1 Bouwjaar auto
2 Aantal kilometers
3 Geartronic geflusht?
4 Storingen gehad?
1. 2001
2. 351K
3. Geartronic geflushed bij 349K (stand bij aanschaf)
4. Geen storingen
De Aisin Warner AF33 en TF-8x versnellingsbakken (door Volvo marketing "GearTronic" gedoopt en respectievelijk 5- en 6-versnellingen) zijn letterlijk in miljoenen auto's geleverd van heel veel verschillende merken van BMW tot Peugeot en van Jaguar tot Hyundai. Minder dan een procent van deze bakken met serieuze problemen leidt dan al snel tot honderden posts op forums als deze (want de tevreden gebruikers zonder issues hoor je niet) en het internet doet de rest...
Geartronic bedrijfszeker?
- Leon_Steyns
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 08.01.2015 - 00:09
Greets, Leon.
_____________________________
Volvo 340 GL Variomatic B14.4S (1984)
Volvo 360 GLS RAI Special B200K (1985)
Volvo 340 GLE Millionaire #40/125 B172KD (1988)
Volvo 440 GL B18U (1993)
Volvo 440 B18U (1995)
Volvo 940 Estate Malmö D24TIC (1996)
Volvo V70 XC Comfort B5244T3 (2001)
Volvo 460 B16F (1992)
_____________________________
Volvo 340 GL Variomatic B14.4S (1984)
Volvo 360 GLS RAI Special B200K (1985)
Volvo 340 GLE Millionaire #40/125 B172KD (1988)
Volvo 440 GL B18U (1993)
Volvo 440 B18U (1995)
Volvo 940 Estate Malmö D24TIC (1996)
Volvo V70 XC Comfort B5244T3 (2001)
Volvo 460 B16F (1992)
- Koffiemolen
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 21.11.2013 - 11:30
Helemaal mee eens Leon! Dat is de manier waarop het werkt...
Volvo XC40 recharge RWD ER Ultimate MY2024
Volvo C30 2.0 Summum MY2008
Volvo XC70 2.5T geartronic MY2004 LPG3 480k
Citroen Ami 8 berline '69
Citroen ID20 break '74
Citroen 2CV4 '74
Volvo C30 2.0 Summum MY2008
Volvo XC70 2.5T geartronic MY2004 LPG3 480k
Citroen Ami 8 berline '69
Citroen ID20 break '74
Citroen 2CV4 '74
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Het is alleen heel erg jammer dat Volvo en andere merken de automaten niet hebben mee genomen in het onderhoud.
Voor velen had dit reparatie voorkomen, als ze maar om de 100k hadden gespoeld.
Voor velen had dit reparatie voorkomen, als ze maar om de 100k hadden gespoeld.
- Leon_Steyns
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 08.01.2015 - 00:09
In het boekje staat wel dat elke 24.000km de versnellingsbakolie gecontroleerd moet worden en "indien nodig vervangen", maar inderdaad niets over de flush. Koeling is ook zo'n ding wat volgens mij veel beter had gemoeten...
Greets, Leon.
_____________________________
Volvo 340 GL Variomatic B14.4S (1984)
Volvo 360 GLS RAI Special B200K (1985)
Volvo 340 GLE Millionaire #40/125 B172KD (1988)
Volvo 440 GL B18U (1993)
Volvo 440 B18U (1995)
Volvo 940 Estate Malmö D24TIC (1996)
Volvo V70 XC Comfort B5244T3 (2001)
Volvo 460 B16F (1992)
_____________________________
Volvo 340 GL Variomatic B14.4S (1984)
Volvo 360 GLS RAI Special B200K (1985)
Volvo 340 GLE Millionaire #40/125 B172KD (1988)
Volvo 440 GL B18U (1993)
Volvo 440 B18U (1995)
Volvo 940 Estate Malmö D24TIC (1996)
Volvo V70 XC Comfort B5244T3 (2001)
Volvo 460 B16F (1992)
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3694
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Zou het kunnen zijn, dat de boekjes van de V70xc eerder waren gedrukt (en de auto's al eerder reden),
dan dat de 'flush' was uitgevonden?
dan dat de 'flush' was uitgevonden?
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10481
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Zou zo maar kunnen! De D5 Geartronic uit 2005 heeft bij 210K km een Flush gehad evenals het stuurhuis. En dat was preventief! Zowel sturen als schakelen ging daarna erg plezierig. Tja bij veel eisen van de motor komt er ook hitte vrij en dat moet afgevoerd worden. Met caravan erachter schakelde ik altijd handmatig en maximaal in de 4. (Was nog een Geartronic met 5 versnellingen) Waterpomp en oliepomp maakten daardoor wat meer toeren dus werden de vloeistoffen wat sneller rondgepompt dus meer afkoeling.mees schreef: Zou het kunnen zijn, dat de boekjes van de V70xc eerder waren gedrukt (en de auto's al eerder reden),
dan dat de 'flush' was uitgevonden?
Hmmm zag dat ik ooit al een reactie gegeven had.
Laatst gewijzigd door Hans oet Twent op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- passenger
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 15.02.2007 - 23:57
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Ah, het geartronic & betrouwbaar-draadje borrelt weer boven...
1 Bouwjaar auto
2 Aantal kilometers
3 Geartronic geflusht?
4 Storingen gehad?
1. 2011
2. 193k
3. Geartronic geflushed bij 125k (stand bij aanschaf in 2016)
4. Geen storingen
Na leze van de verschillende draadjes besloten tot preventief onderhoud, daar deze XC90 bij een Duitse handelaar vandaan komt met garantie tot net voorbij de deurmat. Er waren geen problemen, die zijn er nog steeds niet.
In het algemeen vind ik de Geartronic wat traag, mijn vrouw haat hem, maar die verwacht de respons van een Fordje met benzinemotor op een tank op diesel van 2,5 ton. Na een kleine 2 jaar ervaring ben ik positief over de Gaertronic, vind hem vooral op Autobahn met cruisecontrol zalig. Van de week voor het eerst in 20 jaar net voorbij Luik naar boven gereden de E25 op (140 op cruisecontrol, eitje), da's toch een verschilletje met een Golfje 1 diesel...

1 Bouwjaar auto
2 Aantal kilometers
3 Geartronic geflusht?
4 Storingen gehad?
1. 2011
2. 193k
3. Geartronic geflushed bij 125k (stand bij aanschaf in 2016)
4. Geen storingen
Na leze van de verschillende draadjes besloten tot preventief onderhoud, daar deze XC90 bij een Duitse handelaar vandaan komt met garantie tot net voorbij de deurmat. Er waren geen problemen, die zijn er nog steeds niet.
In het algemeen vind ik de Geartronic wat traag, mijn vrouw haat hem, maar die verwacht de respons van een Fordje met benzinemotor op een tank op diesel van 2,5 ton. Na een kleine 2 jaar ervaring ben ik positief over de Gaertronic, vind hem vooral op Autobahn met cruisecontrol zalig. Van de week voor het eerst in 20 jaar net voorbij Luik naar boven gereden de E25 op (140 op cruisecontrol, eitje), da's toch een verschilletje met een Golfje 1 diesel...
Er had hier een héél intelligente tekst kunnen staan
940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3694
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
In mijn eerdere posting van december 2014 schreef ik:
Het eeuwige gezeur met de GT's is een reden om nooit meer een GT te willen.
Maar de auto zelf is supergoed en zonder problemen !!!
Nu dik 3 jaar verder, blijkt de GT5 betrouwbaar te rijden, vooral als de caravan aan de haak hangt en er flink gesleurd wordt.
Blij dat de huidige automaten bij Volvo weer de geartronic is.
De volgende 80dkm na de laatste flush komt in zicht, dus volgens Volvo-instructie: verversen !!
Het eeuwige gezeur met de GT's is een reden om nooit meer een GT te willen.
Maar de auto zelf is supergoed en zonder problemen !!!
Nu dik 3 jaar verder, blijkt de GT5 betrouwbaar te rijden, vooral als de caravan aan de haak hangt en er flink gesleurd wordt.
Blij dat de huidige automaten bij Volvo weer de geartronic is.
De volgende 80dkm na de laatste flush komt in zicht, dus volgens Volvo-instructie: verversen !!
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Niet verversen, maar compleet vernieuwen met 15L doorspoelen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 21.11.2014 - 20:32
1. Bouwjaar 2005 (Geartronic 5 versnellingen , D5)
2. Kilometerstand 608000
3. Drie keer. Auto is aangeschaft in 2014 met 370000
4. Nee schakelt alleen maar steeds beter
2. Kilometerstand 608000
3. Drie keer. Auto is aangeschaft in 2014 met 370000
4. Nee schakelt alleen maar steeds beter
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12650
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
XC90 is inmiddels niet meer in ons bezit, maar de meest recente met GT. Andere Volvo's met GT (S80, XC70) nooit issues/storingen gehad..
1 Bouwjaar auto
2 Aantal kilometers
3 Geartronic geflusht?
4 Storingen gehad?
1. 2007
2. 200k
3. Geartronic geflushed bij 190k bij Volvotune in Elst
4. Geen storingen
1 Bouwjaar auto
2 Aantal kilometers
3 Geartronic geflusht?
4 Storingen gehad?
1. 2007
2. 200k
3. Geartronic geflushed bij 190k bij Volvotune in Elst
4. Geen storingen
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
"I'll try being nicer if you try being smarter.."