Hallo allemaal,
Ik ben Andre, nieuw hier, en heb bijna mijn eerste v70 gekocht. Vandaag wezen kijken bij een 2.4 EditionII uit 2004 met 205.000km en bij een 2.4 polar classic uit 2000, 250.000km. Beide lijken mij geschikt om onze nieuwe gezinsauto te worden.
De 2004 oogt luxer en betrouwbaarder/nieuwer. Heeft bovendien een gedocumenteerde onderhoudshistorie. De 2000 heeft veel meer uitstraling en is mogelijk wat eenvoudiger in onderhoud. Met uitzondering van de laatste 3 jaar geen bekende historie.
Voor welke v70 zou ik moeten gaan?
Bijna mijn eerste v70 gekocht, maar welke?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Hallo daar, welkom hier en gefeliciteerd met de verstandige keuze om een Volvo te kopen. Ik rijd nu in een V70 uit 2005 en heb hiervoor 8 jaar in een V70 uit 2001 gereden. Ik zou je dus de 2004 adviseren. Fijne, luxe auto.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24566
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
onderhoud bekend en minder km's, mits de optische staat vergelijkbaar is zou ik de 2004 pakken. In alles iets meer auto, heb 850 (idem aan V70) en 2002 V70 gereden.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1512
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45
Ook een budgetvraag lijkt me? Die classic kost nog niet de helft van die andere lijkt me...je kunt een uitstekende classic kopen voor minder dan 2k, voor een 2004 moet je toch zo'n dikke 5k neerleggen denk ik zo, bij die km-stand.
Maar ga voor de auto die het beste gevoel geeft, en de breedste glimlach. En calculeer wat onderhoud in, dat is meestal nodig om een auto met een dergelijke leeftijd naar je zin te krijgen. De vorige eigenaar heeft daar op het laatst zeker op bezuinigd. En dan kan je van beide auto's nog lang plezier hebben!
Maar ga voor de auto die het beste gevoel geeft, en de breedste glimlach. En calculeer wat onderhoud in, dat is meestal nodig om een auto met een dergelijke leeftijd naar je zin te krijgen. De vorige eigenaar heeft daar op het laatst zeker op bezuinigd. En dan kan je van beide auto's nog lang plezier hebben!
-
- 4th Gear member
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36
Ik zou voor de Classic gaan omdat ik dat model mooier vind.
Ik heb beide, de Classic, 407.000 km, overigens met de (betere?) 2.5 10v, en rij daar liever in dan in de modernere N 2.4 uit 2003 met 389.000 km ervaring.
Maar de vrouw des huizes juist andersom.
Qua comfort is de N een aardig stuk verder in de tijd vergeleken met de Classic.
Qua beleving en gevoel rij ik toch liever in de Classic.
De kosten ontlopen elkaar niet veel. Behalve een nieuw gasklephuis geen dure reparaties gehad aan de N.
En de Classic is gewoon doorgaan zonder problemen.
Ik neem aan dat je zelf ook beide modellen hebt gereden? En wat vond je zelf?
Ik heb beide, de Classic, 407.000 km, overigens met de (betere?) 2.5 10v, en rij daar liever in dan in de modernere N 2.4 uit 2003 met 389.000 km ervaring.
Maar de vrouw des huizes juist andersom.
Qua comfort is de N een aardig stuk verder in de tijd vergeleken met de Classic.
Qua beleving en gevoel rij ik toch liever in de Classic.
De kosten ontlopen elkaar niet veel. Behalve een nieuw gasklephuis geen dure reparaties gehad aan de N.
En de Classic is gewoon doorgaan zonder problemen.
Ik neem aan dat je zelf ook beide modellen hebt gereden? En wat vond je zelf?
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28414
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Een bekende onderhoudshistorie is altijd een pluspunt en de V70 2.4 EditionII uit 2004 is de iets modernere auto. Een goed onderhouden V70 Classic is ook een hele fijne auto.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 24.02.2018 - 16:52
Dank voor de reacties!
Het is de classic geworden, maar een goed onderbouwd argument hebben we niet. Het voorkomen van de classic spreekt wat meer en hij oogt ruimer als je er in zit. Ik zal hem voorstellen op het 850 forum.
Het is de classic geworden, maar een goed onderbouwd argument hebben we niet. Het voorkomen van de classic spreekt wat meer en hij oogt ruimer als je er in zit. Ik zal hem voorstellen op het 850 forum.
Laatst gewijzigd door andrest op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 2.4 polar '00
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 24.02.2018 - 16:52
Het ontbrekende onderhoud is de grootste gok. Hij gaat binnenkort naar Nordicar in Heerhugowaard zodat eens naar zijn binnenste keken kan worden.lint schreef: Een bekende onderhoudshistorie is altijd een pluspunt en de V70 2.4 EditionII uit 2004 is de iets modernere auto. Een goed onderhouden V70 Classic is ook een hele fijne auto.
V70 2.4 polar '00