blijkt met mijn auto dan zet ik zonder problemen die band op de velg.
Ik heb Nokian Zline op de XC60 gehad omdat het 4 tientjes per band scheelde met Michelin en omdat de XC zijn langste tijd bij ons had gehad maar dat bleek een verkeerde keus.
Voor mij uitsluitend Michelin.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Hans oet Twent
8th Gear member

D5R-Design schreef: Zo 4 maanden onderweg met de V90.. 22000 km gereden. Heerlijke kilometers
Geen rare dingen helaas heb ik 2 updates moeten wachten tot mijn voetkik van de achterklep weer werkt.
Laten we zeggen omgevallen bitje.
Rica in een woord GEWELDIG.. ding gaat super rap zeker boven de 100 is het een feestje.
Ik denk dat de BMW rijder met een 530D een bezoekje aan de garage heeft gebracht om te kijken of alle pks er nog waren... elk sprintje vanaf de 100-120 tot hoogst illegale snelheden, raakte deze man de neus van de V90 niet kwijt uit de spiegel wat hij ook probeerde. na dat ik er voorbij mocht zal de teleurstelling alleen maar groter geworden zijn..... D3 op de kont.
Mindere dingen.... waterlekkage bij open achterportieren... via het rubber loopt het water op de binnen dorpel naar binnen zeker als de neus iets lager staat... ben niet de enigste.
Beslaan van de ramen op de meest vreemde momenten lijkt wel of de verwarming de weg kwijt is om naar enige minuten zich weer te herstellen.
En de bekende slip op de bak bij koude motor Volvo kwaal. ook na gebruik standkachel.. gelukkig bij onze KM vreter (Hans oet Twente) ook geconstateerd.
Gelukkig niet Volvo gerelateerd de Nokian WR A4 wat een verschrikkelijke winterband.... herrie en nog eens herrie Nie mals wieder...
Kan niet wachten tot het zout is verdwenen is om over te gaan naar de 21 duimers met Pirelli P-Zero.
Zo op naar de volgende 20.000 km
Er zijn enkele overeenkomsten....:-) dondersen mooie auto!
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Godtoh
3rd Gear member

Slip op de bak doet de V60 ook. Hoort dat niet dan na een koude start? Krijg het idee dat de slip korter duurt als het warmer is buiten, lijkt mij een versnelde opwarmcyclus van de automaat eigenlijk.
Millimetervreter.
5th Gear member

Tis ook nog eens een mooie verschijning! Inderdaad ben ook benieuwd met het zomer rubber eronder!
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Clockwork
1st Gear member

Dank je voor het delen van je ervaringen.

Ik heb sinds 3 weken ook dezelfde uitvoering in mijn bezit (gekozen mede op basis van jouw verslagen). Ik twijfel nog over de Rica aanpassingen maar kan altijd nog. De voetkick weigert ook hier soms dienst. Dus dan sta ik even voor gek als ik als een gek vruchteloos onder mijn auto sta te schoppen.

Verder is het een fantastische auto. Ik geniet van elke minuut.
Laatst gewijzigd door Clockwork op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
MY18 V90 D3 AWD Momentum Geartronic
Ex: MY 07 XC90 3.2 Summum
Hans oet Twent
8th Gear member

Clockwork schreef: Dank je voor het delen van je ervaringen.

Ik heb sinds 3 weken ook dezelfde uitvoering in mijn bezit (gekozen mede op basis van jouw verslagen). Ik twijfel nog over de Rica aanpassingen maar kan altijd nog. De voetkick weigert ook hier soms dienst. Dus dan sta ik even voor gek als ik als een gek vruchteloos onder mijn auto sta te schoppen.

Cooooolll!!!
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
jrkalf
3rd Gear member
Contacteer:

Ik heb maar één zelfde ervaring, de voetkik.

Voetkik, raar ding. Ik heb hem. Maar weigert vaker dienst dan dat het werkt. Ik zal eens kijken na de updates, of dit nu wel weer goed werkt.
Slip op de bak, wellicht een pietsje bij koud. Nooit echt goed op gelet. Zal het eens in de gaten houden.

Rubbers van de achterportieren, geen issues mee ervaren.
Nokians, ben ik heel tevreden over. goed grip, weinig last van geluid etc. Ik zal eens kijken welke variant er onder mijn 19duimpjes ligt.
Weten is leuk, controleren is beter.

Heden:
2024- : Volvo XC70 2.5T AWD Ocean Race
2019- : VW Caravelle, TDI 204pk

Verleden:
2019-2023: Stofzuiger Model 3
2017-2019: Volvo v90 T5 Inscription Onyx Black Afbeelding
2014-2017: Volvo v60 D6
2010-2014: Volvo 850 T-5R
2008-2010: Volvo 854 2.5_20v
D5R-Design
5th Gear member

Clockwork schreef: Dank je voor het delen van je ervaringen.

Gaaf om te lezen "clockwork"
Ik neem aan dat je de Witte D3 AWD bij Mudde hebt gekocht. (zo veel zijn er niet in NL)
Niet twijfelen aan Rica gewoon doen.. je krijgt een geweldige levendige auto er voor terug..
Als je een keer wil rijden meld je even via een PM ..

Vandaag in Plastic stad geweest
Afbeelding
Was één V90
Clockwork
1st Gear member

Ik neem aan dat je de Witte D3 AWD bij Mudde hebt gekocht. (zo veel zijn er niet in NL)
Niet twijfelen aan Rica gewoon doen.. je krijgt een geweldige levendige auto er voor terug..
Dank je. Hij komt inderdaad uit Urk. Kon ook haast niet anders denk ik. En hartelijk dank voor je aanbod. Ik zal het zeker in gedachten houden. Wel zo prettig als je de verschillen vooraf kunt ervaren. Ik kom uit een heel andere auto (de XC90 werd gebruikt door mijn vrouw) dus ik moet sowieso wennen aan het relaxe karakter van de Volvo.

Ik heb verder nauwelijks issues met de auto. De Start Stop werkt niet altijd zoals je zou verwachten maar dat neem ik nog wel met de dealer op.

Ik zal als ik wat tijd heb nog wel een voorstel topic aanmaken. Maar voor de volledigheid vervuil ik je topic dan maar even met een foto...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hans oet Twent
8th Gear member

Clockwork schreef:
Dank je. Hij komt inderdaad uit Urk. Kon ook haast niet anders denk ik. En hartelijk dank voor je aanbod. Ik zal het zeker in gedachten houden. Wel zo prettig als je de verschillen vooraf kunt ervaren. Ik kom uit een heel andere auto (de XC90 werd gebruikt door mijn vrouw) dus ik moet sowieso wennen aan het relaxe karakter van de Volvo.

Ik heb verder nauwelijks issues met de auto. De Start Stop werkt niet altijd zoals je zou verwachten maar dat neem ik nog wel met de dealer op.

Ik zal als ik wat tijd heb nog wel een voorstel topic aanmaken. Maar voor de volledigheid vervuil ik je topic dan maar even met een foto...
Nice Car!
Start Stop regelt het helemaal zelf. Soms blijft de motor draaien. Mijn idee is dan dat de electronica in de auto het nodig vindt dat hij blijft draaien. Ik maak daar geen punt van. Ik ga er maar vanuit dat de het donders goed 'zelf weet'. De opgeslagen parameters bepalen het zelf zullen we maar zeggen.
“Carpe Diem”
Fulaks
6th Gear member

Start/Stop werkt niet tijdens DPF-regeneratie, niet wanneer de accuspanning te laag is en ook niet wanneer een stekker is ingeplugd voor de trekhaak. En wat mij betreft zouden ze er nog een element aan toe mogen voegen : zou ook niet mogen werken wanneer de motor nog niet op temperatuur is (dat doe ik nu zelf door S/S af te zetten bij koude motor) .
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Clockwork
1st Gear member

Nice Car!
Start Stop regelt het helemaal zelf. Soms blijft de motor draaien. Mijn idee is dan dat de electronica in de auto het nodig vindt dat hij blijft draaien. Ik maak daar geen punt van. Ik ga er maar vanuit dat de het donders goed 'zelf weet'. De opgeslagen parameters bepalen het zelf zullen we maar zeggen.
Oke! Niets aan doen dus.thanks.
Start/Stop werkt niet tijdens DPF-regeneratie, niet wanneer de accuspanning te laag is en ook niet wanneer een stekker is ingeplugd voor de trekhaak. En wat mij betreft zouden ze er nog een element aan toe mogen voegen : zou ook niet mogen werken wanneer de motor nog niet op temperatuur is (dat doe ik nu zelf door S/S af te zetten bij koude motor) .
Dat laatste valt in mijn geval volgens mij wel mee. De Ready indicatie wordt pas donker als de motor op temperatuur is. Maar als dat zo is, is het inderdaad wel een aandachtspuntje. Schiet een beetje zijn doel voorbij dan.
Fulaks
6th Gear member

Clockwork schreef:De Ready indicatie wordt pas donker als de motor op temperatuur is. Maar als dat zo is, is het inderdaad wel een aandachtspuntje. Schiet een beetje zijn doel voorbij dan.
Dat heb ik niet en ken ik dus ook niet...
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
D5R-Design
5th Gear member

Even over dat start stop verhaal...
Het is alleen maar een emissie dingtje...
Technisch gezien een motorsloper... bij mijn is het na het opstarten scherm een swipe naar rechts om de nu centraal geplaatste button start stop uit te schakelen... onding
Was één V90
MichelR
6th Gear member

Kan ook omschakelen naar dynamic drive mode is de start stop ook uit.. (tenminste in de XC40 handleiding die ik al vast aan het doorspitten ben).
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
jvov60
4th Gear member

Ik weet nu al dat ik in mijn komende XC60 een eigen drive mode maak en start-stop daarbij uitzet. Ook ik las de handleiding hierover...
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Gesloten

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”